Permalänk

Elektro outlet

Någon som handlat från elektro outlet? Finns inga omdömen på prisjakt eller pricerunner, så är lite osäker om man borde handla därifrån.

http://www.elektrooutlet.se/

Visa signatur

Stationär "Bob" - i5-8600k, GTX1070 ti, 16 gb DDR4 3000mhz
Laptop "Lennart" - 15,6 tum Macbook pro Retina intel i7, Intel Iris Pro

Permalänk
Geeks Gaming

skulle avråda från den sajten då deras köpvillkor mer är leveransinformation än strikta villkor. De har inget org-nummer på sajten och säljer produkter som inte längre får säljas. Dvs, lika okej som andra sajter som handlar i gråzonerna. Tveksamt om detta är ett riktigt företag ens då elektro outlet inte finns på alla bolag och tele-numret de har på sajten finns inte listat någonstans.

Permalänk

@TheMadPanda: Wow, tack för utförligt svar! Då vet jag vad jag ska leta efter när jag ska undersöka en sida.

Visa signatur

Stationär "Bob" - i5-8600k, GTX1070 ti, 16 gb DDR4 3000mhz
Laptop "Lennart" - 15,6 tum Macbook pro Retina intel i7, Intel Iris Pro

Permalänk
Rekordmedlem

Har det ens sålts äkta Win 10 på dvd ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

076 222 7926 är ett oregistrerat nummer. och sedan finns det ingen som helst annan information om företaget. SÅ nej, handla inte där.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Adressen som uppges på hemsidan går till ett bostadshus i Eskilstuna och domänadressen verkar ägas av en privatperson.

Sidan har inte ens HTTPS, så det är många varningsklockor som ringer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har det ens sålts äkta Win 10 på dvd ?

Vet faktiskt inte, men jag tolkar det så i alla fall om man ska gå efter vad ex Komplett säger: Engelsk, OEM, DVD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Cavernosa: Jag har handlat från dem och det var inga problem. Köpte ett äkta Office Pro 2016 paket med kod och allt för 250:- och det fungerar klockrent för att vara vitsig. Inloggningskoden var äkta och fungerade hos Microsoft. Uppenbarligen köper de många licenser och sen säljer dem billigt och på så vis får de vinst på det hela. Fick t.o.m. kvitto på det hela.

Permalänk

nu är jag så där jobbig, men ringer många varningsklockor, priserna är långt ifrån normala, är lite för billigt för att kännas okej, och... och, enda som sagt något bra om det är någon som precis registrerat sig och bara kommenterat på denna tråd, inget annat... just saying.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JB54:

@Cavernosa: Jag har handlat från dem och det var inga problem. Köpte ett äkta Office Pro 2016 paket med kod och allt för 250:- och det fungerar klockrent för att vara vitsig. Inloggningskoden var äkta och fungerade hos Microsoft. Uppenbarligen köper de många licenser och sen säljer dem billigt och på så vis får de vinst på det hela. Fick t.o.m. kvitto på det hela.

Du registrerade dig idag 15:25 för att skriva den där posten? Man börjar ju ana ugglor i mossen.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 Extreme 4 CPU: Intel i5 3570K 4,2Ghz GPU: Asus ROG Strix 1070
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz SSD: Intel 520 120GB HDD: 1TB Seagate Barracuda
Chassi: Fractal Design Define R4 svart CPU Kylning: Corsair H80i Nätaggregat: Corsair HX650

Permalänk

och organisationsnummret är inte ett organisationsnummer, finns inte hos bolagsverket, men kollar man samma nummer på ratsit så får man upp ett namn och adress, alltså är det ett vanligt personnummer istället.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av qead:

Du registrerade dig idag 15:25 för att skriva den där posten? Man börjar ju ana ugglor i mossen.

För att inte nämna 'äkta' office Pro för 250kr? Jodåsåatteeee.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

gillar att företaget är reggat som ett klädföretag... men de kanske är mjukvaror det också?

går du till varukorgen så får du upp ett telenummer som är reggat i samma mamn och adress som bolaget om man söker på organisationsnummret hos alla bolag.

man kan ju undra varför man inte angett samma nummer på bägge ställen...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Mer troligt att det är någon som fått tag på volymlicenser (MAK) från något ovetande företag och säljer ut dessa som "äkta".

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem

Säljer licenser som är förbjudna att sälja med en jävla särskrivning... seriös sida.
Aktiverings licens för windows 7 ultimate

Svensk windows 7 ultimate nedladdning ,Du kan ladda ner ,bränna på dvd skiva sen installera från dvd skiva.

Ånger rätt: 14 dagar

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av qead:

Du registrerade dig idag 15:25 för att skriva den där posten? Man börjar ju ana ugglor i mossen.

Exakt.. det där är ju ett praktexempel på "nämen oj jag måste in och låtsas vara en nöjd kund"

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

detta stod på en slumpmässigt utvaldprodukt:
"Kostnadsfri support via teflon, mejl samt fjärrstyrning bjuder vi på om det skulle behövas. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att slänga iväg ett medlande!"

Jag personligen uppskattar att få support speciellt via "Teflon", hoppas supporten kommer med en stekpanna, kan jag slänga iväg ett "medlande" med denne tillbaka.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Det är säkert äkta licenser i den bemärkelsen att de fungerar när man aktiverar dem, men skulle inte handla därifrån iallafall, mest för att samma licenser går att hitta för en tiondel av priset de begär om man kollar på Ebay

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Jodå, det är äkta! De köper bulklicenser som de sen säljer för lågt pris, så att det går ihop. I alla fall så godkände Microsoft det hela och då borde det vara okey, annars skulle de väl inte ha godkänt det. Att jag blev medlem idag, berodde på att jag googlade på dem och råkade stöta på den här tråden och såg frågan och eftersom jag inte hade några problem, så tyckte jag att jag kunde skriva om min erfarenhet av dem. Sen om man tycker 250:- är dyrt, då är man bara snål.

Permalänk
Medlem

@Fenix: SO WHAT??? Har du problem med det så skit i det istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JB54:

@Elghinnarisa: Jodå, det är äkta! De köper bulklicenser som de sen säljer för lågt pris, så att det går ihop. I alla fall så godkände Microsoft det hela och då borde det vara okey, annars skulle de väl inte ha godkänt det. Att jag blev medlem idag, berodde på att jag googlade på dem och råkade stöta på den här tråden och såg frågan och eftersom jag inte hade några problem, så tyckte jag att jag kunde skriva om min erfarenhet av dem. Sen om man tycker 250:- är dyrt, då är man bara snål.

Skrivet av JB54:

@Fenix: SO WHAT??? Har du problem med det så skit i det istället!

Hoppas du förstår att du inte är det minsta trovärdig när du registrerar dig för att endast svara på en tråd och dessutom är rätt defensiv. Ingen kommer ta dig på allvar, bara att ge upp.

"Sen om man tycker 250:- är dyrt, då är man bara snål." Skulle du säga så om Mcdonalds försökte sälja dig en cheeseburgare för 40 kr? Om man tycker det är mycket är man ju bara snål? Även fast den går att få tag på för en tredjedel av priset? Alla produkter du säljer på din hemsida går att få tag på för en bråkdel av priset du säljer dem för.

Du får nog slipa lite på din marknadsföring och attityd om du ska sälja samma produkter som alla andra till överpriser.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av JB54:

@Elghinnarisa: Jodå, det är äkta! De köper bulklicenser som de sen säljer för lågt pris, så att det går ihop. I alla fall så godkände Microsoft det hela och då borde det vara okey, annars skulle de väl inte ha godkänt det. Att jag blev medlem idag, berodde på att jag googlade på dem och råkade stöta på den här tråden och såg frågan och eftersom jag inte hade några problem, så tyckte jag att jag kunde skriva om min erfarenhet av dem. Sen om man tycker 250:- är dyrt, då är man bara snål.

Handlar väl mer om att 250 är alldeles för billigt. Och på vilket sätt är det godkänt av MS?

