PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Någon mer än jag som inte kan spela nu ikväll ?
Fick en liten update o körde ett game sen fick jag meddelandet "An error occurred".
Menyerna ser ut som föler...
https://i.imgur.com/eUGJWBF.jpg
https://i.imgur.com/KBqHs1Q.jpg

/Homer_S

Japp, samma här.
Reddit håller på att svämma över med inlägg om detta.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Ok, då vet jag...
Körde integritetskoll på filerna osv men inget hjälpte, så då posta jag här.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

@Homer_S1:

Samma här. Diskussionsforumet på steam går varmt. Servrarna ligger nere. Underhåll tydligen. Jävla kasst att dom inte meddelat det långt tidigare. Att dom inte kör testservern eller djungelbanan är för mig obegripligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Någon mer än jag som inte kan spela nu ikväll ?
Fick en liten update o körde ett game sen fick jag meddelandet "An error occurred".
Menyerna ser ut som föler...
https://i.imgur.com/eUGJWBF.jpg
https://i.imgur.com/KBqHs1Q.jpg

/Homer_S

Kollade nyss, samma här.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: Ja, det hade ju varit nice om dom dragit igång testservrarna med nya mappen sålänge...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: haha klockren musik ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarks:

@REWplayFF: haha klockren musik ju!

Tack tack. Man blir väldigt begränsad när man håller sig till "creative commons". Visst finns det mycket bra musik under "creative commons". Gäller bara hitta det.
Undra hur mycket bra skit som slaskar runt där ute som inte får den uppmärksamhet som förtjänas. Talang finns nog i överflöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Detta hände mig igår så jäkla tråkigt med teaming, skulle varit region låsta servrar.

https://i.imgur.com/LdDirCo.jpg

Tror inte det eliminerar problemet, sett teaming även på NA och EU, men inte i den skalan...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

varför campar alla i detta spel och vad kan man göra emot att?
Behöver spelet ändra på sig eller måste man ha en viss spelstil??
Blir så fruktansvärt förbannad på att jag älskar spelet men hatar alla fegisar som spelar det....

och NEJ kommentarer som "du är bara dålig","campa är tactical waiting jöö-..." eller "campa är en legit metod" hjälper inte ....

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av redheadSWE:

Blir så fruktansvärt förbannad på att jag älskar spelet men hatar alla fegisar som spelar det....

och NEJ kommentarer som "du är bara dålig","campa är tactical waiting jöö-..." eller "campa är en legit metod" hjälper inte ....

Många streamers/youtubers som börjat klaga på detta, mest för att mid game/late game är alldeles för tråkiga pga campers.

För det första så finns det större problem med spelet än campers, första är netcoden, den mostsvarar idag första spelen som någonsing hade möjlighet att koppla upp sig mot ett nätverk ( typ en 10Mbit single duplex hubb med kollisioner i LAN och paket skickas när hubben känner sig för det ).

Och sen är det för stora kartor och för random cirklar för att de flesta ska få vettig loot.

Det finns inget som pushar folk att röra på sig, en loot-låda var 10:e minut är inte nog för 100 pers.

Personligen tror jag att det krävs en mer förutsägbar cirkel, säg t.ex. alltid i mitten men sämre loot där och lite mer risk vs reward i utkanterna men mer besvär att ta sig till mitten sen.

Nya kartan kommer fungera annorlunda men även där är bristen av vettig loot ett stort bekymmer, det blir bara tråkigt om hälften har 9mm pistol eller Uzi medan 1/10 har lvl3 vest och SLR/M4 hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redheadSWE:

När har du bekymmer? Spelare 200+ meter med ljuddämpare är jobbigt som fan, men går ju undkomma bara man märker varifrån det skjuts. Smokes, spring genom röken till nytt skydd och de tappat visuals om du inte är på ett fält(spring aldrig över fält...)

Dålig loot men bra pos i cirkeln motiverar ju campande i hus. Med en shotgun sätter man sig strategiskt i välbesökta hus. Kanske även baitar med painkillers t ex. Förr eller senare kommer någon om man är innanför cirkeln.

Har du vapen kolla alltid hörn och ut genom fönster från varje hus du gått in i FÖRE du börjar dammsuga mer loot. Tänk också var du själv suttit om du hört någon på väg in i ditt eller huset jämte.

Sekunderna efter man gått in i ett hus är när man har störst chans att se "camparen" peeka från andra byggnader. De tror ju du lootdammsuger och väntar in headshotläget när du som tusentals andra står stilla i ett fönster och ordnar med din väska för "NO MORE SPACE" och det promt ska i 300 skott.

Sen finns de som struntar i om de dör och skjuter en i ryggen utifrån det blå. Misstänkt det, men nu vet jag att de dör cirkeldöden(spectate). De bryr sig inte, bara de lyckas sabba någon annans game! Här gäller också smokes, fordon, eller chansa på att vända sig om och försöka få syn på dem.

Kolla alla hörn i varje byggnad, krossa inga fönster i hus du tänkt stanna i, annars hör du inte om nån smyger efter, stäng dörrar bakom dig. Trasiga fönster och öppna dörrar i flera hus, men ett står "orört" indikerar att en sitter där inne(baitad av ett olootat hus).

Sen har ju "campare" oftast hört och sett en långt innan och väntar in läge. Tänk på hur andra rör sig och positionerat sig om de hört eller sett dig när du springer vidare. Ha också koll på kartan, kom ihåg var flyget gick, var många hoppade, lyssna efter skottljud, gå på rätt sida om åsarna, träd till träd, undvik att bli sedd helt enkelt.

Sen finns ju de campare som rör sig cirkel-till cirkel, sätter sig och trycker tills det är dags för nästa förflyttning, men så gör väl de flesta?

Många går att skrämma eller lura fram med flashbangs, smokes, grenades eller random prefire runt hörn. Går också locka till sig dem genom att få dem tro man har kasst vapen. Skjut lite med pistol i trappen om du tror nån är där uppe, backa undan, skjut lite till, får de flesta att storma ned till din shotgun när de tror man laddar om pistolen, men funkar bäst early game.

Funderat på varför du inte hinner se eller ta camparna? Kollat reaktionstid? Jag själv loot-trixande och lootletande en massa. Rum har ju bara två skymda hörn och visst, har man otur och väljer fel hörn dör man, men chansar du på rätt hörn ska du kunna ta personen hälften av gångerna förutsatt du har okej reaktionstid. Prefire runt hörnen är viktigt!

Finns ingen magi i att sitta och vänta med siktet i rätt läge i ett hörn för campern, denne vet ju aldrig om du går, peekar, springer, hoppar, strafear, naedar, smokar in genom rummet, + får aimpunch om du träffar honom Det de vinner på är ouppmärksamma och trötta spelare

En liten anekdot då jag sprang in i ett hus, stängde efter mig, upp på övervåningen och satte mig i ett hörn. Gick iväg på toaletten. Börjar loota när jag kommer tillbaka. Gick in i ett rum och bang! Ett skott i huvet av en hagelbössa. Han var där inne redan när jag kom in och visste jag var kvar, men han hade ju övertaget om han satt kvar. Varför röja sig?

Mindre campande i duo/squad.

Spelar du solo är du aldrig någonsin ensam, verkligen aldrig!

hm, du spelar väl inte TPP?

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Tropiska äventyr åter "June 1, 4am CEST" https://steamcommunity.com/games/578080/announcements/detail/...

Trevligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av redheadSWE:

Nu tänker jag säga något jag misstänker blir opopulärt hos vissa, men spelet går faktiskt ut på att överleva längst och inte att döda flest motståndare. Om jag har en bra position mitt i cirkeln och tillräckligt bra loot tänkter jag inte springa runt som en yr höna bara för sakens skull.

Med det sagt så är jag för den delen ingen som har som mål att sitta och campa i 25-30 minuter utan brukar hoppa på lite mindre ställen som inte sällan hamnar utanför cirkeln eller alldeles i utkanten och får spendera större delen av tiden att jaga cirkeln.

Ibland händer det att man hittat ett hyfsat bra hus efter en stunds springande. Då tar jag en paus för att kolla kartan och invänta nästa cirkel innan jag planerar nästa move. Skulle jag då höra tassande i krokarna kan du ge dig på att jag försiktigt tar position och inväntar att denne ska komma till mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Klart som fan man campar ibland. Om det gäller att överleva längst av alla är alla medel tillåtna imo. Tänk er själva: vad hade ni gjort i ett äkta Battle Royale? Nog fan hade man campat xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av noMad17:

Nu tänker jag säga något jag misstänker blir opopulärt hos vissa, men spelet går faktiskt ut på att överleva längst och inte att döda flest motståndare. Om jag har en bra position mitt i cirkeln och tillräckligt bra loot tänkter jag inte springa runt som en yr höna bara för sakens skull.

