Permalänk
Medlem

Nya Lenovo Legion 5

Tjena tänkte bara meddela för alla som vill köpa ny dator, att jag sa i med lenovos kundsupport igår och fick reda på att dem kommer släppa dem nya Lenovo datorerna i oktober månad.
Dem nya datorerna kommer att ha upp till ryzen 7 4800h och upp till rtx 2060 maxq för en bra prislapp.

Tänkte att detta kunde vara något bra att veta då det bara står på deras hemsida att det kommer under andra hälften av 2020.

ha en fortsatt trevlig vecka

Permalänk
Skrivet av Ca1P3:

Tjena tänkte bara meddela för alla som vill köpa ny dator, att jag sa i med lenovos kundsupport igår och fick reda på att dem kommer släppa dem nya Lenovo datorerna i oktober månad.
Dem nya datorerna kommer att ha upp till ryzen 7 4800h och upp till rtx 2060 maxq för en bra prislapp.

Tänkte att detta kunde vara något bra att veta då det bara står på deras hemsida att det kommer under andra hälften av 2020.

ha en fortsatt trevlig vecka

Vad innebär bra prislapp, är de billigare än Intel? Jag har under det senaste dygnet varit sjukt nära på att slå till på en Legion 5 efter att ha sett att spelprestandan i Intel-propparna är likvärdig (i min mening) den som finns i Ryzen 7 4800h när de används tillsammans med ett RTX 2060. Inet har ju bra pris på dessa just nu (15k).

Mitt problem är att 15-tummaren bara har 1 port för lagring, det är lite av en dealbreaker för mig. Och 17-tummarens skärm tycker jag är knepigt specad. Den på 15" har 100% sRGB medans den på 17" har 72% NTSC (båda har Dolby Vision). Enligt en post jag hittat på reddit så är 100% sRGB samma sak som 72% NTSC, samtidigt som 72% NTSC inte nödvändigtvis är likställt med 100% sRGB... Och jag vill ju inte köpa grisen i säcken.

En annan grej är att det inte verkar gå att plocka ihop samma spec hos Lenovo som Inet har. Så nu vet jag inte om jag ska slå till idag eller sitta lugnt i båten ett tag till.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

@Role_Model: Sitter lite i samma båt, skulle behövt en vettig laptop men jag avvaktar en stund och ser vad som släpps nu under hösten tänkte jag. Kanske tom en laptop med nya 3xxx serien eller AMD's motsvarighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Vad innebär bra prislapp, är de billigare än Intel? Jag har under det senaste dygnet varit sjukt nära på att slå till på en Legion 5 efter att ha sett att spelprestandan i Intel-propparna är likvärdig (i min mening) den som finns i Ryzen 7 4800h när de används tillsammans med ett RTX 2060. Inet har ju bra pris på dessa just nu (15k).

Mitt problem är att 15-tummaren bara har 1 port för lagring, det är lite av en dealbreaker för mig. Och 17-tummarens skärm tycker jag är knepigt specad. Den på 15" har 100% sRGB medans den på 17" har 72% NTSC (båda har Dolby Vision). Enligt en post jag hittat på reddit så är 100% sRGB samma sak som 72% NTSC, samtidigt som 72% NTSC inte nödvändigtvis är likställt med 100% sRGB... Och jag vill ju inte köpa grisen i säcken.

En annan grej är att det inte verkar gå att plocka ihop samma spec hos Lenovo som Inet har. Så nu vet jag inte om jag ska slå till idag eller sitta lugnt i båten ett tag till.

Skrivet av Gainsgoblin:

@Role_Model: Sitter lite i samma båt, skulle behövt en vettig laptop men jag avvaktar en stund och ser vad som släpps nu under hösten tänkte jag. Kanske tom en laptop med nya 3xxx serien eller AMD's motsvarighet.

jag sitter också i samma båt som er och vet inte hur många yt videor jag har kollat på
Vad jag har kommit fram till är att jag kommer nog vänta lite och köpa HP omen 15 med ryzen 4800h 1660ti då den har väldigt bra kylsystem och funkar jätte bra med att redigera och spela. den har inte visat sig på den svenska marknaden än men borde komma när som

Permalänk
Medlem

Suttit i "ska jag vänta"-båten i tre år nu. Fortfarande inte köpt nån laptop. Så gör inte som jag och "ska bara vänta till nästa release för DÅ jäklar..."

Vill du ha en dator så köp idag. Finns alltid nån deal att få.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

@talonmas jag hade nog redan köpt Legion 5 17" från inet om det inte vore för att det finns frågetecken kring skärmen. Dock heter datorn egentligen "Legion 5i". Hur som helst, jag gillar att den har spelprestanda utan att se ut som ett ufo, även om jag tycker det är skitfult att gångjärnen inte sitter längst bak i chassit. Men när "Legion 5" kommer, alltså varianten med AMD-propp, och finns att få i en variant som är likadan i övrigt så slår jag nog till. För nu orkar jag inte med regionala skillnader och bristande produktinformation längre, de driver mig till vansinne snart! 😂

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

@Ca1P3: lite samma tanke jag har. En laptop har ju tyvärr nackdelen att hur mycket du än lägger på den så kan du inte uppgradera den så den är värdelös på ett par år.