Spara en överklockad profil och ladda ner den igen?

Permalänk

Spara en överklockad profil och ladda ner den igen?

Hej!

Det är så att jag har en överclockad cpu men vill gärna reseta den till default och sen köpa bättre kylning och överklocka igen. Jag läste att man kan spara sin nuvarande överckloade profil på BIOS. Så har sökt och hittat vart man gör det men jag vill gärna veta om jag gjort rätt.

1: Gick in på tools och klickade på Load/sace profile from/to USB Drive.
Bild från BIOS

2:Sedan klickade jag på [Ctrl +F2] Save current BIOS settinng och fick välja namn och sånt
Bild från BIOS med alla alterativ

Efter detta fick jag ett ett .txt dokument på USB. Har jag gjort rätt?. Hur ska jag
När jag vill ladda ner överklockade profilen in till BIOS igen vart klickar jag?
Det står ju [Enter] Select or load sen får jag upp två filer vilken av de ska jag klicka på för att ladda ner min gamla överklockade profil?

3: Bild på överklockade profilen i BIOS
Bild på de två alternativen

När jag vill ladda ner överklockade profilen in till BIOS igen vart klickar jag?
Det står ju [Enter] Select or load sen får jag upp två filer vilken av de ska jag klicka på för att ladda ner min gamla överklockade profil?. Har jag ens gjort rätt?
För tiden som står är 15:24 men jagg sprade den 17:00 tiden

Jag klickade på Save as new *.CMO file och fick upp fil med med mitt namn och ska jag klicka på den itsället?
Bild på nya försöket https://imgur.com/a/3BIwIkY

Tack

Permalänk
Medlem

Vill gärna ha svar på samma fråga. Trodde jag hade sparat profil men visade sig att det bara var ett .doc som jag fick skriva ut sen fylla i allt manuellt igen. Detta är första moderkortet jag ägt som tar bort alla justeringar i BIOS efter flash.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Skrivet av Knotvillage:

Vill gärna ha svar på samma fråga. Trodde jag hade sparat profil men visade sig att det bara var ett .doc som jag fick skriva ut sen fylla i allt manuellt igen. Detta är första moderkortet jag ägt som tar bort alla justeringar i BIOS efter flash.

hmm jag testade på nytt men klickade på Save as new *.CMO file och fick denna fil upp i BIOS med mitt namn, kan det det vara den man klickar på för att ladda in sin gamla övercklockade profil?

Kolla bild
https://imgur.com/a/3BIwIkY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatomen123456:

hmm jag testade på nytt men klickade på Save as new *.CMO file och fick denna fil upp i BIOS med mitt namn, kan det det vara den man klickar på för att ladda in sin gamla övercklockade profil?

Kolla bild
https://imgur.com/a/3BIwIkY

Min syntes inte i BIOS utan låg som sagt på ett .doc när jag kollade i Windows. Tyvärr hade jag redan flasha då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1