Permalänk

P3 Spel läggs ner

Efter 10 år läggs P3 Spel ner. P3 Spel var vad jag vet det enda Svenska programmet inom public service om spel.

Själv lyssnade jag aldrig på programmet mer än vid ett par enstaka tillfällen men jag tycker det är synd att det inom public service inte kommer finnas ett enda program inom ämnet spel. Detta särskilt då det är så mycket speljournalistik och underhållning kring spel som är på engelska via amerikanska medier eller underhållare.

Källa: SVT

Permalänk
Medlem

Va? Fanns det fortfarande, om jag hade haft nån aning om det hade jag nog lagt ned lite mer energi på att försöka lyssna på det lite då och då.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

P3 Spel har blivit som de mesta på P3, riktigt skit, då inte ana mig att P3 är i kris just nu.

Permalänk
Avstängd

Läste det också. Riktigt tråkigt. Personligen trodde jag redan programmet var nerlagt dock, de har ju bara släppt dokumentärer och nyheter i ett par år nu. Sen var det väl inte världens bästa program direkt, ofta kändes det ganska enkelspårigt och att programledarnas intressen styrde väldigt mycket, men det var ju utan tvekan ett av de bättre programmen på det området ändå.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag min barndom när Bit för bit gick på SVT med Amiga och Atari demos

https://www.youtube.com/watch?v=BoR_DvVvPA8 fanns på youtube hela avsnitt för er som missade det

oj kollade lite på första avsnittet. "Nu ska vi lösa en linjärekvation" och sitter framför en VAX 11/780
Och de ska jämföra om det går snabbare att räkna ut med hjälp av flera processorer
Lite annan nivå på dagens datorprogram må jag säga.

Har bara sett P3 spel på twitch några gånger, men ärligt talat var det inget som var speciellt roligt att titta på.
Finns lite mer konkurens idag.,

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Jag hör dock till gruppen som aldrig lyssnade. Riktigt varför vet jag ej. Jag kan inte ens påstå att jag inte visste om dem heller. Har bara aldrig orkat.

Tobias Norström, som är med på P3 spel vad jag vet, driver däremot också podcasten Obiter Dictum, vilken är ofantligt nördig och härlig att lyssna på.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

Tacka vet jag min barndom när Bit för bit gick på SVT med Amiga och Atari demos

https://www.youtube.com/watch?v=BoR_DvVvPA8 fanns på youtube hela avsnitt för er som missade det

oj kollade lite på första avsnittet. "Nu ska vi lösa en linjärekvation" och sitter framför en VAX 11/780
Och de ska jämföra om det går snabbare att räkna ut med hjälp av flera processorer
Lite annan nivå på dagens datorprogram må jag säga.

Har bara sett P3 spel på twitch några gånger, men ärligt talat var det inget som var speciellt roligt att titta på.
Finns lite mer konkurens idag.,

Mmm, Sajber var ett senare (men ändå gammalt) guldkorn också.

Permalänk
Inaktiv

Lyssnade ett par gånger i brist på annat, men finns bättre spelpoddar/program där ute. Kände inte direkt någon bra kemi mellan programledarna vilket ju gör väldigt mycket.

Permalänk
Medlem

"P3 spel" är samma skit som Aftonbladet Spela - Helt okunniga och deras focus är helt ute och cyklar.
Dock så hade P3 spela mycket bättre recensioner än vad Aftonbladet hade så... Aftonbladet spela går jag in och läser idag enbart för att det är sjukt humoristiskt att läsa dessa, då de verkligen inte kan recensera spel på ett bra sätt.
Så det är ingen förlust enligt mig.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag läste PS3 Spel läggs ner, och tyckte "ja, det är väl dags nu när 5 snart är här".

Permalänk
Avstängd

Har aldrig lyssnat på ett helt program då jag inte känner att programledarna är rätt personer. Skulle nog inte sakna det om hela P3 lades ner heller om man nu ska vara hård.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Blev att lägga till podden i Pocket Casts, även om den är nedlagd så har jag 419 avsnitt som mest att lyssna, om jag skulle fastna. Dåligt med bra svenska poddar på området, håller mig mest till engelskspråkiga faktiskt men man saknar den mer lokala anknytningen ibland.

Skrivet av wargreymon:

Jag läste PS3 Spel läggs ner, och tyckte "ja, det är väl dags nu när 5 snart är här".

Läste samma sak faktiskt och tänkte att det var på tiden.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att det är någon ny satsning på SR eftersom Effie från Aftonbladet kommer börja jobba där efter nyår.

Permalänk

Visste inte äns att det existerade...

Har nog lyssnat på radio ordentligt öht sen rix morgonzoo slutade med gärts fredagsfräckis.

P3 har ja nog inte lyssnat på sen de la ner clownen luktar bensin.

Måste va närmre 15 år sen eller nått sånt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

För övrigt ganska trist att Ufopodden lades ner för ett tag sedan. Hänt även tidigare så får se hur det nu slutar. Creepypodden verkar leva rätt ostört, så här långt.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

För övrigt ganska trist att Ufopodden lades ner för ett tag sedan. Hänt även tidigare så får se hur det nu slutar. Creepypodden verkar leva rätt ostört, så här långt.

Just creepypodden är kanalansvarigs skapelse så jag gissar den blir kvar ett tag

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om att det fanns.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag slutade lyssna när dom bytte programledare, vilket var ett tag sen. Men tycker inte att det var ett jättebra program innan heller..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Just creepypodden är kanalansvarigs skapelse så jag gissar den blir kvar ett tag

Får hoppas, alltid trevligt att dra igång senaste avsnitten måndagmorgonen de veckorna de kommer ut. Såvida jag inte sparar de till kvällen då.

Jag lyssnar inte på radio normalt sett men poddformatet är i det närmaste perfektion för mig.

Absoluta podfavoriten sett till SR är nog en blandning med Snedtänkt och Så funkar det. Men de har mycket trevligt utöver det. Känns som jag missat en hel del då jag inte lyssnat på radio, men den radio som oftast spelats har varit öroncancer i form av... vad de nu heter, reklamkanalerna främst.

Permalänk
Medlem

Har lyssnat på de senaste årens p3-spel poddar då jag jobbar ute med podd.
De har ju gått igenom ganska många halstora profiler.. Tror effie kari(hurfasenstavasdet) på aftonbladet debuterade där och samson Wiklund var programledare ett bra tag.

De tappade radiotimmen de hade förra(?) året och kört ren podd sedan dess, dokumentär och nyheter vartannat avsnitt, men man har känt det senaste att de tappat gnistan de hade, avsnitten har blivit sämre och de har tappat dynamiken.
De kommer säkert leva vidare i någon egen podd, om de nu har någon gnista kvar och inte bara gör det för lönen de får från p3.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare