Legitimt Windows 7 @ blocket

Permalänk

Legitimt Windows 7 @ blocket

Hej! Snubblade över den här annonsen:
win7@blocket

Men kan inte hitta ett enda dugg om "Jupiter global investments", Hur mycket jag än googlar.
Kan detta ens vara legit?
Priserna är ju lite för bra för att vara sanna, vilket gör att det brukar just vara det.
Hade du testat ? Det jag är ute efter är en äkta Windows 7 Ultimate nyckel.

Dålig trådstart, men hoppas på förståelse!
Mod kan flytta tråden om den ligger fel

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

Kan vara så att dom har köpt nycklarna med stulna kreditkort.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

@crew seven: Det står ju att det är MS usb stickor, men för 250 kr känns det lite för billigt ?

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

Beror på på vilket sätt du menar "legit".

Ingen förutom säljarna vet säkert var nycklarna kommer ifrån, men licenserna får inte säljas vidare oavsett, så i den bemärkelsen, inte särskilt legit. Frågar du Microsoft så är de definitivt inte legit.

Fungerar nycklarna? Ja det gör de säkert.

Bör du köpa därifrån? Om du inte har något problem med att handeln inte sker enligt Microsofts villkor, och att du eventuellt stödjer kriminell verksamhet, så ja för all del köp dessa nycklar.

Om du nu ska snåla så tänk på att nycklarna finns mycket billigare på Ebay. Office proplus 2016, Windows 10 etc. för 20-30 kronor. Själv köpt licenser till Microsofts mjukvaror flera gånger på Ebay och aldrig haft problem med aktiveringen. Fattar inte att folk hellre betalar tio gånger så mycket från sidor som Kinguin, g2a, eller blocketannonser, när samma licenser finns på Ebay för en tiondel av priset...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hur som helst så skulle jag hellre handlat på kinguin och köpt win 10 för 300

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Låt bli.

Permalänk
Medlem

@Chaspar Det står så ja men vi har ingen aning om vart nycklarna kommer ifrån.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Det enda som talar för att det är "riktiga" grejer är ju att det ska vara de usb-stickorna som såldes hos diverse återförsäljare förut.
Men finns ju ingenting som säger att man får varan hemskickad överhuvudtaget.
Inget bolag, ingen adress, nada.

Ville höra med er, och jag kommer inte köpa win7 därifrån

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Rekordmedlem

Det kan omöjligen vara nått som säljs i enlighet med licensvillkoren eftersom win 7 inte längre får säljas på det sättet enligt MS, sedan om det funkar eller inte är en annan sak och i bästa fall är det bara gamla licenser på en grå marknad, i värsta fall ren kriminalitet.

Sista försäljningsdatum för program som säljs i butik
Windows 7 Home Basic, Home Premium, Ultimate, Windows 7 Professional
31 oktober 2013

https://support.microsoft.com/sv-se/help/13853/windows-lifecy...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chaspar:

Det enda som talar för att det är "riktiga" grejer är ju att det ska vara de usb-stickorna som såldes hos diverse återförsäljare förut.
Men finns ju ingenting som säger att man får varan hemskickad överhuvudtaget.
Inget bolag, ingen adress, nada.

Ville höra med er, och jag kommer inte köpa win7 därifrån

Det gör du rätt i. Omöjligt att stickorna kommer från Microsoft, kanske är deras logga på som "Jupiter Global Investments" har beställt, men knappast att de kommer från Microsoft. Bättre att köpa från en säljare som levererar en nyckel via mail isåfall.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd

Om man nu tänker sig att man skall stödja kriminell verksamhet så skulle jag rekommendera att inte betala något alls. Varför göda brottslingar?

