Permalänk
Medlem

Bytt arbetsplats, så har gått upp från 100kr/tim till 129kr/tim. Fortfarande maskinförare inom lantbruk. Så beroende på årstid får jag mellan 13-20 tusen efter skatt.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

För lite ,ingen höjning heller efter ett år drygt. Litet företag som skulle sitta i bajset utan mig så man tycker personal omtanken skulle vara högre prioriterad. Men men, deras problem när samma branschföretag säger kom till oss, vi har kakor .
Ontopic mellan 26-31 innan skatt

Just nu irriterad efter dagen så drömmer mig borr..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

28.000 - 32.000 efter skatt. Letar felkopplade fastigheter (dagvatten) med bland annat teaterrök.

Permalänk
Avstängd

Budbilschaufför
Efter årets lyft ligger lönen på ca 26400kr innan skatt. Får ca 600kr i månaden i form utav lunchkort (dras 900kr av lönen och får 1500kr att spendera)

Helt ok, men gillar inte riktigt att man nästan varje dag behöver jobba över, även om det bara handlar om 20-60 min dom flesta dagarna.. Pengar är inte allt liksom! Men kul jobb än så länge - lite variation utav rundan varje dag och ett stort plus att man får träffa och prata med människor varje dag, även om det bara handlar om sekunder på vissa stopp.

Permalänk
Medlem

Har 28 000kr/mån nu men ska snart bli egen istället. Då blir det först 0kr/mån i 3 månader sen upp till brytgränsen, så ca 39 000kr. Blir det pengar kvar blir det utdelning och tjänstepension.

Arbetar med elkonstruktion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Dubbla examen avklarade vid 22 års ålder är onekligen rätt imponerande

Inte omöjligt att plugga och jobba samtidigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Tuffingpågatan:

19000 kr före skatt. Första heltidsjobbet, IT-tekniker i helpdesk.

Uppdatering cirkus ett år senare..

Fortfarande kvar på samma arbetsplats. Ligger idag på 26000 brutto med ansvar för Level-1, Level-2 och monitorering.

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Avstängd

25700 kr i grundlön + OB då jag jobbar 3-skift (förhoppningsvis 28500 om en månad).

Polis, 4 år i tjänst.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk

27000kr efter skatt jobbar enbart på sommaren dock då jag går gymnasiet. jobbar natt i lager. högsta lönen förra året var 29000kr då jobba jag massa övertid

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk

Jobbar på en bilrekondfirma.
Har grundlön på 18000 kr + provision så landar runt 20 innan skatt.
Enda bonusen är att jag har en väldigt ren bil hela tiden

Permalänk
Medlem

Upp 5,8% i årets runda. Facket lobbade för 2%. Antar att det är en win... (men så klart är man inte nöjd).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tilted0113:

25700 kr i grundlön + OB då jag jobbar 3-skift (förhoppningsvis 28500 om en månad).

Polis, 4 år i tjänst.

Hoppas ni snart får de löner (och den uppskattning) som ni förtjänar för det arbete ni gör trots en jävla massa gnäll från alla möjliga håll. För egen del är jag jäkligt glad att ni finns. Sen finns det säkerligen förbättringspotential inom polisen förutom det ekonomiska men gissar att nog främst är hos cheferna än poliserna på fältet...

Permalänk
Medlem

@Severin87: Fick 80k som nätverkstekniker förra Maj, semesterersättning för beredskap 1-2 veckor per månad under 1 år. Beredskaps"utryckning" under påsken och lite annan övertid.

Har dock 30.5k i lön enligt avtal, samt minst 1 vecka beredskap per månad. Så går aldrig under 35k, men ibland får man ju sjuka bonusar ^^
52k denna månad. sems. ersättning, beredskap under påsken osv. Ingen utryckning denna gången tyvärr.
Snittade 42k förra året, en kollega var föräldraledig så fick mycket beredskap och hade några större jobb hos kunder som var tvungen att ligga kvällstid, så mycket övertid

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Åt helvete för lite.
Gick från arbetsledare på en liten byggfirma till att bli fritidsforskare (Sjukersättning / sjukpensionär)
13000:- netto per månad.
Det fina i kråksången är att min skattesats är högre än om jag jobbat och tjänat samma summa.
Näää, ja e int bitter ja int.