Med det sagt så är jag för den delen ingen som har som mål att sitta och campa i 25-30 minuter utan brukar hoppa på lite mindre ställen som inte sällan hamnar utanför cirkeln eller alldeles i utkanten och får spendera större delen av tiden att jaga cirkeln.

Ibland händer det att man hittat ett hyfsat bra hus efter en stunds springande. Då tar jag en paus för att kolla kartan och invänta nästa cirkel innan jag planerar nästa move. Skulle jag då höra tassande i krokarna kan du ge dig på att jag försiktigt tar position och inväntar att denne ska komma till mig.

Instämmer helt i vad du säger. För att jag ska nå topp-10 krävs is i magen och tur. Är jag på pang-pang-humör blir jag inte långvarig i matchen.

Edit: Allas vägar är olika. Se inom fotbollen. Manchester United söker framgång via en Drillo-inspirerad fotboll med defensivt destruktiv spel. Den ljusblå grannen med bländande passningsspel och offensivlusta. Så, då fick jag in en United-känga i den här tråden...Trevligt det.

Permalänk
Medlem

Har lite lust att hoppa in i Playerunknown's Battlegrounds. Krävande? Min hårdvara är absolut inte senaste men inte dålig heller.

1090T@3,7GHz, GTX 960, 8 GB DDR3.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Lorault:

Har lite lust att hoppa in i Playerunknown's Battlegrounds. Krävande? Min hårdvara är absolut inte senaste men inte dålig heller.

PUBG är ju ganska krävande.. det kan gå med det mesta på low. Men det är framförallt din processor som kan ställa till det. Där hjälper det inte att ställa ner grafikinställningarna.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Det är framför allt processorn som oroar. Med allt på lägsta i 1080p bör kanske grafikkortet palla trycket, men det är inte ett CPU-vänligt spel. Jag skulle gissa att du klarar 40fps dock, speciellt eftersom de nyss börjat fokusera på prestandaoptimeringar.
Kan ju alltid kolla om en kompis vill låna ut sitt account så du får köra ett snabbt prestandatest.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Patch 14 är uppe på testservern nu:
https://wccftech.com/pubg-pc-update-14-leaked-notes/
En riktigt trevlig uppdatering.

60Hz tickrate tydligen (blir stadig efter massakern i början) :

Ligger stadigt på 130-144fps i 1440p, high-ultra inställningar. (PP, skuggor på medium)
Känns verkligen som "riktiga" och rappa fps, betydligt mindre "desync" också.
Hoppas de kan överföra detta till liveservern bra.

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

https://i.imgur.com/n4UC6IV.png

Ligger stadigt på 130-144fps i 1440p, high-ultra inställningar. (PP, skuggor på medium)

Det här är ju oroande. Mina topp-10 placeringar lär sjunka i antal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Får se hur dom lyckas denna gången. Mycket verkar ju vara så relaterat vilken server man hamnar på. Vissa servrar funkar skitbra och allt svarar direkt medans andra laggar rejält, svårt att loota osv...

Är två grejjer som dom verkligen behöver fixa enligt mig och det är performance och deras AA. Men med tanke på deras framsteg hittills så tvivlar jag på att dom reder ut det. Alltså man ska inte behöva spela i 1440p för att få en skarp bild och heller inte behöva ha en värsting dator för att spelet ska flyta på.

Jag gick från H1Z1 över till PUBG när det släpptes och det känns som Bluehole är en ren Daybreak kopia, mycket snack och lite verkstad.

Men det här spelet är för jävla kul, särskilt i duos och squad så man hoppas ju dom fixar till allt

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Gillar att de har lagt till m24 i öppna världen! många kills under dagen!

