SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
Melding Plague

SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

I och med lanseringen har vi en enad hemsida, vilket underlättar vidareutveckling av design och funktioner på SweClockers.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu blåser det upp till storm ...😅

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Grymt! Det var på tiden, mycket bättre för SEO också.

Ser bra ut

Permalänk
Medlem

Shitstorm i forumet imorgon då alltså

Permalänk
Medlem

Kul! Det var på tiden tycker jag, även om hemsidan alltid varit tipptopp!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Nice. KBK! 😎

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Skandal!

Jag tycker att vi medlemmar ska tillsätta en kommission där vi utreder vad vi vill och inte vill ha. Detta bör utredas noggrant och långsamt.

Målsättningen bör vara att vi kommit fram till en gemensam målbild Maj 2027...

Visa signatur

Copyright © 2000 - 2013 SweClockers. PS. Glöm inte köpa en mugg! DS.

Permalänk
Avstängd

Härligt, längtat.

Nu skall jag gå och göra en falukorvsmacka och se film.

Permalänk
Medlem

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Permalänk
Medlem

Yeah nice, kul med lite nytt och fräscht!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Proffsmobbare
Permalänk
Medlem

Saknat senaste betan i flera veckor nu... kul att det händer och att ni är öppna och lyssnar på oss! Första betan tills nu är natt och dag enligt mig!

Permalänk
Inaktiv

Lite trolligt med Unibet-reklam i bilden.

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande gimpad version som gäller på telefonen eller får man möjlighet att välja bort det sattyg som är width=device-width?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Är det fortfarande gimpad version som gäller på telefonen eller får man möjlighet att välja bort det sattyg som är width=device-width?

Den är inzoomad by default, men kör man desktop-läge så finns det mer utrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Härligt, längtat.

Nu skall jag gå och göra en falukorvsmacka och se film.

Läste igenom nyheten och kommentarerna tills jag kom ner till detta. Jäklar vad gott det lät, jag ska göra likaså!

Permalänk
Medlem

Kommer bli kanoners, bra jobbat!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Usch. Det var bättre förr!

(Det blir nog bra, men jag tycker att ni borde väntat ett tag till och fixa de andra buggar ni har beskrivit i artikeln innan ni lanserar det skarpt, för jag har svårt att se någon slags enorm tidspress ni har på er att lansera detta.)

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Hoping for the best expecting the..............

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Skitbra! Hittills har mobilversionen enligt mig varit oanvändbar, har kört fullversion i mobilen...

Ser fram emot en mobilanpassad site :)!

Permalänk

Kommer det finnas mörkt tema nu?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av riiga:

Usch. Det var bättre förr!

(Det blir nog bra, men jag tycker att ni borde väntat ett tag till och fixa de andra buggar ni har beskrivit i artikeln innan ni lanserar det skarpt, för jag har svårt att se någon slags enorm tidspress ni har på er att lansera detta.)

Listan av buggar och feature requests är dock en never ending story, vi hade en minst lika lång lista aktiv på gamla sidan.
Ska man vänta tills allt är helt perfekt kan man aldrig lansera något nytt, trots att det gamla inte heller är perfekt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Walterwakr:

Kommer det finnas mörkt tema nu?

Not yet men det är 100% på radarn.
I nya sidan ingick inte någon utökad funktionalitet eller nyheter egentligen, bara ett omtag och en sammansalgning av de två tidigare siterna.

Nu när vi gjort det kan vi börja titta på saker som mörkt tema till exempel!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Not yet men det är 100% på radarn.
I nya sidan ingick inte någon utökad funktionalitet eller nyheter egentligen, bara ett omtag och en sammansalgning av de två tidigare siterna.

Nu när vi gjort det kan vi börja titta på saker som mörkt tema till exempel!

Permalänk
Medlem

Kul kul med nytt, nu ser man fram emot mörkt tema.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

Instämmer. Responsiv design har aldrig medfört något positivt rent designmässigt. Allt för folk inte orkar eller har råd att upprätthålla två olika sidor; en för dator och en för handhållna enheter. En klart tråkig utveckling tycker jag för allt ser likadant ut nu. Noll kreativitet.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk

Är det inte möjligt att låta båda de gamla sidorna leva kvar för de som vill? Precis som prisjakt kör classic.prisjakt.nu kan man väl ha old.sweclockers.com eller något liknande?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Är det någonting här i livet som riskerar att bli min för tidiga död, så är det om sweclockers byter layout på hemsidan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Allt för folk inte orkar eller har råd att upprätthålla två olika sidor; en för dator och en för handhållna enheter.

Det stämde för många år sedan, men idag handlar responsiv design om mycket mer. Det ska inte bara fungera på 24" och 4" längre utan allt mellan 42" till 3". Vi har numera små telefoner, "normal" stora telefoner, phablets, tablets (7-11"), laptops (11-17"), monitorer (24-42") och tv apparater. Det är inte rimligt att försöka kategorisera det i enbart två grupper och ge de icke responsiva vyer.

Sedan finns det andra problem med separata versioner, som att det är ofantligt svårt i praktiken att ha samma funktionalitet i båda samtidigt. Oundvikligt blir någon av dem mindre prioriterad och när det är dess tur att få features från den andre så finns alltid risken att något annat är mer prioriterat.

Är starkt positiv till att ni byter till responsiv design, bra jobbat!

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

men scrollar du upp lite på sidan dyker menyn upp igen.

Ser att jag förlorat denna fajt, då jag inte vill att någon banner/meny när jag scrollar uppåt heller. När jag scrollar vill jag att det ska vara helt rent, precis som det är på den gamla versionen där den är fixerad i toppen. Alldeles för många sajter förstör genom att kladda ner den övre 20% av det man ser.

Just nu slipper man den när man scrollar ner, vilket är bra, men det vore bra även när man scrollar upp. Men lägg för bövelen en funktion för dem som vill stänga av detta i någon av inställningarna.