2020 års TV-modeller och den kompletta guiden

Permalänk
Medlem

Jag är på jakt efter en ny tv. Hade först spanat in CX 55" men blev sen osäker ju mer jag läste på, så skulle uppskatta lite input från någon med mer koll.

Har idag en 5 år gammal 33" JVC så vilken ny TV som helst kommer ju att bli en rejäl uppgradering, men vill såklart köpa en hyfsad TV som jag blir nöjd med länge. Behoven är en del linjär-TV, men ffa filmer & serier via playtjänster samt spel på Xbox One och Switch. TVn kommer att sitta 3m från soffan. Försökt förstå mig på det här med avstånd, men känns ju ganska subjektivt. Med det sagt, är 55" "lagom" eller borde jag gå upp till 65"? Är det bara en fråga om storlek eller spelar andra komponenter in? (Exempelvis 55" OLED vs. 65" icke-OLED). Förstår att det inte är riktigt så enkelt, men någon input i frågan hade varit nice. Vill varken köpa en för liten TV eller en som inte är tillräckligt bra, men jag har vissa budgetrestriktioner.

Permalänk
Skrivet av issue:

Kort sagt ingen.
Sony XH90 är väl det närmsta du kommer och har alla funktioner förutom HGiG.
LG Nano90/91 har alla funktioner inkl HGiG men är långt ifrån premium.

Och XH90 är heller ingen OLED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detarvisomar:

LGs OLED CX har alltså senaste gaming funktionerna (som är bra till ps5 osv) men samtidigt också dolby vision som ger litet extra kvalitetsskjuts när man kollar Netflix/Disney+?

Men det är enligt Laxpudding INTE en premium tv (fast den ändå klassades som det i laxpuddings genomgång)

Vilka fler tillverkare/modeller erbjuder senaste inom gaming plus Dolby men samtidigt är en premium tv?

Det här har jag nog missat lite, med vilka argument anses inte LGs OLED CX vara en premium tv?

Permalänk

Kikar på The One 58PUS8505, spelar mycket så undrar över input lag. Har letat runt men hittar inget om just den modellen, dock så verkar det generellt som att philips-paneler har dålig input lag. Nån som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av denlillemannen:

Kikar på The One 58PUS8505, spelar mycket så undrar över input lag. Har letat runt men hittar inget om just den modellen, dock så verkar det generellt som att philips-paneler har dålig input lag. Nån som vet?

Du har letat mycket? Jag hittade nedanstående efter ca 2-3 minuters googlande.

Här står det: 20ms - 4K@60Hz
Gaming:
+ Input Lag 20ms
+ Auto Low Latency Mode
- Ingen HDMI 2.1
- Ingen Variable Refresh Rate
- Ingen 120Hz Panel

Tysk sida men du får väl köra det genom translator.
https://www.tvfindr.com/de/philips-8505-the-one/

"The one TV that can do everything?
Philips 8505 "The One" is a well-designed mid-range television that is geared towards the needs of the user. Thanks to the Philips Ambilight feature, it really catches the eye and can also convince with its good image quality. But you should first think about whether you want a good contrast and deep black, or whether you want a wide viewing angle. Because depending on the size, these parameters differ enormously. The 8505 is a device that is particularly suitable for films and series, as it supports all HDR formats and can therefore optimize dynamically. There are better devices for gaming because it is missing the HDMI 2.1 interface, but gaming on "the One" is still a lot of fun."

Webhallen har denna text men det kan ju vara marknadsföring samt att det beror så klart på vilken TV man jämför mot...

"Highlights
Ambilight. Endast från Philips.
Låg inputlag. Stöd för ALLM.
Android TV.
Dolby Vision & Atmos.
Stöd för de viktigaste HDR-formaten.
DTS Play-Fi.
Europeisk design.
The One For Gaming
Ultimata spelupplevelsen
Philips Ambilight-TV ger den ultimata spelupplevelsen. Upplev HDR gaming med låg input lag, hög bildkvalitet och kraftfullt ljud. Philips unika Ambilight-teknologi ger ett ljus- och färgsken som skapar känslan av en större bildskärm. Ambilight-skenet följer varje rörelse du gör i spelet, för en helt episk spelupplevelse.

