Permalänk
Medlem

RetroLAN för Barncancerfonden

2018-06 Barncancerfonden retro LAN

Varje deltagare fick skänka 200kr till Barncancerfonden för att deltaga.

Vi drog in 2840kr!

Tanken är att ha flera LAN framöver och dra in mer pengar till välgörenhet.

Alla systemen är från innan millennieskiftet för att få rätt känsla

Här är video och bilder från träffen:
De pixliga bilderna är tagna med en Kodak "Megapixel" digitalkamera från 1998.

#Jolt_cola #Pentium II #3dfx #Year1998 #Sony_Trinitron #DELL_XPS #IBM

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Den Packard Bell datorn som filmas 00:54 in i klippet, har du möjlighet att kolla vad modellen heter?

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrasket:

Den Packard Bell datorn som filmas 00:54 in i klippet, har du möjlighet att kolla vad modellen heter?

Den heter Multimedia XLE men kallades tydligen för "Venice"

Permalänk
Medlem

1100 kr insamlat till Barncancerfonden sedan igår kväll.

Permalänk
Medlem

2025 kr insamlat till Barncancerfonden

Permalänk
Entusiast

Trevligt Lan. Det var kul att vara med.
Quake 2 är alltid kul! Givetvis så fick jag mersmak

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrodude:

Trevligt Lan. Det var kul att vara med.
Quake 2 är alltid kul! Givetvis så fick jag mersmak

Tack för att du kom och skänkte alltid lika trevligt att bli förnedrad i Quake II

Permalänk
Entusiast

@Joyride: He he he
Vi ju köra något annat spel nästa gång där jag inte är lika OP tex Star Craft, Carmageddon, eller WC2

Permalänk
Medlem

Bra initiativ 5P

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Bra initiativ 5P

Tack så mycket

Permalänk
Medlem

Härligt med alla gamla datorer! Minns att familjen min hade en gammal DOS dator av okänd modell samt Windows 95. Brukade lira Diablo, Pettson & Findus och några Disney-spel på den.

Permalänk
Medlem

Grymt kul det såg ut att vara!

Visa signatur

HP Elitebook 2570p Windows XP
HP Elitebook 2560p Windows vista
HP Elitebook 820 G3 Windows 7 - I5 Skylake

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussler:

Grymt kul det såg ut att vara!

Tack det var det

Permalänk
Medlem

Asså jag hade inte klarat av musiken. Jag hade inte stått ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charkel:

Asså jag hade inte klarat av musiken. Jag hade inte stått ut

Okey!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Charkel:

Asså jag hade inte klarat av musiken. Jag hade inte stått ut

Musiken är ju autentisk Lan musik från sent 90-tal och helt fantastisk bra, vilket och skapade i mitt tycke den rätta retro känslan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrodude:

Musiken är ju autentisk Lan musik från sent 90-tal och helt fantastisk bra, vilket och skapade i mitt tycke den rätta retro känslan

Må det vara tidsenligt men såndär Sensation Black musik har jag ytterst svårt för.

Jag började kanske LANa försent runt 99 - 2000 och aldrig varit på ett större LAN än 70 spelare men där jag var brukade det inte vara så mycket musik då det va mycket C-S och man ville höra i spelet och inte ha hög trance runtomkring.

Permalänk
Entusiast

@Charkel: Jo alla har ju givetvis olika smak. Mitt påstående var rent subjektivt. Alltså vad jag tycker. Håller helt med dig att man måste höra spelet. Har lackat ur många gånger på dreamhack då dem har spelat så högt så att man inte hör spelet trots att man har max volym på lurarna. Men lite skön bakgrundsmusik på lagom nivå är i mitt tycke aldrig fel.

Permalänk
Medlem

@Necrodude: Jag har alltid sett på DH som ett socialt event mer än serious gaming. Således kan jag acceptera att DH har mycket brus i bakgrunden så att säga.

Har aldrig haft planer på att släpa en hel dator till DH men varit sugen på att dra dit mer för nördupplevelsen och träffa likasinnade. Aldrig blivit av dock, så jag är oskuld på sådana Stora event

Speciellt DH:s transformation under årens lopp från Borlänge (Gammal hemstad även till mig) till Elmia och sedan världen. Jag hade dock turen att besöka arenan innan den byggdes om till en 3e våning på Kupolen och kan således tänka mig atmosfären.
R.I.P. Gamla Kupolen Arenan och alla dess minnen från första DH till Gladiatorerna

Permalänk
Medlem

Fan va härligt, vilken nostalgi trip jag hade till musiken och counter strike ^^

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Fan va härligt, vilken nostalgi trip jag hade till musiken och counter strike ^^

Tack! hehe ja man ska leva fullt ut ju

Permalänk
Medlem

1 deltagare än så länge 200kr

Permalänk
Medlem