Permalänk

Börjar likna tråden om "Asusoutlet"...

Permalänk
Medlem

@qead: Ja, jag registrerade mej idag, men det har väl du också gjort någon gång eftersom du skriver här. Jag snubblade in på den här tråden och såg frågan och svarade på den då jag köpt en licens i förra veckan av dem och den fungerar och blev godkänd vid inloggningen hos Microsoft. Sen var det någon som undrade om hans firma är registrerad, jo visst är den det. Som enskild näringsidkare kan man använda sitt privata namn på firman, men i reklamsammanhäng kan man ha annat namn. Inget konstigt alls. Vi får väl se hur länge det fungerar. Är det några problem så stryper väl Microsoft det hela. Kontakta mej om ett år så får vi se om det fortfarande fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JB54:

@qead: Ja, jag registrerade mej idag, men det har väl du också gjort någon gång eftersom du skriver här. Jag snubblade in på den här tråden och såg frågan och svarade på den då jag köpt en licens i förra veckan av dem och den fungerar och blev godkänd vid inloggningen hos Microsoft. Sen var det någon som undrade om hans firma är registrerad, jo visst är den det. Som enskild näringsidkare kan man använda sitt privata namn på firman, men i reklamsammanhäng kan man ha annat namn. Inget konstigt alls. Vi får väl se hur länge det fungerar. Är det några problem så stryper väl Microsoft det hela. Kontakta mej om ett år så får vi se om det fortfarande fungerar.

Varför ska man kontakta dig för att se om det fortfarande fungerar när du bara är en vanlig kund? Har du så stor insyn i verksamheten som kund för att kunna avgöra hur det går? Varför engagerar du dig så mycket i någon annans verksamhet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Nu handlade det väl inte om hamburgare heller. Vad snackar du om min websida?? Jag har ingen websida. Hur kan du då få dem för billigare priser.

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Jag svarade bara på en fråga som ställdes, men glöm det. Ingen behöver handla från dem. Jag svarade bara på frågan om någon haft med dem att göra och alla svarade bara med en massa antaganden och floskler, som jag såg var direkt felaktiga. Jag är nöjd och det räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

och organisationsnummret är inte ett organisationsnummer, finns inte hos bolagsverket, men kollar man samma nummer på ratsit så får man upp ett namn och adress, alltså är det ett vanligt personnummer istället.

Har du enskild firma så är organisationsnumret samma som personnumret så den delen behöver inte vara felaktig

Permalänk
Medlem
Skrivet av JB54:

@Bakgrund: Jag svarade bara på en fråga som ställdes, men glöm det. Ingen behöver handla från dem. Jag svarade bara på frågan om någon haft med dem att göra och alla svarade bara med en massa antaganden och floskler, som jag såg var direkt felaktiga. Jag är nöjd och det räcker.

Du skrev "Kontakta mej om ett år så får vi se om det fortfarande fungerar". Mina frågor återstår, men vid det här laget känns det lönlöst att du besvarar dem eftersom du redan gjort bort dig totalt. Det är okej att göra bort sig ibland, det gör vi alla, men erkänner man det inte så riskerar man att framstå som en dåre, och det vill nog ingen göra. Särskilt inte näringsidkare som försöker bedriva en seriös verksamhet, men det kanske du inte gör.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av JB54:

@qead: Ja, jag registrerade mej idag, men det har väl du också gjort någon gång eftersom du skriver här. Jag snubblade in på den här tråden och såg frågan och svarade på den då jag köpt en licens i förra veckan av dem och den fungerar och blev godkänd vid inloggningen hos Microsoft. Sen var det någon som undrade om hans firma är registrerad, jo visst är den det. Som enskild näringsidkare kan man använda sitt privata namn på firman, men i reklamsammanhäng kan man ha annat namn. Inget konstigt alls. Vi får väl se hur länge det fungerar. Är det några problem så stryper väl Microsoft det hela. Kontakta mej om ett år så får vi se om det fortfarande fungerar.

Kan du visa ett kvitto från förra veckan där du köpt licensen?
Mail, orderbekräftelse osv.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare