Permalänk
Medlem

Fungerar rektangulära LEDs på 2x3x4mm med mina 1,5mm tjocka hattar med Cherry-profil? Jag har aldrig lekt med belysning förut, så jag har verkligen noll koll.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hund:

Fungerar rektangulära LEDs på 2x3x4mm med mina 1,5mm tjocka hattar med Cherry-profil? Jag har aldrig lekt med belysning förut, så jag har verkligen noll koll.

Jag har inte märkt av några bekymmer med Cherry och 2x3x4, men då har jag nog bara kört dem i "norr" (från mig) (men 1,8mm funkar definitivt... om du inte redan köpt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Jag har inte märkt av några bekymmer med Cherry och 2x3x4, men då har jag nog bara kört dem i "norr" (från mig) (men 1,8mm funkar definitivt... om du inte redan köpt)

Mitt kretskort är från Sentraq och de har hålen mot mig. Jag har inte köpt och jag har inte jättebrottom heller. Jag väntar fortfarande på gruppköpet för ISO-plåtarna.

Jag kan dra iväg ett e-postmeddelande och frågad den som säljer dem.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Någon som känner till lämpliga fötter till handledsstöd? Jag tycker att runda tassar lite taffligt ut. Jag har spanat en del men hittar inget som jag gillar. :/

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Någon som känner till lämpliga fötter till handledsstöd? Jag tycker att runda tassar lite taffligt ut. Jag har spanat en del men hittar inget som jag gillar. :/

Använder dessa: http://www.biltema.se/sv/Hem/Inredning/Mobeltassar-skydd-och-... på mina tangentbord, fungerar bra och är "snygga" trots att de är runda.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Använder dessa: http://www.biltema.se/sv/Hem/Inredning/Mobeltassar-skydd-och-... på mina tangentbord, fungerar bra och är "snygga" trots att de är runda.

De transparenta kanske är tillräckligt diskret att man inte ser dem så bra.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv

@Hund:
Sök "apparatfötter" (ev. även "platta") på kjelle.com! (alternativt "3M" på aliexpress)

Edit: ".com" och "platta"
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@Hund:
Sök "apparatfötter" (ev. även "platta") på kjelle.com! (alternativt "3M" på aliexpress)

M3 känner jag till. Jag har några andra varianter hemma, men inget som passar till ett handledsstöd. Men jag gillade ovan tips med de transparenta. Biltema brukar jag åka förbi ibland också.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Snyggt! Påminner lite om ett annat tangentbord jag sett

Haha, ja, helt klart, snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

Fick just mail om att silent black är på väg. Snart kanske mitt nya projekt kommer att förverkligas?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorf_se:

Fick just mail om att silent black är på väg. Snart kanske mitt nya projekt kommer att förverkligas?

https://i.imgur.com/nnXwoNw.jpg?1

Är det MX Silent Black switcharna som man kunde köpa från Reddit via en GB för några månader sen som är på väg till dig?

EDIT: Dvs de som såldes under Augusti från Optic Boards av u/VicareyG ?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

@Icte: jupp!
Mina är på väg också (enligt e-post)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Är det MX Silent Black switcharna som man kunde köpa från Reddit via en GB för några månader sen som är på väg till dig?

EDIT: Dvs de som såldes under Augusti från Optic Boards av u/VicareyG ?

Det finns visst extra om du är intresserad.

https://opticboards.com/group-buys/mx-silent-black

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@Icte: jupp!
Mina är på väg också (enligt e-post)

Grattis!

Skrivet av Hund:

Det finns visst extra om du är intresserad.

https://opticboards.com/group-buys/mx-silent-black

Jag köpte mina under samma GB men har inte fått någon information om de är på väg eller ej! Får dock hoppas att de också skickas snart

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Inte heller fått något mail. Hoppas att de kommer snart, börjar få sug efter att bygga nya tangentbord!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@Hund @anon257891
Är det någon skillnad på gateron och cherry orginal silent switchar eller ?
Jag har beställt Gateron silent switchar (som finns på lager att skickas direkt) redan, men det vore ju tråkigt om Cherrys dito är bättre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av huttala:

@Hund @anon257891
Är det någon skillnad på gateron och cherry orginal silent switchar eller ?
Jag har beställt Gateron silent switchar (som finns på lager att skickas direkt) redan, men det vore ju tråkigt om Cherrys dito är bättre.

Har inte fått mina gateron silents ännu, men de borde landa i dagarna (om inte postnord blir inblandade), men jag återkommer antagligen med en åsikt efter test av dito

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

@Hund @anon257891
Är det någon skillnad på gateron och cherry orginal silent switchar eller ?
Jag har beställt Gateron silent switchar (som finns på lager att skickas direkt) redan, men det vore ju tråkigt om Cherrys dito är bättre.

Jag har inte en susning hur de står sig mot varandra, jag har inte testat någon silent-switch i överhuvudtaget.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Har inte fått mina gateron silents ännu, men de borde landa i dagarna (om inte postnord blir inblandade), men jag återkommer antagligen med en åsikt efter test av dito

Beställde du också på KBDFans? Har inte hört ett smack därifrån, men hoppas att brytarna kommer snart. Jag pratade lite med honom när jag beställt och då sa han att det skulle ta runt 60 dagar att skicka. Oklart varifrån man skickar när det tar 2 månader för grejerna att komma fram, men det kommer väl när det kommer helt enkelt!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Beställde du också på KBDFans? Har inte hört ett smack därifrån, men hoppas att brytarna kommer snart. Jag pratade lite med honom när jag beställt och då sa han att det skulle ta runt 60 dagar att skicka. Oklart varifrån man skickar när det tar 2 månader för grejerna att komma fram, men det kommer väl när det kommer helt enkelt!

