LG G6 den bästa telefonen just nu gällande pris vs prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Sambon ska ha ny telefon och står i valet på en OP5T 6gb/64gb eller en LG G6. De mesta hänger på, vilken kamera är bäst? Har själv en OP5 och upplever att den kan ha svårt att få fokus ibland. Hur är G6 kameran?

OP5T har nog en lite vassare kamera, speciellt front kameran. Dock så är G6'ns kamera helt duglig med Gcam modden, plus att den har en vidvinkel lins vilket man kan ta en del unika bilder.

Dock så kommer jag nog aldrig köpa en Oneplus mobil mer efter allt skit som har skett kring bolaget. Så i detta val så blir det en G6a.

Ett annat tips är att vänta 2 månander på Nokia 7 plus, där kan vi snacka om att man får mycket prestanda för pengarna, plus rent android med snabba uppdateringar.

Permalänk
Avstängd

Lg G6 är hands down bäst värde för pengarna.
Finns bara 2 top quality mobiltilverkare av androidtelefoner, Samsung och LG.
G6 är nästan lika bra som S8 men du behöver inte pantsätta huset för att köpan.

Permalänk
Medlem

Det enda som suger med g6an är uppdateringarna.
Sitter med min G6(870DS) med nougat 7.0 och oktober 2017 säkerhetspatch...

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Skrivet av Cuna:

Lg G6 är hands down bäst värde för pengarna.
Finns bara 2 top quality mobiltilverkare av androidtelefoner, Samsung och LG.
G6 är nästan lika bra som S8 men du behöver inte pantsätta huset för att köpan.

Inte helt rätt, G4 med sin bootlop. G5 och även G6 är/var inte helt förskonade från fel, sen bristen på uppdateringar gör inte LG number one.

samsung, sony, kanske även HTC verkar vara något stabilare. Samsung hade ju sin Note 7, men efter par om och men återkallades varenda mobil (G4 med sin boolop var inte säkert du fick på garantin t.ex).

Personligen har LG inte lyckas med kvalitén på hårdvaran och/eller mjukvaran. Det är alltid något dom missat i design eller dålig kvalitetskontroll.

Google med Nexus/pixel är ju tyvärr inte så bra heller, senast var väl skärmen som hade gul ton eller hur det nu var.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

Lg G6 är hands down bäst värde för pengarna.
Finns bara 2 top quality mobiltilverkare av androidtelefoner, Samsung och LG.
G6 är nästan lika bra som S8 men du behöver inte pantsätta huset för att köpan.

LG har 2 enorma brister som gör att jag aldrig återvänder till deras sortiment i framtiden:
Uppdateringar och boot problem. Min G4 åker på samma boot-loop bugg 2 gånger och erhöll sammanlagt 2 uppdateringar på lika många år.
Vad jag vet så har dessutom inte ens den utlovade Nougat updaten som utlovades till alla enheter innan förra årets slut ens rullat ut.
Dom lanserar teleoner på löpande band till och från med struntar helt i underhålla dom med aktuell mjukvara.

Samsung är ljusår före LG på båda punkterna, LG ligger enligt mig inte ens med på topp 5 över dom bästa Android tillverkarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

LG har 2 enorma brister som gör att jag aldrig återvänder till deras sortiment i framtiden:
Uppdateringar och boot problem. Min G4 åker på samma boot-loop bugg 2 gånger och erhöll sammanlagt 2 uppdateringar på lika många år.
Vad jag vet så har dessutom inte ens den utlovade Nougat updaten som utlovades till alla enheter innan förra årets slut ens rullat ut.
Dom lanserar teleoner på löpande band till och från med struntar helt i underhålla dom med aktuell mjukvara.

Samsung är ljusår före LG på båda punkterna, LG ligger enligt mig inte ens med på topp 5 över dom bästa Android tillverkarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Men varenda telefon jag ägt har jag rootat o custom rommat dag 1.
Samsung, htc, lg.
Alla är värdelösa med stock rom i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuna:

Men varenda telefon jag ägt har jag rootat o custom rommat dag 1.
Samsung, htc, lg.
Alla är värdelösa med stock rom i min mening.