Permalänk
Medlem

Om du bara får en nyckel skickad via e-mail så är det troligen en volume licensing nyckel eller en MAK nyckel du får, d.v.s. en och samma nyckel till några hundra aktiveringar.
Får du en USB sticka med en fungerade nyckel så borde det vara Retail nycklar.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

@Chaspar: Du kan få en volymnyckel för Win 7 Enterprise av mig istället
Bryter mot Microsofts licensavtal ja, men det gör alla som säljer Win 7 idag.
Varför inte passa på att uppdatera?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Chaspar:
Windows 7 får inte säljas längre av någon återförsäljare.
Jupiter Global Investment finns inte på Ratsit, eller ens bolagsverket.
Telefonnummer finns inte på Ratsit, hitta.se eller truecaller.

Således kan man inte dra någon annan slutsats än att försäljningen är av icke-legitim karaktär.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deejay_Alive:

@Chaspar: Du kan få en volymnyckel för Win 7 Enterprise av mig istället
Bryter mot Microsofts licensavtal ja, men det gör alla som säljer Win 7 idag.
Varför inte passa på att uppdatera?

Jag har ju liknande problem som författaren av den här tråden. Behöver nyckel till win 7 ultimate eller liknande, så jag kan nyttja allt minne. I burken nu har jag en legit win 7 home premium, men kan bara nyttja 16 av 24 GB minne, vilket känns dumt. Då win 7 inte säljs längre så känns det ju mer ok att köpa en nyckel privat om du har, eller kan tipsa vart jag kan köpa en version som kan hantera mer minne till vettig peng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimF:

Jag har ju liknande problem som författaren av den här tråden. Behöver nyckel till win 7 ultimate eller liknande, så jag kan nyttja allt minne. I burken nu har jag en legit win 7 home premium, men kan bara nyttja 16 av 24 GB minne, vilket känns dumt. Då win 7 inte säljs längre så känns det ju mer ok att köpa en nyckel privat om du har, eller kan tipsa vart jag kan köpa en version som kan hantera mer minne till vettig peng.

Finns för cirka 30 spänn på Ebay.

Exempel: https://www.ebay.com/itm/Microsoft-Windows-7-Professional-Win...

Finns även ultimate om du söker på Ebay men vad jag förstått är det ingen skillnad förutom att man kan byta fritt mellan språkpaketen på Ultimate.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Finns för cirka 30 spänn på Ebay.

Exempel: https://www.ebay.com/itm/Microsoft-Windows-7-Professional-Win...

Finns även ultimate om du söker på Ebay men vad jag förstått är det ingen skillnad förutom att man kan byta fritt mellan språkpaketen på Ultimate.

Varför inte pirata rakt ut då, om man ändå skall hålla på?

Citat:

Microsoft's Distribution Agreement for System Builders states that the system builder software packs are not intended for distribution to end users unless the end users are acting as system builders by assembling their own PCs. A "system builder" is anyone who assembles, reassembles or installs software on a new or used computer system.

Jahaja, då finns det ju ingen som inte är en "system builder". Då förstår jag inte varför man pratar om end users över huvud taget. Det måste vara en egen tolking det hela.

Tycker inte man skall stödja brottslig verksamhet genom att sponsra den med pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Varför inte pirata rakt ut då, om man ändå skall hålla på?

Jahaja, då finns det ju ingen som inte är en "system builder". Då förstår jag inte varför man pratar om end users över huvud taget. Det måste vara en egen tolking det hela.

Tycker inte man skall stödja brottslig verksamhet genom att sponsra den med pengar.

Man kanske vill ha en giltig licens, utan att betala onödigt mycket?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Man kanske vill ha en giltig licens, utan att betala onödigt mycket?

Då skall man nog köpa en sådan då och inte det som diskuteras här.

Permalänk

Aldrig förstått sånt här, antingen pyntar man för os eller så får man köra alternativ som Linux. Windows kostar som 1½ spel, men livslängden på windows är vääääääldigt många spel.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Aldrig förstått sånt här, antingen pyntar man för os eller så får man köra alternativ som Linux. Windows kostar som 1½ spel, men livslängden på windows är vääääääldigt många spel.

Kunde man köpa shady spelkeys för 1/10 av retailpris skulle folk göra det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Kunde man köpa shady spelkeys för 1/10 av retailpris skulle folk göra det med

Och det gör man ju också.