Permalänk

43k före skatt och ytterligare några hundra k per år i ersättning för tidigare gjorda konstruktioner.
Elektronikkonstruktör sedan drygt 30 år, 4-årigt tekniskt gymnasium som högsta utbildning.

Permalänk
Medlem

Kommer börja jobba på CGI i Östersund som utvecklare med 28 000 i ingångslön.
23 år, första jobbet inom området.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

@Tuffingpågatan: Ska nog också börja på en helpdesk/first line support nu efter att jag slutar teknikprogrammet, har du några tips? Hur lyckades du avancera dig uppåt så snabbt?

Permalänk
Medlem

Jobbar som sjuksköterska, 5 år sedan jag tog examen.
Efter sommaren -17 sa upp mig från arbetsplatsen jag varit på sedan examen. Hade då 26.000 (+ob-ersättnining)
Började jobba som sjuksköterska i en mindre kommun och fick upp lönen till 32.000.
Börjar nu jobba som bemanningssjuksköterska och är tillbaka på arbetsplatsen jag var på efter examen, men tjänar nu betydligt mycket mer.
Får nu 300kr/h + semesterersättning (+ob, vilket blir ca 50.000 (+semesterersättning och ob)om jag jobbar heltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Kommer börja jobba på CGI i Östersund som utvecklare med 28 000 i ingångslön.
23 år, första jobbet inom området.

Utbildning? Antar att du har typ B.Sc. i CS?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

21400 brutto, 21 år gammal, första jobbet som är onsite tekniker som jag vart i snart 2 år, har dock inga utgifter mer än 2300 i hyra + mat så kan spara minst 9k i månaden.

ingen eftergymnasial utbildning

Just nu 22 snart 23 år.
Ligger idag på 28000 brutto.
Ansvarar för onsite supporten i norden på ett stort globalt företag, ansvar för 15 tekniker spridda i norden.
kan bli en del resandes för att supporta stora event och träna tekniker utomlands, så inte ovanligt att man landar över 30k efter skatt med traktamente.

drawbacken är väll att man får betala ur egen ficka på afterwork för alla som landar på några tusen som man måste ligga ute med tills nästa månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Jobbar som sjuksköterska, 5 år sedan jag tog examen.
Efter sommaren -17 sa upp mig från arbetsplatsen jag varit på sedan examen. Hade då 26.000 (+ob-ersättnining)
Började jobba som sjuksköterska i en mindre kommun och fick upp lönen till 32.000.
Börjar nu jobba som bemanningssjuksköterska och är tillbaka på arbetsplatsen jag var på efter examen, men tjänar nu betydligt mycket mer.
Får nu 300kr/h + semesterersättning (+ob, vilket blir ca 50.000 (+semesterersättning och ob)om jag jobbar heltid.

Hoppas de betalar in för din pension och andra sociala avgifter, annars är det inte så mycket. Så du inte upptäcker det om några år. Jobbar som SSK och har 22 år i tjänst. Man tjänar inga stora pengar i sjukvård..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Utbildning? Antar att du har typ B.Sc. i CS?

håller på att ta det ja. Högskoleingenjör inom datateknik på KTH. har dock ingen examen ännu.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gerkan:

Arbetar som Frontend-utvecklare för en medelstor byrå i Stockholm.
Min ingångslön var 24.000:- fick ökning till 25.700:- efter cirka 1 år, har nu jobbat i lite mer än 1 och ett halvt år.

Gick en 2-årig yrkeshögskoleutbildning. Sitter och bygger sajter i mestadels Wordpress, förekommer även Laravel.

Är lite osäker på min lön om den är bra eller dålig, har verkligen ingen aning om vad man tjänar som Frontend-utvecklare i Stockholm då alla man frågar inte vill prata om det... Är det någon som vet vad lönen för en Frontend-utvecklare bör ligga på?