Permalänk
Medlem

Jag spelade nu för första gången sen patchen och måste säga att just hur spelet känns är mycket bättre. i början laggar det gärna en hel del men ett par minuter in så flyter det på ett helt annat sätt än det gjort tidigare och det känns som att skotten hamnar där man skjuter på ett helt annat sätt än tidigare. Fortfarande händer konstiga saker men överlag betydligt trevligare. Jag hittade också en M24 så det var ju trevligt. Jag brukar normalt sätt inte gilla den men nu lyckades jag skjuta fyra man med den i en runda så det var ju trevligt.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Hur är det med deras "hårda tag" mot fuskare egentligen?jag mötte en kille igår som verkade kunna se mig genom berg, jag satt uppe på bergsryggen på erangel och han verkade veta exakt var jag var. Kastade granater mot mig och hade hela tiden siktet på mig trots att han omöjligt kunde veta på förhand att jag var där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarks:

Hur är det med deras "hårda tag" mot fuskare egentligen?jag mötte en kille igår som verkade kunna se mig genom berg, jag satt uppe på bergsryggen på erangel och han verkade veta exakt var jag var. Kastade granater mot mig och hade hela tiden siktet på mig trots att han omöjligt kunde veta på förhand att jag var där.

Har hänt mig också ett antal ggr att dem siktat in sig på mig fast det varit omöjligt att upptäcka, även teaming har blivit mer vanligt. Spelet är fullt av fuskare tyvärr antagligen pga att det går att tjäna pengar genom att sälja saker på market.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Jävligt trist det här med fuskare...detta hände åt oss igår. Det roliga är att de flesta fuskare spelar som sopar och har man lite flytt så dör de i tid, tyvärr så va vi pinande mellan två team denna gång så fuskaren fick jobba ostört på slutet, men hade han haft ett bättre vapen så hade vi dött fortare.

https://vimeo.com/273137186

Jag gissar att de vinster vi fick i går va utan någon fuskare i gamet.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av redheadSWE:

Fattar inte varför spelar detta spel om man inte gillar campare.

Är inte hela tanken att man ska överleva tills sista man med alla medel tillåtna?

Jag ser det som att detta är ett mer taktiskt spel som liknar verkligheten.

Som något skrev så hade man i verkligheten inte sprungit omkring hej vilt.

Finns det campare får man försöka hitta en taktik för det och vara försiktig när man går in i byggnader t.ex. För de som rör sig ständigt får man använda en annan teknik.

Jag är väldigt dåligt på det här även om jag blir sakta bättre tycker jag.

Det enda som jag tycker man kan klaga på är fuskare.

Dels fuskare som hackar spelet och kan te.x se var man är eller var cirkeln kommer att hamna.

Sedan även fuskare som i en-spelar läget spelar med en kompis.

Gillar inte heller att man kan hoppa som kaniner. Vem skulle gjort det i verkligheten (om man nu vill ha ett verklighetstroget spel)

Kanske skulle uthålligheten minska drastiskt när man hoppar. Då kan man hoppa över stängsel och murar men inte skutta som en kanin i eldstrider.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarks:

Undrar jag också.

Tyvärr är det väl svårt att komma åt.

De verkar veta exakt var man är.

Har nog sett fusk där man kan se var andra är på kartan, kanske även veta var cirklarna hamnar.

Har sett att man kan ladda ner program som hjälper en att fuska. Kanske svårt att stoppa detta men det förstör spelet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Undrar jag också.

Tyvärr är det väl svårt att komma åt.

De verkar veta exakt var man är.

Har nog sett fusk där man kan se var andra är på kartan, kanske även veta var cirklarna hamnar.

Har sett att man kan ladda ner program som hjälper en att fuska. Kanske svårt att stoppa detta men det förstör spelet.

Om de kräver inloggning med bankid och liknande lösningar borde de dra ner fuskandet av småpojkar som vill testa. Tar de även bort möjlighet att tjäna pengar på att sälja grejer så tar de ju bort de "Professionella" fuskarna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Om de kräver inloggning med bankid och liknande lösningar borde de dra ner fuskandet av småpojkar som vill testa. Tar de även bort möjlighet att tjäna pengar på att sälja grejer så tar de ju bort de "Professionella" fuskarna.

Många verkar vara kineser (om det nu stämmer).

Kanske kunde kanske regionslåsa så man bara kan spela i sin egen region.

Nu är det ju inte bara kineser som fuskar.

Sorgligt när det finns företag som säljee mjukvara för att fuska.

Visa signatur