Jo det är sant på ett sätt, är varken ett fan av vare sig touchwiz (eller vad som nu döpt om det till) eller LG's variant av Android.
Vill man undvika att roota ska man ju varken kolla åt nån av dom utan en tillverkare som kör vanilla Android, Nokia och Oneplus är ju 2 starka alternativ i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Låter som att en OP5T är de bättre alternativet.
Är själv nöjd med min OP5.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Låter som att en OP5T är de bättre alternativet.
Är själv nöjd med min OP5.

Ingen tvekan om att det är värt den extra 1000-lappen, var inne på 5/5T länge men det vart en U11+ istället

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Att G6an är den bästa mobilen just nu för att den har en viss DAC är otrolig nischat.
Det flesta streamar ändå ljud från spotify/storytel och dessutom via Blutetooth, så nä, just den specen att den har bra ljud går för mig bort.

Inet har tagit in några Xiamoni modeller i sitt sortiment. SD 625 är snabb nog för det flesta (alla?) och är batterisnål, 1080p skärm är iom tillräckligt hög ppi på en telefon. Stort batteri är för mig det viktigaste på en mobiltelefon, och Xiaomi är en av de få som verkligen satsar på det.
Och så lågt pris såklart. Otroligt mycket telefon för pengarna!

Inte konstigt att Xiaomi nära fördubblar sin försäljning medan andra tillverkare sjunker.
https://www.sweclockers.com/nyhet/25296-forsaljningen-av-smar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Att G6an är den bästa mobilen just nu för att den har en viss DAC är otrolig nischat.
Det flesta streamar ändå ljud från spotify/storytel och dessutom via Blutetooth, så nä, just den specen att den har bra ljud går för mig bort.

Inet har tagit in några Xiamoni modeller i sitt sortiment. SD 625 är snabb nog för det flesta (alla?) och är batterisnål, 1080p skärm är iom tillräckligt hög ppi på en telefon. Stort batteri är för mig det viktigaste på en mobiltelefon, och Xiaomi är en av de få som verkligen satsar på det.
Och så lågt pris såklart. Otroligt mycket telefon för pengarna!

Inte konstigt att Xiaomi nära fördubblar sin försäljning medan andra tillverkare sjunker.
https://www.sweclockers.com/nyhet/25296-forsaljningen-av-smar...

Tja Kineser tenderar att köpa kinesiskt så då blir de automatiskt stora. I Europa och USA är det väl bara Huawei som har någon större andel.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Ja menar, tråden är 6 mån gammal, det kommer ju ut nyare mobiler hela tiden

Permalänk
Medlem

Huwaei mate 10 lite för 3000kr. Vad tror ni om den?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Det enda som suger med g6an är uppdateringarna.
Sitter med min G6(870DS) med nougat 7.0 och oktober 2017 säkerhetspatch...

Januari 2018 på min.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Vilken färg svart eller vit?

Hej
Jag har bestämt mig för denna Lg g6 : då min underbara Blackberry z30 , har tjänat ut pga sprucket glas .

Har haft en svart mobil så varför inte en vit tänker jag ,men ser den vita ”billig och plastig ut” ? Tänker då på samsung s5 vit och den såg plastig ut men s7 pärlemor vit är mycket snygg.
Jag har inte någon fysisk butik i närheten som säljer den så det blir webben.

Så är den vita ok?

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem

@fernux:
G6 har glasbakstycke och metallram, så nej den känns inte det minsta billig.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Har själv en vit och den varken känns eller ser billig och plastig ut, snarare tvärtom.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fernux:

Hej
Jag har bestämt mig för denna Lg g6 : då min underbara Blackberry z30 , har tjänat ut pga sprucket glas .

Har haft en svart mobil så varför inte en vit tänker jag ,men ser den vita ”billig och plastig ut” ? Tänker då på samsung s5 vit och den såg plastig ut men s7 pärlemor vit är mycket snygg.
Jag har inte någon fysisk butik i närheten som säljer den så det blir webben.

