Halo 5 blir inte en del av The Master Chief Collection

Permalänk
Melding Plague

Halo 5 blir inte en del av The Master Chief Collection

Efter lång tid av spekulationer bekräftar 343 Industries att Halo 5: Guardians inte ansluter till Master Chief-samlingen på PC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är helt ok med att spelet inte är med i samlingen, men jag är inte så förtjust i att en samling säljs utan att redogöra fullständigt för innehållet innan transaktionen. Tydliga priser och villkor är alltid något jag efterfrågar.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag är helt ok med att spelet inte är med i samlingen, men jag är inte så förtjust i att en samling säljs utan att redogöra fullständigt för innehållet innan transaktionen. Tydliga priser och villkor är alltid något jag efterfrågar.

Jag hade blivit förvånad om Halo 5 var med. Jag tycker dock att samlingen för 1-4 är riktigt prisvärt ändå. Och annars kan man skaffa gamepass.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Om nu infinite har blivit delayat till slutet på nästa år så hade det verkligen varit prima tid att släppa Halo 5 på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag hade blivit förvånad om Halo 5 var med. Jag tycker dock att samlingen för 1-4 är riktigt prisvärt ändå. Och annars kan man skaffa gamepass.

Jo absolut att 1-4 + reach är en bra deal. Men idén att kunder ska bli förvånande över vad som ingår i deras köp är ju verkligen inte något önskvärt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo absolut att 1-4 + reach är en bra deal. Men idén att kunder ska bli förvånande över vad som ingår i deras köp är ju verkligen inte något önskvärt.

Fast så illa är det ju inte, i alla fall inte på Steamsidan för Halo: The Master Chief Collection.

Där är ju en tydlig informationsruta överst som beskriver vad som ingår, den har varit där hela tiden och uppdaterats vid släpp och mig veterligen aldrig inehållit Halo 5:

"Halo: Master Chief Collection includes 6 great Halo experiences. Halo: Reach, Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2: Anniversary, Halo 3, and Halo 3: ODST are currently playable. Halo 4 will be available later in 2020. Purchase The Master Chief Collection Bundle or individual titles for access to available game content."

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem
Skrivet av TryNotD[oo]:

Fast så illa är det ju inte, i alla fall inte på Steamsidan för Halo: The Master Chief Collection.

Där är ju en tydlig informationsruta överst som beskriver vad som ingår, den har varit där hela tiden och uppdaterats vid släpp och mig veterligen aldrig inehållit Halo 5:

"Halo: Master Chief Collection includes 6 great Halo experiences. Halo: Reach, Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2: Anniversary, Halo 3, and Halo 3: ODST are currently playable. Halo 4 will be available later in 2020. Purchase The Master Chief Collection Bundle or individual titles for access to available game content."

Jag gick tillbaka genom web archives wayback-machine och det har tydligen stått exakt vilka spel som ska ingå sen i alla fall 3 dec förra året. Detta får mig att bli mycket förvirrad över varför detta är en nyhet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Absolut, men om de nu aldrig skrivit att 5 ska ingå och sedan helt plötsligt får de för sig att det ska ingå så är det ju en bonus och inte något annat.
I detta fall så har de aldrig sagt något och helt plötsligt så bekräftar dem att de inte sagt något. Det är användare som troligtvis hoppats på att 5an ska ingå.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Inget konstigt. Halo 5 är också ett annorlunda spel från övriga Halo-spel. Ett som mest påminner om spelet Blacklight Retribution och barnprogrammet Power Rangers i en oattraktiv mix. Nog lär vi se Halo 5 på PC tids nog, men då som ett eget spel och ett som antagligen kommer släppas till ett sorts medelpris om kanske 249kr med tanke på hur mikrotransaktionstungt femman är. Om man inte gör som Blizzard: kör Free to Play multiplayer med en omstuvad spelekonomi och sälj kampanjen fristående - där Gamepass-medlemmar får extra fördelar.

Permalänk
Medlem

Halo 1, 2, 3, ODST och Wars och Reach. Sedan bryr jag mig inte ett dugg om resten.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Haha årets icke-nyhet

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | ASUS ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast RGB 32GB 5600MT/s
ASUS RTX 4070 Super 12GB Dual EVO | Jonsbo D41 Mesh Black
Phanteks AMP GH 750W Gold ATX 3.1
Kingston Fury Renegade NVME M.2 2TB | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB

Permalänk
Medlem

SKRÄLL!

Sa ingen någonsin.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TryNotD[oo]:

yepp hade inte förväntat mig Halo 5 då det inte var med bland spelen i Samlingen, utan det är Reach, 1,2,3, 3 ODST och 4:an, det var det som var angivet så är folk sura, då får man nog lära sig läsa för det skrevs ut rätt tydligt.

Så varför Halo 5 ens diskuteras i sammanhanget förstår jag inte.