Låg Inputlag
Auto Low Latency

ALLM minimerar TV:ns reaktionstid från kommando till reaktion på skärmen. Detta är särskilt viktigt när det kommer till spelande då det resulterar i en mer responsiv upplevelse."

https://www.webhallen.com/se/product/321335-Philips-2020-58-T...

Permalänk
Skrivet av makatech:

Du har letat mycket? Jag hittade nedanstående efter ca 2-3 minuters googlande.

Här står det: 20ms - 4K@60Hz
Gaming:
+ Input Lag 20ms
+ Auto Low Latency Mode
- Ingen HDMI 2.1
- Ingen Variable Refresh Rate
- Ingen 120Hz Panel

Tysk sida men du får väl köra det genom translator.
https://www.tvfindr.com/de/philips-8505-the-one/

Webhallen har denna text men det kan ju vara marknadsföring samt att det beror så klart på vilken TV man jämför mot...

"Highlights
Ambilight. Endast från Philips.
Låg inputlag. Stöd för ALLM.
Android TV.
Dolby Vision & Atmos.
Stöd för de viktigaste HDR-formaten.
DTS Play-Fi.
Europeisk design.
The One For Gaming
Ultimata spelupplevelsen
Philips Ambilight-TV ger den ultimata spelupplevelsen. Upplev HDR gaming med låg input lag, hög bildkvalitet och kraftfullt ljud. Philips unika Ambilight-teknologi ger ett ljus- och färgsken som skapar känslan av en större bildskärm. Ambilight-skenet följer varje rörelse du gör i spelet, för en helt episk spelupplevelse.

Låg Inputlag
Auto Low Latency

ALLM minimerar TV:ns reaktionstid från kommando till reaktion på skärmen. Detta är särskilt viktigt när det kommer till spelande då det resulterar i en mer responsiv upplevelse."

https://www.webhallen.com/se/product/321335-Philips-2020-58-T...

Haha tydligen inte! Jag tackar och bockar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yazem:

Vad är åsikterna om dessa apparater:
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_philips-70-smart-uhd-4k...
-
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_philips-70pus7805-12-13...
-
https://www.webhallen.com/se/product/321794-Philips-2020-70-L...
-
https://www.webhallen.com/se/product/320813-Philips-2020-75-7...

För någon som mig, som är helt lost när det kommer till TV, så blir min bild av dessa: "Väldigt mycket TV för pengarna"?.
Någon mer kunnig?

Köpte själv en "The one" i just 70" som jag precis fått hem.

Den är för det första ganska lätt att leva med. Menysystemet upplevs som rappt och någorlunda logiskt uppbyggt. Tycker även kvalitetskänslan är hög sett till produktens pris. Tyvärr dras mitt exemplar med ett visst mått av "black crush" jag ännu ej lyckats justera bort helt. Går att minimera problemet för t ex en viss scen i en viss film, sedan kan det återkomma i andra. Svårt att säga hur mycket som beror på dålig komprimering och hur mycket som beror på tvn. (Och isåfall hur mycket som kan avhjälpas av en uppdaterad mjukvara). Upplever det ändå inte som ett stort problem egentligen, men detta lär vara väldigt individuellt.

Till det positiva hör att bilden, efter lite justering, kan se helt otroligt bra ut under rätt förutsättningar. Också skönt att ha stöd för alla HDR-format (läs Dolby Vision).

Sammantaget är jag nöjd med inköpet och tycker just det är "väldigt mycket TV för pengarna". Enda egentliga frågetecknet från min sida är fortfarande kvaliteten i det långa loppet. Philips tycks inte ha det bästa ryktet där. Håller tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Kort sagt ingen.
Sony XH90 är väl det närmsta du kommer och har alla funktioner förutom HGiG.
LG Nano90/91 har alla funktioner inkl HGiG men är långt ifrån premium.

Slutade med att jag bytte q70 till en xh90.

Har kopplat upp den mot ps5:an idag och är grymt imponerad👍
Kollade lite netflix också och likadant där,superbild😃

Visa signatur

Fractal Design Core 3000 Svart-AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition-GA-990FXA-UD3-Asus geforce gtx 560ti OC top-Corsair 8GB-OCZ PowerSupply 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Köpte själv en "The one" i just 70" som jag precis fått hem.

