Flashe Gaming Glove är "prestandahöjande spelhandske" på Kickstarter

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Folk som tror att gunnar-brillor inte hjälper vet inte vad de snackar om.
Mvh OptikerN

Frågan är ju vid vilka betingelser de fungerar och hur stor effekt de har och på vad.

Av nyfikenhet: hur är det tänkt att de ska fungera?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg var jag fick detta länkat från en gång i tiden. Men man kan ju även förebygga just skadorna utan att köpa något. Han har någon mer bra video med gamers i åtanke.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Mycket snack om vilket trams det här är, men åtminstone handledsstödet som skapar en bättre vinkel i handleden är väldigt intressant och det tror jag andra som har/har haft CTS tycker också (och alla andra bör skapa ett intresse för god ergonomi vid datorn!). Förslitningsskador såsom karpaltunnelsyndrom är inget skämt, vilket jag själv kan intyga om och om det här skyddar mot det så varför inte.

Det finns redan handledsstöd i olika former men de flesta är väldigt klumpiga, allra flest är statiska dvs. sitter inte fast på handleden. Jag har ett gäng olika handledsstöd från när jag behandlades för CTS. Vissa är ganska stora nästan som skydd för att åka rullskridskor men även de mindre, kortare, stöden som ska vara till för när man sitter vid datorn är inte särskilt bekväma. Det här ser smidigt ut, iaf i konceptbilderna.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Avstängd

Intressant kuriosa är att den legendariske HeatoN blev bäst i världen på gamla goda CS tack vare en träningsskada i ishockey. Med andra ord hade han redan en "skada" när han började med CS.

Hade han aldrig fått den skadan hade han kanske aldrig börjat lira detta CS-spel som lade grunden för lagbaserad eSport. Spola bandet framåt tills idag när vi nu får se något som ska förebygga skador.

JAAAA! Jag vet. Det är inte samma sak, men rolig story ändå som jag tänkte på när jag läste detta.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Inget RGB. Jag hoppar över.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

@Daumier: Du bör uppdatera dig angående handledsstöd/skydd, det finns flertalet modeller med olika "egenskaper".
Somliga styvare andra mer flexibla.
Och om du vill så finns det även kompressionskläder, både tröjor och lösa ärmar.

https://www.xxl.se/rehband-core-line-wrist-support-7710-handl...
https://www.xxl.se/2xu-compression-flex-arm-sleeve-kompressio...

Sen så finns det ju även övningar som du vet om samt annan utrustning för att förebygga problemet.

Detta är inget annat är Kejsarens nya kläder.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Dom visade inte ens slutprodukten eller en prototyp.
Idéen är bra. Men slutprukten kan vara skit eller riktigt bra. Omöjligt att gissa då det enda man får är deras ord om hur bra den är.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ska fan ta och Kickstarta en automatisk nudelkokare för gamern som knappt har tid att äta. Behöver bara 200k SEK för detta

Perfekt är det att slänga i ett paket nudlar i en vattenkokare 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

f.lux är gratis t ex

Snabb googling visar massa modeller från knappt 300 spänn.

f.lux adderar input lag. Det gör inte ett par Gunnar glasses.

Permalänk

"GAMING SLEEVE!"

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diako:

f.lux adderar input lag. Det gör inte ett par Gunnar glasses.

Det gör inte ett par billiga gula glasögon heller, poängen var att förklara varför folk dissar Gunnar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det var förbanne mig det dummaste jag har sett sedan jag konfirmerades...

Hur tolkar man den där meningen?
Att det är dumt att konfirmeras eller att du såg dum ut när du konfirmerades

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Allting går att sälja till idioter. Jag skulle antagligen alienera en stor del av Sweclockers användare om jag gick in på en närmare analys...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det var förbanne mig det dummaste jag har sett sedan jag konfirmerades...

? Du bara måste berätta vad som är det dummaste du har sett sedan du konfirmerades!!!

Skrivet av Mr_Lazy:

Hur tolkar man den där meningen?
Att det är dumt att konfirmeras eller att du såg dum ut när du konfirmerades

Ditt citat är så roligt.

Det är så sjukt roligt för att jag, fick exakt samma tankegångar som dig när jag läste Dr.Mabuse inlägg.
Ögonen liksom hovrade över orden, och hjärnan tänkte hur man ska tolka det

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

? Du bara måste berätta vad som är det dummaste du har sett sedan du konfirmerades!!!

Ditt citat är så roligt.

Det är så sjukt roligt för att jag, fick exakt samma tankegångar som dig när jag läste Dr.Mabuse inlägg.
Ögonen liksom hovrade över orden, och hjärnan tänkte hur man ska tolka det

Tycker det var en ganska solklar Karl-Bertils jul-referens. Meningen är tydlig. Konfirmeras gör man när man är barn, så det menas att det var länge sedan. Han anspelar samtidigt att konfirmationen var dum, där Karl-Bertils far istället tyckte det var fint.

Edit: Sorry, är ju inte Tyko som säger det. Det är direktören
https://youtu.be/dK8u5i2BOc8

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Det gör inte ett par billiga gula glasögon heller, poängen var att förklara varför folk dissar Gunnar.

Ahh, läste ditt inlägg lite för snabbt där. Förstår inte varför folk dissar Gunnar glasses så mycket, de hjälper enormt mycket mot de skadliga ljusen från en datorskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Frågan är ju vid vilka betingelser de fungerar och hur stor effekt de har och på vad.

Av nyfikenhet: hur är det tänkt att de ska fungera?

Skickades från m.sweclockers.com

Om jag inte missminner mig ligger det ett filter i glasen som blockerar det blå ljuset som kommer från skärmar. Våglängderna precis innan det går över till uvljus. Det ljuset är nämligen uttröttande för ögonen över tid.
Finns även glasögon som går att slipa med den tekniken. Man kan även lägga så att antireflexen på glasen reflekterar det blå ljuset. Dock är det inte lika effektivt.

