Har 1070 GTX - uppgradera till SLI?

Permalänk
Medlem

Har 1070 GTX - uppgradera till SLI?

Tjena,

Jag har under en period funderat kring att köra SLI med 1070 GTX.
Vissa talar för det, andra tycker man ska vänta och uppgradera till ett kraftigare single card istället då SLI drar med sig massa annat bekymmer och inte alltid ger den effekt man tror.

4K är ingenting jag kommer att lira den kommande tiden, men jag upplever att WQHD ibland är för mycket för att datorn ska klara av det. Spel som Dishonored 2 och Assassins Creed går jävligt slött, även när man ställer ner grafiken lite.

Vad säger ni som sitter med en liknande (eller har suttit) setup som mig och tänkt uppgradera/har uppgraderat?

Tack på förhand,

Visa signatur

Moderkort: TUF GAMING X570-PLUS (WI-FI)
CPU: AMD Ryzen 7 3700X 8-Core
GPU: GTX 2070 Super
Skärm: Samsung Odyssey G9 49" 240Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaljo:

Tjena,

Jag har under en period funderat kring att köra SLI med 1070 GTX.
Vissa talar för det, andra tycker man ska vänta och uppgradera till ett kraftigare single card istället då SLI drar med sig massa annat bekymmer och inte alltid ger den effekt man tror.

4K är ingenting jag kommer att lira den kommande tiden, men jag upplever att WQHD ibland är för mycket för att datorn ska klara av det. Spel som Dishonored 2 och Assassins Creed går jävligt slött, även när man ställer ner grafiken lite.

Vad säger ni som sitter med en liknande (eller har suttit) setup som mig och tänkt uppgradera/har uppgraderat?

Tack på förhand,

Jag valde 1080Ti alternativet i och med att från DX12 så förväntas SLI stöd att skapas av spelutvecklarna, istället för nVIDIA. Det innebär merarbete för utvecklarna och jag hade inte utgått ifrån att dom faktiskt gör det. Ett enstaka kort är ett säkrare alternativ än SLI idag.

Permalänk
Medlem

Jag har kört SLI ett bra tag och har inte sett något hinder mer än i något spel men överlag har jag inte haft så mycket strul med det. Körde crossfire innan det och det funkade fint det med . Nu kör jag ju i 4k så singelkort klarar ej allt i på max i 4k

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd

Du svarar ju nästan själv på din egen fråga

För max benchmark-prestanda för pengarna, SLi
För bäst kompatiblitet och minst strul, 1080Ti

Du får helt enkelt fundera på vad du själv prioriterar, när SLi fungerar bra kommer det prestera mycket bättre än ett 1080Ti men fungerar inte alltid och är ofta lite meck med settings och annat.

Vill du kunna tanka hem ett spel från Steam och bara köra igång utan meck så köp 1080Ti.
Vill du vara kung bland polarna i 3dmark så kör Sli