Den är för det första ganska lätt att leva med. Menysystemet upplevs som rappt och någorlunda logiskt uppbyggt. Tycker även kvalitetskänslan är hög sett till produktens pris. Tyvärr dras mitt exemplar med ett visst mått av "black crush" jag ännu ej lyckats justera bort helt. Går att minimera problemet för t ex en viss scen i en viss film, sedan kan det återkomma i andra. Svårt att säga hur mycket som beror på dålig komprimering och hur mycket som beror på tvn. (Och isåfall hur mycket som kan avhjälpas av en uppdaterad mjukvara). Upplever det ändå inte som ett stort problem egentligen, men detta lär vara väldigt individuellt.

Till det positiva hör att bilden, efter lite justering, kan se helt otroligt bra ut under rätt förutsättningar. Också skönt att ha stöd för alla HDR-format (läs Dolby Vision).

Sammantaget är jag nöjd med inköpet och tycker just det är "väldigt mycket TV för pengarna". Enda egentliga frågetecknet från min sida är fortfarande kvaliteten i det långa loppet. Philips tycks inte ha det bästa ryktet där. Håller tummarna.

Hmmm, ok, beställde en The One 70 tum idag.

Meddela gärna om du lyckas få bort eller dämpa "black crush", kanske går att googla fram någon lösning eller om du hittar en bra inställning?

Antar att du menar att detaljer går förlorade i svärtan ibland?

Om jag förstår det rätt finns det väl lite olika modeller samt märken som har olika nivåer av "black crush" inklusive vissa high end oled modeller? Frågan är dock hur "allvarligt" du upplever det på din 70 tums The One?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Detarvisomar:

LGs OLED CX har alltså senaste gaming funktionerna (som är bra till ps5 osv) men samtidigt också dolby vision som ger litet extra kvalitetsskjuts när man kollar Netflix/Disney+?

Men det är enligt Laxpudding INTE en premium tv (fast den ändå klassades som det i laxpuddings genomgång)

Vilka fler tillverkare/modeller erbjuder senaste inom gaming plus Dolby men samtidigt är en premium tv?

Nej, den klassades som toppklass, inte som premium.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av linderborg:

Produkt: Philips 55PUS9435
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5011197451/55pus9435-55-4k-....
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5264599
Pris: 9 990 kr

Är det här det bästa alternativet om man är sugen på 55-58 tum, lite nyfiken på ambilight (inget måste) och har ett maxtak på 10k?

Eller är det bättre att hoppas på en sänkning av en oled som C9 till samma pris? Är bilden klart bättre på en sån?

Skrivet av marukusu:

Lite sugen på denna med om bilden och ljudet är okej. Vore intressant om nån här vet mer om bildkvalitén, verkar mest vara det som är okänt i guiden här.

Är sjukt sugen på en Philips mest pga ambilight. Var länge sugen på en 9435, då jag kunde få den via jobbet med riktigt bra rabatt. Men nu är 65" 9435 under det priset (12990) och samtidigt reas THE One 8535 70" för 8990. Så frågan är, är det värt att pröjsa 4000kr mer för något snyggare design och bättre ljud? Panelen och bildkvalitén verkar typ va samma enligt vad jag lyckats få fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Är sjukt sugen på en Philips mest pga ambilight. Var länge sugen på en 9435, då jag kunde få den via jobbet med riktigt bra rabatt. Men nu är 65" 9435 under det priset (12990) och samtidigt reas THE One 8535 70" för 8990. Så frågan är, är det värt att pröjsa 4000kr mer för något snyggare design och bättre ljud? Panelen och bildkvalitén verkar typ va samma enligt vad jag lyckats få fram.

Nej jag har nog lämnat denna därhän just nu. Känns inte riktigt värt det. Jag avvaktar till fredag och ser om nån OLED dyker i pris, annars kör jag nog på Sony XH9005 55'. Går för 9 990 kr i flera butiker.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Hmmm, ok, beställde en The One 70 tum idag.

