Flashe Gaming Glove är "prestandahöjande spelhandske" på Kickstarter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Ah, ok. Så inte ett uv-filter, utan ett blåljusfilter. Hjälper det något om man har låg ljusstyrka på skärmen och nattläge som redan gör skärmen gulare?

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut,det gör det. Jag brukar rekommendera till folk som gör undersökning för terminalglasögon (arbetsglasögon för skärmarbete) och även de som sitter vid datorn på fritiden att sänka ljusstyrkan till 0 och sen höja tills man känner att det är lagom. brukar vara betydligt lägre nivå än vad man tror.

Visa signatur

Motorcykel: Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Ryzen 7 9800X3D / Radeon 9070

Permalänk
Medlem

En produkt som kunde hålla borta allt blåljus skulle i alla fall bli väldigt populär bland alla kriminella.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Folk som tror att gunnar-brillor inte hjälper vet inte vad de snackar om.
Mvh OptikerN

Funkar skitdåligt, väldigt jobbigt med dubbla glasögon kan jag lova xD
//GlAsÖgOnOrMeN

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Först glasögon och nu detta? Vad är näst, gaming hjälm?

Permalänk
Medlem

Musmatta med hård yta löser de problemen han nämner, och det går att få en vettig för 139kr på Clas Ohlson. Behövs inga fancy fancy uppfinningar.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diako:

Ahh, läste ditt inlägg lite för snabbt där. Förstår inte varför folk dissar Gunnar glasses så mycket, de hjälper enormt mycket mot de skadliga ljusen från en datorskärm.

Inget unikt fenomen för Gunnar

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Ser hellre att de tillverkar sådana här musmattor fast med större yta:

Har vant mig vid till den grad att jag ej längre kan gå tillbaka till en utan stöd för handleden, men vore skönt med lite större yta att röra sig på!

Permalänk
Medlem

Lika fake som "gamerglasögon" Ja den sista idioten är ju inte född ännu så dom kommer nog göra sig en slant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Hur tolkar man den där meningen?
Att det är dumt att konfirmeras eller att du såg dum ut när du konfirmerades

Tillämpar du rak ordföljd borde du inte ha några svårigheter att tolka meningen.

Meningen var för övrigt en referens till Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton, om det gick dig förbi.
"Det var förbanne mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades![…]"

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Haha, vilket skämt.

Hade de stavat loggan "Flashé" i klassisk skrivstil och rosa LED's runtom så KANSKE jag hade backat detta.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Tillämpar du rak ordföljd borde du inte ha några svårigheter att tolka meningen.

Meningen var för övrigt en referens till Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton, om det gick dig förbi.
"Det var förbanne mig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades![…]"

Aha, jag har inte kommit i julstämning ännu

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

Funkar skitdåligt, väldigt jobbigt med dubbla glasögon kan jag lova xD
//GlAsÖgOnOrMeN

Hahahaha!

Visa signatur

Motorcykel: Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Ryzen 7 9800X3D / Radeon 9070

Permalänk

Varför behöver det ta upp mer än halva armen? räcker det inte med något i stilen nedan?
Jag ser en anledning att nyttja något sådant, och det är ju för att inte få problem med handleden vid många snabba rörelser.

https://www.rehaboteket.se/ortos/hand/handledsstod-stabiliser...

https://www.rehaboteket.se/ortos/hand/handledsbandage-extra-s...

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är nog något av det dummaste jag sett på Kickstarter. Uppenbarligen finns det dock ett intresse eftersom den redan är uppe i 150k.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av skog1s:

Ja. vem vart det som kasta ?

"Säg vem det fucking var!"

Nu har även jag kastat.

Skrivet av Epic:

Det här är nog något av det dummaste jag sett på Kickstarter. Uppenbarligen finns det dock ett intresse eftersom den redan är uppe i 150k.

Vi får allt se vem som är dum när du åker på däng i Dota...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Finns ju dock redan " Gaming Gloves " ( fast ser mer ut som en flashing reklam om Tegerahandskar ) Se länk
Gamerglove

Visa signatur

G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Perfekt är det att slänga i ett paket nudlar i en vattenkokare 😉

Smart Bara man tar av filtret där vattnet hälls ut

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vill bara slänga ut det här citatet från första rapporten om blått ljus inverkan på ögon som jag hittade:

"Men det är viktigt att komma ihåg att våra ögon utsätts för 30 gånger så mycket blått ljus om vi vistas utomhus i en timma en mulen dag jämfört med om vi tillbringar en timma inomhus framför en skärm."

Sen kan ni ta alla optikers råd (som säljer glasögon som yrke...) och tolka dem som ni vill. Så länge ni mår bra, med eller utan filter, så är det ju win win för alla inblandade

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Snusfri

Next up, Gaming Toilet!

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Vill bara slänga ut det här citatet från första rapporten om blått ljus inverkan på ögon som jag hittade:

"Men det är viktigt att komma ihåg att våra ögon utsätts för 30 gånger så mycket blått ljus om vi vistas utomhus i en timma en mulen dag jämfört med om vi tillbringar en timma inomhus framför en skärm."

Sen kan ni ta alla optikers råd (som säljer glasögon som yrke...) och tolka dem som ni vill. Så länge ni mår bra, med eller utan filter, så är det ju win win för alla inblandade

Vill bara inflika här, det betyder inte att det är mindre dåligt för det.
Det är lika viktigt att du skyddar dig från blått ljus inne som ute.

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen texten längst till vänster - "Gaming Sleeve". Jag kan fatta att en teflonskena för lågt glidmotstånd skulle kunna göra skillnad - men en kompressionsstrumpa? Vilken "Gaming" funktion har den delen som inte vilken medicinsk dito som helst har?

Visa signatur

Fractal Define North / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive Pro 2

Permalänk
Medlem

@MatsDahlgren: Att den gamla konventionella kompressionsstrumpan saknar "Gaming" i produktbeskrivningen
KompressionsGam3ingStrumpa hade garanterat sålt som smör i solsken, helst i kombination med flera stycken olika ( alla är egentligen likadana, men med olika färger, typ " Ultra, Performance och agility... fan, mans kanske skulle starta ett företag och färga om + re-branda strumpor?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

1. Jag tror inte att jag blir bättre på spel.
2. Jag funderar starkt på att köpa en eftersom jag tror att jag kommer få färre förslitningsskador än om jag inte haft en.

Riktigt intressant!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd

@M1NT: Du har inte funderat på att köpa enbart ett handledsstöd?
Då kan du ju faktiskt ha vilken musmatta du själv vill.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Kvacksalva!

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:
Skrivet av aniron:

Kvacksalva!

Enhörningsbajs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Solklar Karl-Bertils jul-referens och meningen är tydlig.

Jo tjena

Go Jul

Jag tyckte den var väldigt solklar, speciellt nu i juletider!

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

@Daumier:

Jo fattade allt lite senare, fast det vart bra o långsökt.

Och visst har jag sett Karl-Bertil Jonssons julafton. Är ju några år äldre än den t o m

Och posten fick ett "Bra Inlägg" av mig, när väl kr trilla ner (och du med)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Har man friktionsproblem så finns det gasbinda att köpa på apoteket för några tior, snacka om att försöka skapa ett behov som inte finns haha.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem

Är lite halvsugen faktiskt, då jag börjar känna av RSIn komma krypandes efter somliga spelsessioner.
Om denna skulle hjälpa mot det är den helt klart någt man skulle vara intresserad av.

Om inte någon annan har ett bättre tips?