Hej och ursäkta den eventuellt triggande rubriken (om man inte gillar Macar).
Jag är ute efter en laptop att ha på jobbet och vid resor. Ska användas till inte allför tunga spel, som Heroes of the Storm (MOBA) och diverse steamspel. Vi snackar inte MS Röj, men inte heller Witcher 3. Mest pixelbaserade spel, sällan nåt tyngre 3D-aktigt. Men vill såklart att det jag spelar ska flyta i 60+ FPS.
Tänker mig 13-15 tum, max 2 kg men kan väl sträcka mig till typ 2,3. Vill ha bra byggkvalitet och najs skärm. Sen får den gärna vara relativt tyst och sval. Budget är väl så lite som möjligt, men kan sträcka mig till 25k om datorn har allt jag vill ha.
Har testat flera laptops, nu senast MSI GS63VR. Och visst, den datorn är trevlig, men jag är så besviken på byggkvaliteten (den knakar och låter konstigt), all JÄVLA bloatware (den är seg som sirap out of the box, pga allt skit de har installerat), och framför allt skärmen. Den är grumlig och har ojämna färger. Och lite så känner jag för nästan alla laptops jag testar. Dåliga skärmar; ingenting går att jämföra med Macbook Pro (har kört mac i många år). Den är skarp, sjukt bra färger, osv.
Så till frågan: Vet ni nån bra laptop som skulle kunna funka för mina behov? Vilken laptop har den bästa skärmen ni testat?
Tack på förhand.