Meddela gärna om du lyckas få bort eller dämpa "black crush", kanske går att googla fram någon lösning eller om du hittar en bra inställning?

Antar att du menar att detaljer går förlorade i svärtan ibland?

Om jag förstår det rätt finns det väl lite olika modeller samt märken som har olika nivåer av "black crush" inklusive vissa high end oled modeller? Frågan är dock hur "allvarligt" du upplever det på din 70 tums The One?

Ja, det kan man säga. Det svarta är inte svart i vissa scener (återigen, mycket beroende på materialet), utan det smetas ut i en pixelröra av olika nyanser av grått/brunt. Ser trist ut, men som sagt, jag upplever det egentligen inte som ett problem värt att lägga någon större mängd energi på.

Vill man så går det att läsa spaltmeter kring dylika problem. Orsakerna kring fenomenet kan vara många, och dessutom samverka. Vidare förekommer det absolut hos alla tillverkare och i alla prisklasser. I mitt fall tror jag egentligen inte det är något direkt fel på TVn rent hårdvarumässigt s as (förutom det självklara att det trots allt är en LCD med dess begränsningar), utan troligen är det källan som inte är den bästa. Enklaste lösningen för att minimera problemet är att sänka ljusstyrkan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Ja, det kan man säga. Det svarta är inte svart i vissa scener (återigen, mycket beroende på materialet), utan det smetas ut i en pixelröra av olika nyanser av grått/brunt. Ser trist ut, men som sagt, jag upplever det egentligen inte som ett problem värt att lägga någon större mängd energi på.

Vill man så går det att läsa spaltmeter kring dylika problem. Orsakerna kring fenomenet kan vara många, och dessutom samverka. Vidare förekommer det absolut hos alla tillverkare och i alla prisklasser. I mitt fall tror jag egentligen inte det är något direkt fel på TVn rent hårdvarumässigt s as (förutom det självklara att det trots allt är en LCD med dess begränsningar), utan troligen är det källan som inte är den bästa. Enklaste lösningen för att minimera problemet är att sänka ljusstyrkan.

Ok, tycker att jag läste en del reviews både av privatpersoner och mera seriösa reviews (online) men minns inte om jag såg klagomål om black crush för just den här modellen men det finns säkert någonstans. Som sagt, ett icke ovanligt problem även för andra märken/modeller men kanske på lite olika nivåer.

Men ditt totala intryck hittills är ändå tillräckligt bra för att behålla TVn? 70 tummare för 9 lapp eller under är ju inte helt enkelt att finna i mellanklassen, den har ändå en hel del features.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Ok, tycker att jag läste en del reviews både av privatpersoner och mera seriösa reviews (online) men minns inte om jag såg klagomål om black crush för just den här modellen men det finns säkert någonstans. Som sagt, ett icke ovanligt problem även för andra märken/modeller men kanske på lite olika nivåer.

Men ditt totala intryck hittills är ändå tillräckligt bra för att behålla TVn? 70 tummare för 9 lapp eller under är ju inte helt enkelt att finna i mellanklassen, den har ändå en hel del features.

Kort och gott: Jag tycker inte det är värt besväret med en reklamation då risken är hög att det ändå blir samma sak igen. Av ena eller andra orsaken

Enda alternativet för mig hade varit att lägga det dubbla på en någorlunda rejäl OLED, eller kanske hälften på en instegsmodell. I mellanklassen ser jag fortfarande inget bättre alternativ.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av SE_Larsson:

Lite kluven, har tänkt byta ut en gammal Samsung TV. Tänkte mig kring 6000kr, 55"/50". Film/serier, inge spel.
Idéer?

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/157167/samsung-5...
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/225826/lg-55-nan...

Det är ett val mellan IPS eller VA där. Båda är nog rätt jämlika i övrigt som enklare mellanklass.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Mr Pandaman:

Hur jämför sig den lägre mellanklassens modeller från olika tillverkare? tex q60t, pus8505, nano 79?
Är bildkvaliteten ungefärligt den samma eller finns det en modell som är "klart" bättre?
@laxpudding

Ju närmare budgetnivån kommer, desto högre blir axelryckningen. Därför är det modeller man väljer lite på funktioner man önskar få med. VA eller IPS, eARC, Dolby Vision, smart-system etc. Det finns enstaka outliers som LG UN8500 som har sämre panel, men behåller till exempel 4K/120 och bättre bildprocessor. The Frame har till exempel sin form och funktion som styrka, inte så mycket bildkvaliteten.

