Permalänk
Medlem

Parsa XML med Ajax i WP

Tjena,

River mitt hår denna fredagskväll medan jag jobbar på en site som måste bli klar inom kort

För att beskriva scenariot lite kort så anropar jag ett Rest-API och från början la jag koden i en separat fil men har upptäckt att jag vill använda data i API-frågan som ska komma från WP-admin, och då blir det svårt att ha det i en separat fil. Körde därför med inbyggda Ajax-funktionen där man skapar något slags Hook och så långt funkar det. Problemet uppstår när jag parsar XMLen med

$($.parseXML(result));

.

$.ajax({url: ajax_url, data: {'action': 'get_latest_projects'}, type: 'POST', success: function(result) $response = wp_remote_post($url, array( 'method' => 'POST', 'headers' => array('Content-type: text/xml'), 'body' => $post_data )); echo $response['body']; wp_die();

Uncaught Error: Invalid XML

Det roliga är att allt fungerar som det ska när man kör det i en separat fil, också kollat XMLen i en syntax checker. Vet inte om det är jag som är trött efter veckan men kan bara inte hitta vad som failar.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga utifrån den information du delat med dig av.
Du visar inte att du anropar parseXML eller hur din callback function är implementerad. Det hade också hjälpt om du kunde visa hur XML:en ser ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Löste det nu, tydligen så var responsen redan i XML-format så tar man bort ParseXML så funkade det!