RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

hjälp mig här som inte haft amd sedan 6950. är deras referenskort bra eller ska man chilla lite och invänta de andra korten som kommer, typ sapphire etc?

Deras tidigare har haft dåliga och högljudda fläktar/kylare. Men denna omgången så har dom axial fläktar och har satsat på kylaren.

De andra korten kommer vara bättre men om referenskortet kostar 8000 så kommer inte Sapphires bästa ligga på MSRP pris..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schmelge:

Ja tydligen... Troligtvis är de väl fel och ska de göras rätt så lär alla köpen voidas. Annars så har nog en handfull kort redan gått iväg.

Men för att vara ärlig tror jag webhallen fixar till det därför att sälja produkter under NDA kan bli ganska.... dyrt.

Fy satan vad ruttet, justerar dom inte det så blir det ju garanterat en långvarig bojkott från min sida. Amatörer säger jag bara!

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Beställde du också runt 14:30-tiden?

Skrivet av Storbamsen:

Stod även ditt listad som MSI?

Skrivet av Mr_Mattson:

Hur mycket fick du betala?

Beställde 15:05, fick betala 7999kr och det är ett MSI RX6800XT. Direkt efter jag köpt så kunde jag inte komma in på produkten. Men ordern är mottagen o ligger fortfarande kvar i mina beställningar

Permalänk

Hur kommer releasen fungera imorgon, är det endast AMD som kommer sälja sälja korten (deras egna, dvs inte MSI, ASUS eller annan tillverkare)? När kommer i så fall de andras kort?

Kommer korten imorgon bara gå köpa via AMDs sida eller kommer de säljas av olika återförsäljare?

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Hur kommer releasen fungera imorgon, är det endast AMD som kommer sälja sälja korten (deras egna, dvs inte MSI, ASUS eller annan tillverkare)? När kommer i så fall de andras kort?

Kommer korten imorgon bara gå köpa via AMDs sida eller kommer de säljas av olika återförsäljare?

Det är enbart referens som säljs till en början, några veckor efteråt kommer korten med eftermarknadskylare.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk

Påminnelse om att inte dras med i hypen, och fundera över om du faktiskt behöver ett nytt graffekort. Tänk på hur mycket pengar det faktiskt är, att spendera 7000-9000 kronor på ett grafikkort. Kommer du tycka om dina spel tillräckligt mycket mer för att rättfärdiga det köpet? Vad skulle din mamma säga? Det är lätt att tappa den vettiga delen av huvet när man får tunnelseende på att spamma F5 och säkra ett kort. Något att tänka över i alla fall.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

Påminnelse om att inte dras med i hypen, och om du faktiskt behöver ett nytt graffekort. Tänk på hur mycket pengar det faktiskt är, att spendera 7000-9000 kronor på ett grafikkort. Kommer du tycka om dina spel tillräckligt mycket mer för att rättfärdiga det köpet? Vad skulle din mamma säga? Det är lätt att tappa den vettiga delen av huvet när man får tunnelseende på att spamma F5 och säkra ett kort. Något att tänka över i alla fall.

Folk betalade nyss 20000 för ett ruttet 2080ti. 7000kr är rimligt helt plötsligt.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

Påminnelse om att inte dras med i hypen, och fundera över om du faktiskt behöver ett nytt graffekort. Tänk på hur mycket pengar det faktiskt är, att spendera 7000-9000 kronor på ett grafikkort. Kommer du tycka om dina spel tillräckligt mycket mer för att rättfärdiga det köpet? Vad skulle din mamma säga? Det är lätt att tappa den vettiga delen av huvet när man får tunnelseende på att spamma F5 och säkra ett kort. Något att tänka över i alla fall.

Försöker redan bli av med folk i kön så han kan norpa ett eget kort 😁

Permalänk
Skrivet av SectionX2:

Folk betalade nyss 20000 för ett ruttet 2080ti. 7000kr är rimligt helt plötsligt.

Tiden vi lever i. Jämför dock valuta. Vad väljer du helst?

• RX 6800, eller

• 14000 bugg (50 öre styck).

