Permalänk
Medlem

Ghost of Tsushima

"The year is 1274. Samurai warriors are the legendary defenders of Japan—until the fearsome Mongol Empire invades the island of Tsushima, wreaking havoc and conquering the local population. As one of the last surviving samurai, you rise from the ashes to fight back. But honorable tactics won’t lead you to victory. You must move beyond your samurai traditions to forge a new way of fighting—the way of the Ghost—as you wage an unconventional war for the freedom of Japan."

https://www.suckerpunch.com/category/games/ghost-of-tsushima/

Har inte sett särskilt mycket prat om detta spel, samtidigt finns det inte mycket ute om det. Spelet är skapat utav Sucker Punch, vilka har skapat bla Infamous serien samt Sly Cooper. Tycker själv att det ser ganska bra ut, och verkar vara en trevlig plats det utspelar sig på. (Jag är en av de som skulle vilja se ett Assassin's Creed i Japan). Sucker Punch är enligt mig en ganska bra studio, som gjort bra spel. Så hoppas verkligen att detta lyckas väl. (PS4 Exklusiv)

Vad tycker ni? Ser det bra ut, eller ser ni hellre något annat?

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Ny Gametrailer - Ser helt fantastiskt ut!!!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zyces:

Ny Gametrailer - Ser helt fantastiskt ut!!!

Snyggt men förstod inte riktigt varför man lagt till alla dessa vindmoln som åker över gräs och allt sånt, störde bara när det blev för mycke av det. Förstod att det ibland var för att visa riktningar på mission men också mycket extra av just det.
Kanske kan bli ett framtida spel som man kan köpa om det nu kommer till PC. Just nu ser det bara att köra PS4.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@Stefflo: Ja, det är Playstation Exklusivt.
Tycker det ser helt fantastiskt ut.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Snyggt men förstod inte riktigt varför man lagt till alla dessa vindmoln som åker över gräs och allt sånt, störde bara när det blev för mycke av det. Förstod att det ibland var för att visa riktningar på mission men också mycket extra av just det.
Kanske kan bli ett framtida spel som man kan köpa om det nu kommer till PC. Just nu ser det bara att köra PS4.

Utvecklaren ägs av Sony så lär nog dröja ett tag innan/om det kommer till PC. Vinden är istället för att ha en pil som visar nästa waypoint. Vet inte heller om det var en bättre eller snyggare lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Utvecklaren ägs av Sony så lär nog dröja ett tag innan/om det kommer till PC. Vinden är istället för att ha en pil som visar nästa waypoint. Vet inte heller om det var en bättre eller snyggare lösning.

Det kan säkert bli en option för att ändra detta ingame.

Spelet såg OK ut. Påminde lite om ett Assassins Creed: Samurai typ. Inget speciellt. Om recensioner och story är bra kanske det blir ett köp.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt bra ut, men lite rädd för att combaten är lite småseg. Själv avvaktar jag nog recensioner innan jag gör ett köp - har för mycket i backloggen som det är ändå.

Permalänk
Medlem

Vad jag ser så är det vad Assassins creed behövde efter 3an. de byggde in vad assassins hade plus lite av dark Souls, och vad jag hoppas lite av Ninja Gaiden. make it hard as shit!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Sugen på ps5 nu. Kör pc men detta spel såg väldigt intressant ut.

Permalänk
Inaktiv

Webhallen misslyckades med leveransen så får mitt nästa vecka. Måste man verkligen envisas med att skicka i sista sekunden?

Hur ser det ut för er andra? Om någon mer nu tänkt köpa spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Webhallen misslyckades med leveransen så får mitt nästa vecka. Måste man verkligen envisas med att skicka i sista sekunden?

Hur ser det ut för er andra? Om någon mer nu tänkt köpa spelet?

Jag åkte in till Mediamarkt imorse och köpte det. Inte lirat något än dock. Men ikväll blir det en timme eller två!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

Jag åkte in till Mediamarkt imorse och köpte det. Inte lirat något än dock. Men ikväll blir det en timme eller två!

Verkar vara enda sättet att få tag i något på lanseringen. Förr skickade de flesta seriösa butiker ut iallafall någon dag i förtid men verkar vara helt stopp nu. Få av mina förbokningar senaste året som ens prickat rätt vecka.

Hoppas du får kul med spelet! Varit lite kluven själv men efter att ha sneglat på Digital Foundrys videor så känns det som ett spel för mig. Synd på 30 FPS bara men acceptabelt i väntan på en PC-port.