Så det finns inget i denna klass som har någon egenskap som sticker ut och ger något fantastiskt i nivå med toppklassen. Bara att kvaliteten är mer säkrad på en högre lägstanivå.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av makatech:

Låg Inputlag
Auto Low Latency

ALLM minimerar TV:ns reaktionstid från kommando till reaktion på skärmen. Detta är särskilt viktigt när det kommer till spelande då det resulterar i en mer responsiv upplevelse."

https://www.webhallen.com/se/product/321335-Philips-2020-58-T...

Den beskrivningen var lite fel. ALLM ger inte lägre latens i sig självt. ALLM aktiverar däremot spelläget automatiskt ifall källan begär det. Och det är spelläget som har låg latens.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av makatech:

Om jag förstår det rätt finns det väl lite olika modeller samt märken som har olika nivåer av "black crush" inklusive vissa high end oled modeller? Frågan är dock hur "allvarligt" du upplever det på din 70 tums The One?

Black Crush är en fråga om att du ställer in TV:n korrekt så att svart i bilden ankras på rätt nivå av ljus i TV:n. Har en artikel om det här:
https://www.sweclockers.com/artikel/26241-bildguiden-svart-oc...

Med VA-paneler kan nivån för svart i bilden variera med vinkelt, så det är inte otänkbart att det påverkar omdömet hos betraktaren. Annars skulle jag säga att "black crush" bara är en fråga om att ställa in bilden rätt och förstå produktens inställningar.

Eller bara och bara – det kan vara nog så svårt ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Black Crush är en fråga om att du ställer in TV:n korrekt så att svart i bilden ankras på rätt nivå av ljus i TV:n. Har en artikel om det här:
https://www.sweclockers.com/artikel/26241-bildguiden-svart-oc...

Med VA-paneler kan nivån för svart i bilden variera med vinkelt, så det är inte otänkbart att det påverkar omdömet hos betraktaren. Annars skulle jag säga att "black crush" bara är en fråga om att ställa in bilden rätt och förstå produktens inställningar.

Eller bara och bara – det kan vara nog så svårt ibland.

Ok jag håller tummen för att det går att ställa in på Philips 70PUS8535/12 också. För visst kan det variera mellan olika modeller vilka möjligheter man har att påverka just svärtan? Men annars kanske man får mixtra med lite andra parametrar (i synnerhet ljusnivån antar jag).

Hoppas/tror dock att inte svärtan för just 70PUS8535/12 är ett större problem än många andra, däremot är det ju en stor rackare så eventuella brister med antingen bildkälla eller bildkvalité kanske syns något tydligare. Tycker ändå jag läste en hel del både privata och mera seriösa reviews men kan inte minnas nu att det lyftes fram som ett specifikt problem.

Vinkeln... ok... så länge som jag placerar mig mitt emot TVn kanske jag blir nöjd. (men allvarligt, ja, den är kanske lite känslig för vinkeln tyvärr... vilket jag antar beror på att det är en VA panel)

Permalänk

Måste ge en eloge till Laxpudding för alla förklaringar och informationen han tillför när det gäller tv! Det borde finnas en samling svar enkelt tillgängligt på Swec. Inte för att han är nån form av gud på området men jag tycker han beskriver saker väldigt väl och ganska objektivt även om han är roligast när han är dryg på forumet.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDan77:

Slutade med att jag bytte q70 till en xh90.

Har kopplat upp den mot ps5:an idag och är grymt imponerad👍
Kollade lite netflix också och likadant där,superbild😃

Jag fick mitt PS5 idag och min XH90 kommer imorgon. Några spel du rekommenderar som såg schyssta ut och lirade nice?

Permalänk
Medlem

Hur ser alternativen ut om man vill gå ner till t.ex 32”? Eller 42” . Krav 4K, 60hz. Användning främst till ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDan77:

Slutade med att jag bytte q70 till en xh90.

