Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr Steed:

Alltid kul när man väcker minnen som inte tänkts på flera år

Okej, här kommer ett nytt då, detta kan vara lite klurigt. Tror inte det var superpoppis
https://i.imgur.com/5ZxNZli.jpg

verkligen, finns många bortglömda spelskatter.
Har aldrig sett spelet som du hittat iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Okej, här kommer ett nytt då, detta kan vara lite klurigt. Tror inte det var superpoppis

Det ser väldigt bekant ut - Måste vara typ första banan på ljuspistolspelet Vampire night på PS2 - jag hade det själv
... även om bilden väl måste vara från en emulering? Eller är det från arkadversionen? Ser lite mysko högupplöst men överfiltrerad ut...

Om någon annan har bild får de gärna passa på!
(Annars hittar jag på nån lite senare)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det ser väldigt bekant ut - Måste vara typ första banan på ljuspistolspelet Vampire night på PS2 - jag hade det själv
... även om bilden väl måste vara från en emulering? Eller är det från arkadversionen? Ser lite mysko högupplöst men överfiltrerad ut...

Det är rätt så klart.
Jo jag tycker också det är väldigt högupplöst men är taget från ett Youtube klipp som hävdade att det var gameplay från ps2 men det kan inte stämma.

Fick så få gissningar på mitt förra G-Con spel så trodde detta skulle vara lika obekant 😊
Jag skaffade alla spelen jag kunde, tyckte väldigt mycket om pistolerna

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Testar denna:

Permalänk
Medlem

Rdr? Kändes för enkelt 😁

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Rdr? Kändes för enkelt 😁

Va? Har det gått 10 år redan... ojoj

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem

Är det inte klassiska outlaws från LucasArts 😂

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på Call of Juarez men har inte googlat något alls 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag tänkte direkt på Gun och Red dead REVOLVER innan jag studerat grafiken på bilden som är lika litet som ett frimärke på min skärm xD

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Rdr? Kändes för enkelt 😁

Skrivet av Mr Steed:

Va? Har det gått 10 år redan... ojoj

Yes, ibland är det så lätt.

Släpptes maj 2010 enligt någon sida jag googlade fram... med sädet jag ville uppmärksamma

Fritt fram för Nisse eller vem som helst.

(Lite meta kanske, men tycker det varit trevligt senaste tiden när det ofta varit öppet att hålla tråden vid liv istället för att vänta på den som vann. Äran är ju att ha rätt, så för min del hade det varit roligare att en ny bild kommer upp så snart som möjligt än att ’rätt’ person ska lägga upp bilden. Dock är jag också med på hur det är nu och det är också okej. Bara lite småtrist när tråden är låst mer än halva tiden på att vänta på konfirmering och sen vänta igen på att nästa bild ska anlända, sen tar det ibland 10 minuter till rätt svar så måste alla vänta igen... jaja tänkte bara fråga)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Släpptes maj 2010 enligt någon sida jag googlade fram... med sädet jag ville uppmärksamma

(Lite meta kanske, men tycker det varit trevligt senaste tiden när det ofta varit öppet att hålla tråden vid liv istället för att vänta på den som vann. Äran är ju att ha rätt, så för min del hade det varit roligare att en ny bild kommer upp så snart som möjligt än att ’rätt’ person ska lägga upp bilden. Dock är jag också med på hur det är nu och det är också okej. Bara lite småtrist när tråden är låst mer än halva tiden på att vänta på konfirmering och sen vänta igen på att nästa bild ska anlända, sen tar det ibland 10 minuter till rätt svar så måste alla vänta igen... jaja tänkte bara fråga)

Grymt!

Någon annan får gärna ta denna iallafall

Visa signatur

Äsch...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Jag förstår din tanke men risken är att vi kommer ha fem stycken bilder igång samtidigt.
Håller med om att det ofta stannar upp när någon haft rätt men det sker även när vinnare skriver att det är öppet för andra att lägga upp.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag förstår din tanke men risken är att vi kommer ha fem stycken bilder igång samtidigt.
Håller med om att det ofta stannar upp när någon haft rätt men det sker även när vinnare skriver att det är öppet för andra att lägga upp.

Fair enough, bara en tanke dock. Alla får se det på sitt sätt och nuvarande är lite stelt och segt, men fungerar ok

Permalänk
Skrivet av medbor:

Skrivet av Stefflo:

Jag har tolkat reglerna som att man har 24 timmar på sig att lägga upp en ny bild annars är det öppet för vem som helst.

Tycker det är bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Irregular Programming:

Jag har tolkat reglerna som att man har 24 timmar på sig att lägga upp en ny bild annars är det öppet för vem som helst.

Tycker det är bra.

Kanske ska vi skriva om reglerna då så det är 12 timmar som gäller och det då kommer bli ett snabbare förlopp. Har man gissat rätt så vet man ofta om det ifall man nu googlat fram det och redan då mer eller mindre kan klargöra när ny bild kommer eller om det är öppet direkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kanske ska vi skriva om reglerna då så det är 12 timmar som gäller och det då kommer bli ett snabbare förlopp. Har man gissat rätt så vet man ofta om det ifall man nu googlat fram det och redan då mer eller mindre kan klargöra när ny bild kommer eller om det är öppet direkt.

Det låter bra!

Alltså att den som gissar och känner sig säker borde meddela sina intensioner om nästa bild direkt.

Då behöver vi inte ha någon ändring på tiden

Permalänk

Eftersom det lämnades öppet om nästa bild:

Permalänk
Skrivet av medbor:

Det låter bra!

Alltså att den som gissar och känner sig säker borde meddela sina intensioner om nästa bild direkt.

Då behöver vi inte ha någon ändring på tiden

Tolv timmar kan var tajt, speciellt om man gissar på kvällen vilket är vanligt.

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på ett FMV spel, tycker mig känna igen ansiktet...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

drar en vild gissning på random tv-spel från svt-produktion.
Salve?
Kannan?
Inte säker på om dessa spel finns haha

Permalänk

Bra gissningar, men ni är helt fel ute. Bilden är inte från själva spelet.

Permalänk

Här är en lite större bild, från spelets förpackning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrEkberg:

Här är en lite större bild, från spelets förpackning.

https://i.imgur.com/D6KIB39.jpg

Min känsla var Svea Rike av någon anledning

Permalänk

Svea Rike är dessvärre inte rätt.

Permalänk

Ser bekant ut, Age of Empires?

Permalänk

Age of Empires är inte heller rätt.

Permalänk

Det är heroes of might and magic, vet inte vilket.

Permalänk

Rätt!

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Om det är Risen 3 som jag får fram efter lite googlande så är spelet inte 10 år.
Men jag gissar på det iallafall.

Visa signatur