Permalänk
Medlem

Själv var jag lite sugen, men då min PS4 pro känts väldigt seg vid de senaste spelen jag spelat (FF7R och Spider-man) på den blir det väntan på en PC-port eller PS5 version för mig.

Permalänk
Medlem

Ser rätt bra ut.
Sugen på att damma av min 4pro.
Måste bara få tag på spelet billigt.
Några tips?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av meanh:

Själv var jag lite sugen, men då min PS4 pro känts väldigt seg vid de senaste spelen jag spelat (FF7R och Spider-man) på den blir det väntan på en PC-port eller PS5 version för mig.

Även detta spel är en 30FPS titel dessvärre. Hoppas på PC släpp även jag. Håller på med Death Stranding, så mycket bättre på PC. Ser även fram emot Horizon nu i augusti.

Jag kör oftast brusreducerande hörlurar när jag använder min PS4 Pro. Ljudnivån är extrem, inte trevligt att lyssna på hur den lär under Last of US 2. Ironiskt nog är det Sonys 1000XM3 jag kör med, de kanske skulle börja bundla dessa...

Permalänk
Medlem

Vilket Fantastiskt lir!!!! Bästa släppet 2020 än så länge!!!
Har lirat ca 12timmar och är fortfarande på första ön, vill hitta allt innan jag går vidare till ö nr två.

Jag bara hoppas de kommer att släppa DLCs till detta fantastiska spel!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Blev klar igår med FF7 remake, så idag kommer börja med Ghost. Ser verkligen fram emot att lira detta spel:) Stämmer det att det påminner lite om Witcher 3?

Permalänk
Medlem

Version 1.1 Släpps den 16/10 och verkar bli helt BONKERS!!!! Jag är helt klart för en Game+ genomkörning, samt den nya 4p Co-op delen. Men mest intressant är nog Raid som släpps lite senare... OCH ALLT ÄR HELT GRATIS!!!!
Kan nu giriga företag som EA etc se hur man släpper ett spel för SPELARE

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Blev det svårare efter uppdateringen eller är det nåt plötsligt hopp i svårighetsgrad när man börjar i akt 3. Känner mig ju värdelös 😂

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att köra nw lir?

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Någon som kör Raid? Jag letar efter team att köra detta med.
Kör assassin, är powerlvl105.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Kommer det nån version specifikt för ps5 eller är det bara att att köpa ps4 versionen och uppgradera til ps5?

/h

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Även detta spel är en 30FPS titel dessvärre. Hoppas på PC släpp även jag. Håller på med Death Stranding, så mycket bättre på PC. Ser även fram emot Horizon nu i augusti.

Jag kör oftast brusreducerande hörlurar när jag använder min PS4 Pro. Ljudnivån är extrem, inte trevligt att lyssna på hur den lär under Last of US 2. Ironiskt nog är det Sonys 1000XM3 jag kör med, de kanske skulle börja bundla dessa...

PS 4 versionen är ospelbar. PS 5 får flyter det som slipad katana i messmör

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Läste bak lite i tråden nu och det är lite fascinerande allt är hype innan release sen tröttnade alla och gick hem? Zyces har bevisligen kört igenom det en gång iaf

Har låst upp ACT 2 nu. Skyndade inte på men jag har ändå en del kvar i ACT 1 att göra. Jag var lite rädd att de skulle låsa en ute eller djävlas men det enda de gjort är att bränna lite vetefält vad det verkar.

Mycket trevligt och lättsmält lir. Nu kör jag bara på medium jag är i regel usel på fightingspel trodde det skulle va nå sekiro eller dark souls eller något men det är inte svårare än Valhalla i ACT 1 i alla fall. Du har ju en massa hyss du kan ha för dig om du inte väljer att gå den rena samurai vägen. Men även den är ju förenklad med QTE kills om du så önskar.

Spelvärlden är helt brutalt vacker. Gillar karaktärerna jag mött så här långt allt känns så välputsat. Sen så är gameplay ju extremt förenklad med mongoler som stirrar in i väggar konstant för att du ska kunna lönnmörda dem enklare, du kryper i 180 km/h du kan låsa upp en massa fusk som gör saker ännu enklare. Men det ger ett grymt flyt där man inte fastnar någonstans och kan lura sig man har lite koll

Närstriderna är det bra känsla i. Igen inte särskilt utmanande du får bara tänka på vilka stanser du har sen har du sten sax påse bara gällande fiender.

När det gäller uppföljare kan det nog bli svårt. Då får de nog göra det mer hardcore måhända för att bibehålla intresse. Det största plusset det har är ju att det inte är en uppföljare det är inte forbidden west, det är inte uncharted det är inte valhalla även om de snor allt gameplay därifrån

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x