Permalänk

Råd för Chromebook

Hej

Jag skulle vilja ha tips på prisvärda Chromebooks, som jag kan använda Office på och samt kan användas som pekplatta med stylus, ska användas i studier främst för att skriva och läsa på, så det ska vara bra batteritid på den, och bra skärm.
Prismässigt kan jag sträcka mig upp åt 5000:-.

https://www.komplett.se/product/1093668/datorer/datorer-barba...
Fick rekomenderat denna. Är den något att ha?

Vill också ha tips på nån bra mus till den.

Permalänk
Medlem

Kan direkt säga att Office på Chromebook är jätteknepigt. Frugan köpte en på Black Friday och håller på att bli tokig på det. Skall tillägga att vi kör Office 365, alltså inte Googles appar som kan redigera sådana filer utan Microsofts egna.
När hon öppna ett Word dokument som hon jobbat på måste hon till exempel spara om filen för att kunna redigera.

Så mitt råd är att kika på en Windows-dator om du skall köra mycket Office dokument.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

Det finns tydligen Office mobil appar på Google play som är de man ska använda för Chromebook och inte Office 365 som din fru använder.

https://support.office.com/sv-se/article/installera-och-k%C3%...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan85:

Det finns tydligen Office mobil appar på Google play som är de man ska använda för Chromebook och inte Office 365 som din fru använder.

https://support.office.com/sv-se/article/installera-och-k%C3%...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset men vi har kikat på dem men de är kraftigt förenklade versioner av programmen så hon tyckte inte det var ett alternativ. Håller på och undersöker om Office online kan vara något.
Tydligen är Google och Microsoft inte så sugna på att få varandras grejer att fungera på den andres operativsystem.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

@Henrik-W:

Ok tack iaf för hjälpen.

Permalänk

@Henrik-W:

Men vet du om googles ordbehandlare har engelsk rättstavning och grammatikkontroll inkluderat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan85:

@Henrik-W:

Men vet du om googles ordbehandlare har engelsk rättstavning och grammatikkontroll inkluderat?

Ja, fast enligt användarrecensionerna så funkar det inte att byta språk till svenska. kanske inte är ett problem om du bara skall skriva på engelska dock.

Visa signatur