Som intresse så har jag så i mina egna glasögon, både det där filtret men även den blå antireflexen vilket är väldigt skönt eftersom jag jobbar mycket framför skärm. Det blir även lite kontrasthöjande. Nackdelen är att jag inte ser vitt som helt vitt utan alltid lite beige. Men det är inget som stör mig.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Skulle definitiv använd något liknande för att få ner friktionen av underarmen mot bordet. Så det är en vettig produkt, bara lite mycket bullshit som swec alltid gillar

Permalänk
Medlem

ja väntar spänt på när denna kommer i gaming stil med RGB

Permalänk
Medlem

Man får lite flahbacks från tiden i grundskolan efter att ha läst den här tråden. Någon börjar basha produkten och helt plötsligt följer ett helt tåg med utan att blinka.

Att vissa får problem efter att ha suttit mycket framför datorn är ingen hemlighet. Bara för att du och jag klarat oss betyder det inte att man har rätt att förlöjliga de andra som hellre väljer en designad produkt framfår någon 70-talsbrun tantgrej från apoteket.

Sen kan jag hålla med om att det känns onödigt att köpa den i syfte att bli en bättre gamer men vad vet jag. Jag har själv stört mig på att armen "sitter fast" på bordet de få gånger jag vill dra musen längre sträckor.

Jag skulle aldrig köpa den här produkten men jag tycker det är tråkigt att så många verkar klanka ner på den bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Tycker det var en ganska solklar Karl-Bertils jul-referens. Meningen är tydlig. Konfirmeras gör man när man är barn, så det menas att det var länge sedan. Han anspelar samtidigt att konfirmationen var dum, där Karl-Bertils far istället tyckte det var fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Solklar Karl-Bertils jul-referens och meningen är tydlig.

Jo tjena

Go Jul

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kan folk köpa "gamingstolar" så är väl detta inte en helt chanslös idé.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Solklar Karl-Bertils jul-referens och meningen är tydlig.

Jo tjena

Go Jul

Jag antar att du inte sett Karl-Bertil Jonssons julafton. Men det lär ju vara en av de filmer folk i allmänhet känner igen. Det är inte direkt nån obskyr referens.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Helt efterbliven produkt.

Permalänk

Alltid trevligt att tjäna pengar på idioter. Likt de där som sålde tygtejp och kallade tejpen för "prestationshöjande". Sen betalade de några OS-atleter att använda skiten. Profit.

Att skiten har 0 effekt enl seriösa studier som inte är betalda av bolaget spelar ingen roll för idioter kan inte läsa sådan text.

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

Hur tolkar man den där meningen?
Att det är dumt att konfirmeras eller att du såg dum ut när du konfirmerades

"Det var förbanne mig det dummaste jag har sett sedan jag konfirmerades."

Förstår inte vad som är konstigt med den meningen.

Personen har konfirmerat sig.
Det hände för en tid sedan.
Mellan tiden från konfirmationens slut och nu har personen inte sett någonting mer korkat än produkten i fråga.
Alltså tycker personen att konfirmationens innehåll var mer korkat än produkten.

Permalänk
Medlem

Årets julklapp det såg man ju direkt. Klockrent köp

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

@Macatonia:
Hen kanske bara är hövlig och inte vill sätta ord i andras öron. Du vet att det här med Politiskt Correkthet och att inte anta någons andemening. Jag ber om ursäkt på förhand om jag tolkat meningen fel. Såhär hade jag läst den meningen iallafall:

"Det var förbanne mig det dummaste jag har sett sedan jag konfirmerades."

Det var = det var någon som
förbanne mig = lade en förbannelse över mig
det dummaste = till att tappa all IQ
jag har sett = och synen, kan inte se längre
sedan = en bil
jag = och jag
konfirmerades = blev överkörd av bilen

Hoppas det inte blev några skador från bilen och att det gick bra i slutändan och att förbannelsen upphävdes... och det är ju lika bra att fråga liksom, man kan ju aldrig veta vad någon menar, för det är ju bara dom som vet, och rätt vad det är förolämpar man någon genom att anta deras andemening.

Vad hände egentligen på konfirmeringen? Vem lade förbannelsen över hen? Kommer den någonshen tas bort? Är fleshl.. flashe gaming glove enda utvägen till lösning trots alla klena intryck? Julkalhendern börjar den 1 Dechenber!

Permalänk
Medlem

"He instantly noticed improvements in his gameplay and within 3 months, he climbed from silver/gold to diamond rank in League of Legends."

Han spelade i tre månader och blev bättre? Hmm jag brukar inte bli bättre på spel ju mer jag spelar :/

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Om jag inte missminner mig ligger det ett filter i glasen som blockerar det blå ljuset som kommer från skärmar. Våglängderna precis innan det går över till uvljus. Det ljuset är nämligen uttröttande för ögonen över tid.
Finns även glasögon som går att slipa med den tekniken. Man kan även lägga så att antireflexen på glasen reflekterar det blå ljuset. Dock är det inte lika effektivt.

Som intresse så har jag så i mina egna glasögon, både det där filtret men även den blå antireflexen vilket är väldigt skönt eftersom jag jobbar mycket framför skärm. Det blir även lite kontrasthöjande. Nackdelen är att jag inte ser vitt som helt vitt utan alltid lite beige. Men det är inget som stör mig.

Ah, ok. Så inte ett uv-filter, utan ett blåljusfilter. Hjälper det något om man har låg ljusstyrka på skärmen och nattläge som redan gör skärmen gulare?

Skickades från m.sweclockers.com