Så är den vita ok?

Kollat på Nokia 7plus som släpps nästa vecka?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Jag har själv en LG G4. Någon som vet om G4 ljudchip är bra ?

Permalänk
Medlem

@Ang3r:
Tack för tipset

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem

@Squedo:
Tack super bra, sugen på den vita.

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem

@hajvan:tack

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem

LG kör nu ut Oreo till G6'an. Lång väntan blev det, så lång att jag hann köpa en P20 Pro i stället.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Är det fortfarande någon som använder denna mobil?
Jag har haft den sedan 2017 och den har väl funkat helt okej för mitt behov.
Från att ha batteritid på upp till 90-100 timmar till nu snitt på 60-75 timmar innan jag laddar den känns det ändå som att jag kan ha den ett år till. Även om Samsungs A70 verkar smått intressant men det känns lite onödigt att köpa en ny.

Varför skriver jag här då?
Ny Mjukvaruuppdatering Juli och Augusti:
Version V20j-JUL-10-2019(136,56 MB) och V30a-AUG-29-2019(2187,90 MB)
Vad är nytt
- Android OS-uppgradering (den senare)
-Telefonanvändning och funktion har förbättrats ytterligare

Det tycker jag inte alls.

Det här var det absolut dummaste och mest intelligensbefriande uppdatering jag varit med om. Hur i helvette tänker de egentligen på LG, ja vi kan ju förstöra användarens funktionalitet helt och hållet så att de inser att det här är dåligt och köper en ny mobil.
Om det var tanken har de ju lyckats för inte fan blev det bättre av detta, och folk frågar sig sen varför man INTE uppdaterar sin mjukvara för idag består 80% av en uppdatering till ändrat utseende.

Klickar man på telefonknappen så går det från att vara en trevlig och färgglad sida där alla ens kontakter hade olika färger, nu är alla gråa...
Meddelande knappen, sms och den sidan likaså, förut var det färger och trevligt nu är det en blek och kall sida med vit bakgrund, och känslan av att alla ens kontakter saknar betydelse.
Gallerisidan... ja den gör vi också om till något nytt jävulskap...
Ny ikon/app Game Launcher, jaha vad fan ska jag med den till...
En jävla aktivitetslogg som poppar upp nere till höger på skärmen när man tar en skärmdump... Hur tar man bort den?

Sen en del andra småsaker säkert, men det här visar ju bara att man i det längsta undviker att uppdatera när "telefonanvändning" betyder vi ändrar till ny design så att du ska bli förbannad...
Inte nog om att de stoppar in massa skit hela tiden.

Eller saker som kanske funnits från början som är helt meningslösa: För en månad sedan upptäckte jag något jag aldrig varit med om förut som inte är en app, men en märklig funktion: En flottig skärm, dubble tap för att få låsa skärmen, torka runt med tröjan för att få rent(som man brukar göra), tittar på skärmen och med en helt vit bakgrund, sedan ser det ut som att en 2 åring har ritat runt på den med en röd penna, det enda man kan göra är dela. Alltså, jag kom åt någon funktion och istället för att bara tork skärmen ritade jag ett garnnystan. Saknar alltså namn och försvann när jag minimerade den, vad var detta?

Det jag hade velat ha är ju ett katalogsystem till mina meddelande kontakter, min sms tråd med en person är ju över 2 år och flera hundra inlägg, försöker jag scrolla lite så hoppar den ju några månader ibland vilket är jävligt störande, så om man kunde dela in årsvis eller kvartalsvis hade det ökat min telefonanvändning. Problemet är ju sedan att just meddelande funktionen alltid har laggat någon gång till och från, kanske för att man har många inlägg, men det kanske blir bättre utan färg, det kanske var för krävande.

Dold text
Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punnisher:

Är det fortfarande någon som använder denna mobil?
Jag har haft den sedan 2017 och den har väl funkat helt okej för mitt behov.
Från att ha batteritid på upp till 90-100 timmar till nu snitt på 60-75 timmar innan jag laddar den känns det ändå som att jag kan ha den ett år till. Även om Samsungs A70 verkar smått intressant men det känns lite onödigt att köpa en ny.