Har kopplat upp den mot ps5:an idag och är grymt imponerad👍
Kollade lite netflix också och likadant där,superbild😃

Hade du redan en q70t men ersatte den med xh90 eller avboka de du bara q70t? Har själv varit inne på en q70t till gästrummet och reservkonsolen

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk

Alltså det är dessa jag väljer på

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5325040
Eller
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5264600

Som jag förstår det så är den stora (enda?) skillnaden design o ljud. Anser ni det vara värt 4000kr mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av denlillemannen:

Kikar på The One 58PUS8505, spelar mycket så undrar över input lag. Har letat runt men hittar inget om just den modellen, dock så verkar det generellt som att philips-paneler har dålig input lag. Nån som vet?

"Philips har ett trumfkort med Ambilight och spel. Ambilight kan ställas i ett rappare läge för spel, något återigen kan ses som ett starkt argument för spelupplevelsen. Ambilight kan också integreras med Hue-lampor vilket ytterligare kan förlänga upplevelsen av spel.

Philips har länge haft förhållandevis hög latens hos sina TV. Detta har dock blivit bättre med åren. Latensen är som regel kring 20+ ms i spelläget. Med reservation för att jag inte har sett latenstester av årets modeller. Spellägets bildinställningar kan justeras för att bli av med sådant som kantförstärkning och extrema färger. Och där är listan nästan slut på funktioner som gör Philips till starka spelprodukter.

Ett litet plus är annars att Philips använder ALLM-funktionen på alla modeller sedan 2019. Philips har också vid lansering talat om Android TV 10 och Google Stadia inbyggd i TV:n innan slutet av 2020."

Från guiden

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Alltså det är dessa jag väljer på

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5325040
Eller
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5264600

Som jag förstår det så är den stora (enda?) skillnaden design o ljud. Anser ni det vara värt 4000kr mer?

Personligen skulle jag säga ta Philips The One 70PUS8535

De har samma processor och båda i mellanklassen hos Philips.

Du får 5 tum extra på Philips The One 70PUS8535 samt köp istället en soundbar sidan av för runt 2k eller något och spara pengar.

DOCK skulle jag säga ta denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5264605 det är samma TV men då får du inte qwerty fjärrkontrollen som är av sämre kvalitet än den nya kontrollen utan qwerty.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Hade du redan en q70t men ersatte den med xh90 eller avboka de du bara q70t? Har själv varit inne på en q70t till gästrummet och reservkonsolen

Hämtade en q70 hem från butik.Nästa dag när jag vaknade insåg jag att det skillde 1500 kr
(playstation plus ingår 1 år ca 500 kr)
Så baxa tillbaka tv till butik och köpte en sony istället.
Packade aldrig upp q70
Q70 till gästrum o reserv konsol är mer än tillräckligt

Visa signatur

Fractal Design Core 3000 Svart-AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition-GA-990FXA-UD3-Asus geforce gtx 560ti OC top-Corsair 8GB-OCZ PowerSupply 700W

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

Personligen skulle jag säga ta Philips The One 70PUS8535

De har samma processor och båda i mellanklassen hos Philips.

Du får 5 tum extra på Philips The One 70PUS8535 samt köp istället en soundbar sidan av för runt 2k eller något och spara pengar.

DOCK skulle jag säga ta denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5264605 det är samma TV men då får du inte qwerty fjärrkontrollen som är av sämre kvalitet än den nya kontrollen utan qwerty.

Glömde nämna att ljudet i 9435 är Dolby atmos. Har hittat soundbars med Dolby atmos för mellan 2700 och 3000. Så i slutändan sparar man ju inte mer än 1000kr. Ahhh...dessa val 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Glömde nämna att ljudet i 9435 är Dolby atmos. Har hittat soundbars med Dolby atmos för mellan 2700 och 3000. Så i slutändan sparar man ju inte mer än 1000kr. Ahhh...dessa val 😂

Det är sant!

Dock är soundbaren ganska så klen i just den TVn. Endast 50W.

Så med soundbar för ca 2k kommer du ju lätt ha bättre ljud och då sparar du med 2k.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X