Varför är vissa streaming-tjänster osynkade?

Permalänk

Varför är vissa streaming-tjänster osynkade?

Hej!

Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd, men eftersom detta handlar om min PC så lägger jag den här - någon moderator får flytta den annars.

Så, jag har ett problem när det kommer till vissa streaming-tjänster - ViaPlay och Netflix. När jag ser på något på dessa tjänster så är allt kanon, men efter ett par minuter så börjar ljuder bli osynkat och det blir en fördröjning på drygt 10 sekunder. Vad kan detta bero på? :S

Permalänk
Medlem

Detta gäller alltså bara din PC? Gäller det alla webbläsare?

Visa signatur

Dator:
Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB
ASUS Prime Z790-P
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 7200MHz CL 35 Triden
EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA

Permalänk

@Erooo: Sorry, glömde tillägga att detta endast sker när jag använder mig utav Google Chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

Hej!

Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd, men eftersom detta handlar om min PC så lägger jag den här - någon moderator får flytta den annars.

Så, jag har ett problem när det kommer till vissa streaming-tjänster - ViaPlay och Netflix. När jag ser på något på dessa tjänster så är allt kanon, men efter ett par minuter så börjar ljuder bli osynkat och det blir en fördröjning på drygt 10 sekunder. Vad kan detta bero på? :S

Nu vet jag inte om det kan vara relaterat, men jag har haft problem med att strömmen blir komprimerad efter en stund. Även om jag är säker på att jag har tillräcklig bandbredd.
Problemet uppstår i Chrome och när jag testat Edge så finns inte samma problem. Min gissning är att Edge använder sig av en annan renderingsmotor. Men jag har definitivt inga fakta eller svar på det hela.
Jag skulle rekommendera att testa Edge ett kort tag och se om det avhjälper.