Ubisoft avtäcker prenumerationstjänsten Uplay+ – lanseras den 3 september

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Farsta
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Paddanx:

Finns bättre internet idag, och även större diskar att lägga patchen på
Skillnaden är att du nu istället måste ladda ner allt, varje gång de patchar, eller varje gång du installerar om, vs där du kunde välja själv, och slapp ladda ner allt.

Tror mer det är latheten i folk som istället för att kunna ta hem och patcha något som tar 5 min, offrar sina intjänade pengar för att någon annan ska patcha det åt dem.

Håller med. Dock så har man flera spel installerade samtidigt nu. Idag är tid mycket viktigare för mig än pengar.

Jag utvecklar spel, kolla in utvecklingsbloggen: http://tavernblog.soderqvist.org/

Corsair Carbide Clear 400C Midi Tower - Corsair TX750M, 750W PSU - Intel Core i7-7700K - Crucial Ballistix Sport LT DDR4 16GB -ASUS Strix Z270F Gaming, Socket-1151 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung PM961 SSD 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2018

Har alla 3 idag, uplay, origin och steam, de jag använder minst eller nästan aldrig är uplay, steam använder jag typ 90% av tiden och jag har runt 80 köpte spel där, origin har jag väl 5-6 spel och uplay 2 spel, kommer fortsätta med steam för dom har typ nästan allt som släpps förutom EA titlar.

ASUS ROG CROSSHAIR VII HERO | Ryzen 7 2700X | Corsair Obsidian 750D | XFX Black Edition 1050W 80+Gold | Corsair Vengeance LPX 2X8GB 3200 Ryzen | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Gaming OC | Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB | Samsung 860 EVO SSD 500GB | Corsair Force GS 256GB x 2 | Kingstone SD 512GB | BenQ XR3501 | Asus VE247

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av lektroo:

Håller med. Dock så har man flera spel installerade samtidigt nu. Idag är tid mycket viktigare för mig än pengar.

Tid till vad är väl då frågan?
För om tid är viktigare än pengar... byt till ett jobb som ger dig mer tid.
När pengar är lika viktigt som tid, har du perfekt "sweet-spot"

Ofta felet som man gör (jag inkl) är att man jobbar så mycket att man inte har tid att koppla av. Då får man lite skylla sig själv, och man får kanske se över hur man spenderar tiden på olika saker. Det går ju full möjligt att laga mat samtidigt som spel laddas ner tex. Eller packa i ordning allt till imorgon... eller kolla bilen, tvätta, städa.. osv. Att sitta och "vänta på något", är eg den största tidslösaren vi har.