Jag vet vad jag väljer.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem

fick den här rekommenderad till mig på youtube. visar lite halvbra hur kylaren låter. frågan är om det är tillåtet att lägga upp sådana videor...

Permalänk
Skrivet av Valetudo_swe:

Försöker redan bli av med folk i kön så han kan norpa ett eget kort 😁

Skulle jag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

Man får oräkneliga speltimmar av glädje för under 10k. För mig är det snorbilligt.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

Tiden vi lever i. Jämför dock valuta. Vad väljer du helst?

• RX 6800, eller

• 14000 bugg (50 öre styck).

Jag vet vad jag väljer.

RX 6800XT alla dagar i veckan för att ge nvidia fingret

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk

Så, vad är oddsen för att det släpps vid 12-tiden inatt? Det här, hade jag tänkt, ska bli det första grafikkortet jag norpar på release

Permalänk
Skrivet av Miscreant:

Så, vad är oddsen för att det släpps vid 12-tiden inatt? Det här, hade jag tänkt, ska bli det första grafikkortet jag norpar på release

Obefintlig skulle jag tro.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miscreant:

Ingen alls. NDA släpper 15.00 svensk tid. Att säljstart skulle ske före det händer bara inte, såvida inte någon butik klantar till det som Webbhallen gjorde tidigare idag.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

fick den här rekommenderad till mig på youtube. visar lite halvbra hur kylaren låter. frågan är om det är tillåtet att lägga upp sådana videor...

https://www.youtube.com/watch?v=I_-PSCZPDX4

Ganska säkert ett brott mot NDA, ingen av de stora kanalerna har visat något åt det hållet. Hardware Canucks byggde en komplett rigg av ett kort men ingenstans i videon är kortet aktivt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Video med lite test av referenskylarens ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Någon som hann se vad rx 6800 kostade ?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ddelin:

Speciellt tyst var det inte när fläktarna började snurra lite snabbare senare i klippet.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Verkar som att det bara kommer 22st 6800xt till webhallen iaf

Permalänk
Skrivet av sergejz0rk:

Vart fick du den infon ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Speciellt tyst var det inte när fläktarna började snurra lite snabbare senare i klippet.

väldigt jobbig ljudprofil på ljudet var det också.
trodde videon var ironisk först

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

dator på vintern, nissan 350z på sommaren. en får stå där den står men jag ska fan ha ett nytt kort till min nya 3k skärm

Nja. mecka med bilen på vintern och leka dator . redan bytt kamrem och vatten pump på min väldigt fina volvo 740 GLE från -89.

Får hoppas dom lyckats bunkra upp ett litet lager men tyvärr är det nog för litet. hoppas att ingen köpt från alla scalpers så dom tröttnat.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Ni inser väll att ljudet som hörs även hörs innan grafikkortet fläktar startas?
Samt att de filmar 5 cm från grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Vilket klockslag äre dom släpps?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool_Hector:

hmm min bror spenderade över 500000kr på en ny motor till sin bil...hur mycket pengar är beror från person till person. 9000kr kan vara VÄLDIGT mycket pengar eller en obetydlig summa som inte ens märks...
Du kanske ska sluta försöka få folk att inte köpa ett kort så dina chanser ska öka

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

Tyckte det var helt normalt men jag är lite mer kräsen. Det är inte lätt att kyla 300w så 5nm är något jag hellre inväntar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

hmm min bror spenderade över 500000kr på en ny motor till sin bil...hur mycket pengar är beror från person till person. 9000kr kan vara VÄLDIGT mycket pengar eller en obetydlig summa som inte ens märks...
Du kanske ska sluta försöka få folk att inte köpa ett kort så dina chanser ska öka

Om det drar bensin/diesel så är det ok att lägga hur mycket som helst på det, tydligen.
Berätta om nya förstärkaren för 30k på jobbet och bli idiotförklarad av samma människor som byter skoter vart och vartannat år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sergejz0rk:

Har du skapat ett konto idag för att söga att dom fått in 22 stycken kort att du bokat ett idag som redan är betalat.
Låter väldigt mycket troll.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9