Varför skriver jag här då?
Ny Mjukvaruuppdatering Juli och Augusti:
Version V20j-JUL-10-2019(136,56 MB) och V30a-AUG-29-2019(2187,90 MB)
Vad är nytt
- Android OS-uppgradering (den senare)
-Telefonanvändning och funktion har förbättrats ytterligare

Det tycker jag inte alls.

Det här var det absolut dummaste och mest intelligensbefriande uppdatering jag varit med om. Hur i helvette tänker de egentligen på LG, ja vi kan ju förstöra användarens funktionalitet helt och hållet så att de inser att det här är dåligt och köper en ny mobil.
Om det var tanken har de ju lyckats för inte fan blev det bättre av detta, och folk frågar sig sen varför man INTE uppdaterar sin mjukvara för idag består 80% av en uppdatering till ändrat utseende.

Klickar man på telefonknappen så går det från att vara en trevlig och färgglad sida där alla ens kontakter hade olika färger, nu är alla gråa...
Meddelande knappen, sms och den sidan likaså, förut var det färger och trevligt nu är det en blek och kall sida med vit bakgrund, och känslan av att alla ens kontakter saknar betydelse.
Gallerisidan... ja den gör vi också om till något nytt jävulskap...
Ny ikon/app Game Launcher, jaha vad fan ska jag med den till...
En jävla aktivitetslogg som poppar upp nere till höger på skärmen när man tar en skärmdump... Hur tar man bort den?

Sen en del andra småsaker säkert, men det här visar ju bara att man i det längsta undviker att uppdatera när "telefonanvändning" betyder vi ändrar till ny design så att du ska bli förbannad...
Inte nog om att de stoppar in massa skit hela tiden.

Eller saker som kanske funnits från början som är helt meningslösa: För en månad sedan upptäckte jag något jag aldrig varit med om förut som inte är en app, men en märklig funktion: En flottig skärm, dubble tap för att få låsa skärmen, torka runt med tröjan för att få rent(som man brukar göra), tittar på skärmen och med en helt vit bakgrund, sedan ser det ut som att en 2 åring har ritat runt på den med en röd penna, det enda man kan göra är dela. Alltså, jag kom åt någon funktion och istället för att bara tork skärmen ritade jag ett garnnystan. Saknar alltså namn och försvann när jag minimerade den, vad var detta?

Det jag hade velat ha är ju ett katalogsystem till mina meddelande kontakter, min sms tråd med en person är ju över 2 år och flera hundra inlägg, försöker jag scrolla lite så hoppar den ju några månader ibland vilket är jävligt störande, så om man kunde dela in årsvis eller kvartalsvis hade det ökat min telefonanvändning. Problemet är ju sedan att just meddelande funktionen alltid har laggat någon gång till och från, kanske för att man har många inlägg, men det kanske blir bättre utan färg, det kanske var för krävande.

Dold text

Nu har jag inte G6 utan G4, men den rockar fortfarande på. Finner väldigt få anledningar till att byta upp mig, speciellt när en telefon kostar som en sämre dator. Köpte min för 3000 kronor för X antal år sedan

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Har precis bytt upp mig till P30 Pro med bättre kamera och OLED även om G6'an hade bra kamera och riktigt jävla grym LCD-skärm (Always-on funktionen på denna fungerade häpnadsväckande bra).
LG G6 är den telefon jag varit mest nöjd med på mycket länge. Tillsammans med ADW launcher så var den helt fantastisk, men... Nu ska den som sagt säljas

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punnisher:

Är det fortfarande någon som använder denna mobil?
Jag har haft den sedan 2017 och den har väl funkat helt okej för mitt behov.
Från att ha batteritid på upp till 90-100 timmar till nu snitt på 60-75 timmar innan jag laddar den känns det ändå som att jag kan ha den ett år till. Även om Samsungs A70 verkar smått intressant men det känns lite onödigt att köpa en ny.

Varför skriver jag här då?
Ny Mjukvaruuppdatering Juli och Augusti:
Version V20j-JUL-10-2019(136,56 MB) och V30a-AUG-29-2019(2187,90 MB)
Vad är nytt
- Android OS-uppgradering (den senare)
-Telefonanvändning och funktion har förbättrats ytterligare

Det tycker jag inte alls.

Det här var det absolut dummaste och mest intelligensbefriande uppdatering jag varit med om. Hur i helvette tänker de egentligen på LG, ja vi kan ju förstöra användarens funktionalitet helt och hållet så att de inser att det här är dåligt och köper en ny mobil.
Om det var tanken har de ju lyckats för inte fan blev det bättre av detta, och folk frågar sig sen varför man INTE uppdaterar sin mjukvara för idag består 80% av en uppdatering till ändrat utseende.

Klickar man på telefonknappen så går det från att vara en trevlig och färgglad sida där alla ens kontakter hade olika färger, nu är alla gråa...
Meddelande knappen, sms och den sidan likaså, förut var det färger och trevligt nu är det en blek och kall sida med vit bakgrund, och känslan av att alla ens kontakter saknar betydelse.
Gallerisidan... ja den gör vi också om till något nytt jävulskap...
Ny ikon/app Game Launcher, jaha vad fan ska jag med den till...
En jävla aktivitetslogg som poppar upp nere till höger på skärmen när man tar en skärmdump... Hur tar man bort den?

Sen en del andra småsaker säkert, men det här visar ju bara att man i det längsta undviker att uppdatera när "telefonanvändning" betyder vi ändrar till ny design så att du ska bli förbannad...
Inte nog om att de stoppar in massa skit hela tiden.

Eller saker som kanske funnits från början som är helt meningslösa: För en månad sedan upptäckte jag något jag aldrig varit med om förut som inte är en app, men en märklig funktion: En flottig skärm, dubble tap för att få låsa skärmen, torka runt med tröjan för att få rent(som man brukar göra), tittar på skärmen och med en helt vit bakgrund, sedan ser det ut som att en 2 åring har ritat runt på den med en röd penna, det enda man kan göra är dela. Alltså, jag kom åt någon funktion och istället för att bara tork skärmen ritade jag ett garnnystan. Saknar alltså namn och försvann när jag minimerade den, vad var detta?

Det jag hade velat ha är ju ett katalogsystem till mina meddelande kontakter, min sms tråd med en person är ju över 2 år och flera hundra inlägg, försöker jag scrolla lite så hoppar den ju några månader ibland vilket är jävligt störande, så om man kunde dela in årsvis eller kvartalsvis hade det ökat min telefonanvändning. Problemet är ju sedan att just meddelande funktionen alltid har laggat någon gång till och från, kanske för att man har många inlägg, men det kanske blir bättre utan färg, det kanske var för krävande.

Dold text

Kör G6 fortfarande men börjar bli lite sugen på något nytt. Köpte en Pixel till tjejen och blev ganska avundsjuk på kameran måste jag säga. Å andra sidan löste uppdateringen till Android 9 en del småproblem jag haft med G6:an som att den alltid stängde av WiFi när jag inte varit uppkopplad på något nät på ett tag och att schemaläggningen för Do not disturb ballade ur hela tiden.

G8X ser ganska intressant ut. Får se vad priset blir här och ifall man får med den extra skärmen bara.

Permalänk
Medlem

Jag känner inte igen några problem som du nämner. Jag har kört G6 de senaste två åren och kan säga utan tvekan att detta är en av de bästa lurarna jag haft.
Kameran kräver lite tid för att komma på hur man använder den på bästa sätt och low-light fotografering inte dess starka sida (Så länge man inte sätter den på ett stöd och kör lång slutartid, för då kan man ta rätt amazing foton även på natten!)
Jag håller med om att batteritiden minskats, men om man inte spelar Pokemon Go hela dagarna och tänker till lite, så är det ju inga problem att få batteriet att räcka hela dagen och lite till.

Jag har detta till trots uppgraderat mig själv till en P30 Pro nu. Delvis för att jag vill ha lite med oumph i luren och delvis för att jag helt enkelt älskar ny teknik.
Jag har haft P30 i lite över en vecka nu och saknar redan formatet på G6 - Dess helt platta skärm och släta baksida framförallt, men även upplösningen som var bättre på G6.

Man kan inte få allt... Så är det tyvärr.

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kallamamran:

Jag känner inte igen några problem som du nämner. Jag har kört G6 de senaste två åren och kan säga utan tvekan att detta är en av de bästa lurarna jag haft.
Kameran kräver lite tid för att komma på hur man använder den på bästa sätt och low-light fotografering inte dess starka sida (Så länge man inte sätter den på ett stöd och kör lång slutartid, för då kan man ta rätt amazing foton även på natten!)
Jag håller med om att batteritiden minskats, men om man inte spelar Pokemon Go hela dagarna och tänker till lite, så är det ju inga problem att få batteriet att räcka hela dagen och lite till.

Så är det inte för mig. Spelar inte mycket och endast väldigt simpla 2D-spel, och gör inte annat krävande heller utan mestadels surf men ändå är det sällan batteriet räcker till läggdags. Kameran är helt ok, men Pixel är i en helt annan klass. Mest tydligt är det i mörkerbilder men allt är bättre. Kanske kan vara värt att testa någon port av Pixels kamera (då det ju är mjukvaran snarare än hårdvaran som är dess fördel) men senast jag kollade så var det inte helt enkelt. Det fanns ett gäng olika versioner men ingen funkade ju helt hundra och det verkade rätt jobbigt att få dem installerade.

Citat:

Jag har detta till trots uppgraderat mig själv till en P30 Pro nu. Delvis för att jag vill ha lite med oumph i luren och delvis för att jag helt enkelt älskar ny teknik.
Jag har haft P30 i lite över en vecka nu och saknar redan formatet på G6 - Dess helt platta skärm och släta baksida framförallt, men även upplösningen som var bättre på G6.

Man kan inte få allt... Så är det tyvärr.

Jo, jag förstår inte att LG inte får mer beröm för att lyckas undvika utstickande kamera.

Men som sagt kollar/väntar jag på LG G8X då den verkar ha allt som jag vill ha typ. Hörlursutgång med bra ljudkvalitet, trådlös laddning, vattentålig, platt skärm, ingen kamerabump och stort batteri. Den extra skärmen kan också vara kul, men jag vet inte hur mycket användning den kommer se efter någon vecka eller så. Det negativa är att den har notch och att LG är så sega med uppdateringar. Sen hade den gärna fått se lite intressantare ut på baksidan, men det är mer en smaksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Så är det inte för mig. Spelar inte mycket och endast väldigt simpla 2D-spel, och gör inte annat krävande heller utan mestadels surf men ändå är det sällan batteriet räcker till läggdags. Kameran är helt ok, men Pixel är i en helt annan klass. Mest tydligt är det i mörkerbilder men allt är bättre. Kanske kan vara värt att testa någon port av Pixels kamera (då det ju är mjukvaran snarare än hårdvaran som är dess fördel) men senast jag kollade så var det inte helt enkelt. Det fanns ett gäng olika versioner men ingen funkade ju helt hundra och det verkade rätt jobbigt att få dem installerade.
Jo, jag förstår inte att LG inte får mer beröm för att lyckas undvika utstickande kamera.

Men som sagt kollar/väntar jag på LG G8X då den verkar ha allt som jag vill ha typ. Hörlursutgång med bra ljudkvalitet, trådlös laddning, vattentålig, platt skärm, ingen kamerabump och stort batteri. Den extra skärmen kan också vara kul, men jag vet inte hur mycket användning den kommer se efter någon vecka eller så. Det negativa är att den har notch och att LG är så sega med uppdateringar. Sen hade den gärna fått se lite intressantare ut på baksidan, men det är mer en smaksak.

Testade Pixels kamera och den funkade väl, men om det blev så mycket bättre vet jag inte

LG G8X verkar helt klart intressant, men jag orkade inte vänta längre. Med rätt case, så sticker inte kameran ut på P30 pro heller

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***