Efter den årliga ökningen ligger jag nu på 27.000kr/mån, försökte få upp den till 30.000, men det gick inte så bra. Hahah...
Känns fortfarande väldigt lågt, har jobbat som utvecklare i lite mer än 2år nu.

Permalänk

Systemutvecklare på ett litet företag i Stockholm. Har 33 000:- / mån och 6 veckors semester som enda förmån. Första jobbet efter examen från systemvetar-linjen, jobbat cirkus 10 månader. Känns lågt, men verkar på de rekryterare jag pratat med som jag kan göra en 30%-ig ökning om jag byter till hösten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gerkan:

Efter den årliga ökningen ligger jag nu på 27.000kr/mån, försökte få upp den till 30.000, men det gick inte så bra. Hahah...
Känns fortfarande väldigt lågt, har jobbat som utvecklare i lite mer än 2år nu.

I min erfarenhet om någon man pratar med som jobbar med samma sak, inte vill säga vad dom tjänar, så tjänar du åt helvete för lågt.
Men jobbar man verkligen med wordpress som professionell frontend utvecklare? Alltid förknippat det med amatörprogram, typ som dreamweaver. Nu jobbar jag inte alls med det, nyfiken bara. Tänker att det kanske kan vara därför du ligger så "lågt"?
Denna tråden verkar ju rätt intressant för dig.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Hoppas de betalar in för din pension och andra sociala avgifter, annars är det inte så mycket. Så du inte upptäcker det om några år. Jobbar som SSK och har 22 år i tjänst. Man tjänar inga stora pengar i sjukvård..

Seriösa bemanningsföretag gör det. Jobbar man för något annat får man ju skylla sig själv.

Stora pengar är relativt, jag är ganska nöjd med min lön som bemanningsjuksköterska. Dessutom jobbar jag mindre än när jag jobbade inom landstinget. Men nej, man kan ju inte tjäna stora pengar som man kan göra inom den helprivata sektorn. Vilket väl kanske är bra.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MH25:

Seriösa bemanningsföretag gör det. Jobbar man för något annat får man ju skylla sig själv.

Stora pengar är relativt, jag är ganska nöjd med min lön som bemanningsjuksköterska. Dessutom jobbar jag mindre än när jag jobbade inom landstinget. Men nej, man kan ju inte tjäna stora pengar som man kan göra inom den helprivata sektorn. Vilket väl kanske är bra.

gz du får mer någon/något får mindre

Permalänk
Medlem

Jobbar som anställd IT-Konsult på ett mellanstort bolag. 18 år i branschen. Pluggade 3 år Datateknik.

Lön beror på timpris där 80% går till mig och 20% till bolaget. För 20% till bolaget får jag ramavtal, införsäljning och redovisning/ekonomi. Man kan köpa "aktier" i bolaget som ger utdelning av de 20% som vi anställda har dragit in.

Lönen varierar beroende på uppdrag men ligger mellan 60k-80k i månaden innan skatt + aktieutdelning varje år.

Fria antal semesterdagar så länge det passar för kunden.

Skulle säga att det är ett av de bättre uppläggen som anställd IT-konsult. Nästa steg skulle vara att köra något helt eget.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

gz du får mer någon/något får mindre

Ja, så är det ju förstås. Jag är inte särskilt nöjd med att landstingen gjort sig beroende av bemanningspersonal, men samtidigt tänker jag inte göra samma jobb för mindre pengar och mindre uppskattning vilket bara drabbar mig i slutändan. Jag vet inte hur många skift jag har ändrat de senaste 6 månaderna eller för den delen senaste året. Jag är mycket flexibel, jag säger ja när anda säger nej, jag gör dubbelpass, byter pass konstant, jobbar övertid och jag är dessutom duktig på mitt jobb. Jag anser att jag är värd den lön jag får, på grund av detta.

Det är fullt tillåtet att inte hålla med, om man så önskar.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

22 år.
Examen inom IT-sektor.
2 års erfarenhet.
IT-Konsult.
Certad inom LPIC och Redhat.
Jobbar med infrastruktur och driftande av Linux/Unix.
25400kr i månaden innan skatt.

Sjukt lågt, men verkar vara så här i trakten