Det är inte så att väntetiden på två månader beror på att han inte har/hade fått dem från Gateron? Vanligtvis tar det cirka 7-10 veckor att få paket från Kina med expressfrakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@Hund: 60 dagar var själva tiden det skulle ta att skicka. Det var iaf det jag frågade, jag tror det var det han svarade på Tacka vet jag när man beställer från Sennin på Ebay, 10-12 dagar varje gång från Kina.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@Hund: 60 dagar var själva tiden det skulle ta att skicka. Det var iaf det jag frågade, jag tror det var det han svarade på Tacka vet jag när man beställer från Sennin på Ebay, 10-12 dagar varje gång från Kina.

Weis Engelska är något knagglig (milt sagt), det är mycket troligt att någon missförstått den andre, för det tar normalt inte 60 dagar att skicka något från Kina med expressfrakt.

Mitt senaste paket från dem kom till England på 6 dagar. Vi får se när tullen släpper taget om det bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@Hund: Ja, vi håller tummarna helt enkelt!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Tycker Wei är lite skakig med leveranserna, minst sagt!
Beställde hans nya 60% case, och medans jag väntade på att det beställde jag brytare, caps och lite annat smått och gått till mitt Iris bygge i ytterligare en order.
- Först tar det en dryg vecka för honom att packa min andra order.
- Får då 2 mail från honom att båda ordrarna skickats samma dag, inget av tracking-numren han gav mig fungerar...
- En vecka senare skickar jag ett mail till honom och frågar om något är fel, får då till svar "2 order 1 number". Svarar och undrar vilket av tracking-numren som gäller, han svarar då med ett helt nytt tracking-nummer, som visar sig vara på god väg till mig...
- När jag får hem och öppnar paketet är det endast den första ordern från gruppköpet, minus mina stabs som han glömt... Gud förbannat...
- Mailar han och undrar vad som riktigt har hänt, och han svarar "sorry, i sent again". Jag ber han skicka min andra order + stabs OMG, med expressfrakt.
- Det dröjjer 1,5 vecka till utan svar, och nu i morse fick jag ett mail att mitt paket var skickat. Ingen expressfrakt

Vet att han måste ha mycket nu med flera gruppköp, julhandel, BF etc. Men liiiiite koll är inte för mycket begärt tycker jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av easy_j:

Tycker Wei är lite skakig med leveranserna, minst sagt!
Beställde hans nya 60% case, och medans jag väntade på att det beställde jag brytare, caps och lite annat smått och gått till mitt Iris bygge i ytterligare en order.
- Först tar det en dryg vecka för honom att packa min andra order.
- Får då 2 mail från honom att båda ordrarna skickats samma dag, inget av tracking-numren han gav mig fungerar...
- En vecka senare skickar jag ett mail till honom och frågar om något är fel, får då till svar "2 order 1 number". Svarar och undrar vilket av tracking-numren som gäller, han svarar då med ett helt nytt tracking-nummer, som visar sig vara på god väg till mig...
- När jag får hem och öppnar paketet är det endast den första ordern från gruppköpet, minus mina stabs som han glömt... Gud förbannat...
- Mailar han och undrar vad som riktigt har hänt, och han svarar "sorry, i sent again". Jag ber han skicka min andra order + stabs OMG, med expressfrakt.
- Det dröjjer 1,5 vecka till utan svar, och nu i morse fick jag ett mail att mitt paket var skickat. Ingen expressfrakt

Vet att han måste ha mycket nu med flera gruppköp, julhandel, BF etc. Men liiiiite koll är inte för mycket begärt tycker jag...

Vilken butik var det här, är det kbdfans ni pratar om?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Gällande Silent Black GBn visade det sig vara bättre; alla paket det mailades om igår skall ha skickats i onsdags, vilket betyder att de borde vara här ganska snart.

https://geekhack.org/index.php?topic=90801.msg2530450#msg2530...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Gällande Silent Black GBn visade det sig vara bättre; alla paket det mailades om igår skall ha skickats i onsdags, vilket betyder att de borde vara här ganska snart.

https://geekhack.org/index.php?topic=90801.msg2530450#msg2530...

Så om jag har förstått det rätt så har han inte skickat alla switcharna till alla som beställt än? Utan till (förmodligen) de som lade sina beställningar först?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Det låter som en rimlig slutsats. Jag köpte mina brytare under första dagen av gruppköpet, och har fått ett mail om att mina skickats.

Permalänk
Medlem

Även jag väntar på Silent Black. Det ska bli kul att prova dem!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@Icte: Det låter som en rimlig slutsats. Jag köpte mina brytare under första dagen av gruppköpet, och har fått ett mail om att mina skickats.

Ah ja, där ser man Jag köpte mina långt senare än första dagen och har inte fått de skickade än Men den som väntar på något gott...

Tror ni Cherry kommer att släppa silent MX Clear/Tacticle Grey?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII