Varma minneskretsar potentiellt problem med Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Sony skulle nog medvetet skicka ut miljontals PS5or för att sedan riskera kostsamma reperatationer och returer.

Med det sagt kanske Sonys ingenjörer är odugliga och inte vet vilka temperaturer maskinens olika delar klarar att hantera.

Jag är medveten om att stora bolag ibland tar dåliga beslut som leder till gigantiska antal produkter återkallas.
Låt oss hoppas att detta inte blir fallet med Playstation 5.

Även om ingenjörerna har tänkt på problemet så kan det vara andra på företaget som inte håller med.
Om priset för en kyllösning var för högt, tog för lång tid att implementera eller något annat så kan det vara någon som sitter över ingenjörerna som tar beslutet.
Så personligen har jag svårt att skylla på ingenjörerna, eftersom det är inte dom som tar beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rödskägg d ä:

Det är bra content. Tittarna är i stort PC-entusiaster och tycker det är trevligt när spelkonsoler får sig en smäll. Detta särskilt då denna nya generations spelkonsoler erbjuder så bra hårdvara för priset, jämfört med priserna som gått i taket på "PC gaming"-marknaden.

Kanske. Vad patetiskt i så fall.

Permalänk
Skrivet av ipac:

Kanske. Vad patetiskt i så fall.

Patetiskt och patetiskt, jag tycker Gamer Nexus håller en bra nivå. Precis som med många journalistiska verksamheter idag försöker man balansera att förklarar hur verkligheten ser ut tillsammans med en berättelse om vad man tycker är viktigt. I Gamer Nexus fall är denna berättelse anpassad för PC-entusiaster och är man medveten om detta är det inget problem.

Permalänk
Medlem

Gamernexus YT video var bra. Sony bör designa om konsolen för att de den bättre kylning. Snacka om att totalt misslyckas när konsolen ändå har mycket bra kylning men att man inte fick med sig "vissa" delar som behöver kylning i designen. Otroligt onödigt och nästan klantigt, tyvärr är detta av någon anledning inte ovanligt. Sett detta i många andra produkter också där små enkla ändringar skulle göra jättemycket för bättre kylning.

Jag blev faktiskt förvånad över att man valt att montera in en så pass stor fläktlösning för att hålla nere ljudet, där får Sony beröm. Mycket bra men sedan sänks det av den andra missen med minnena, tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

30 inomhus är ju en sval sommardag för många. Tänk alla lägenheter som når upp över 40 i juli, är nog bara glömma att använda sin PS5 såna dagar.

Haha fan vad överdrivet...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Slippa pollen och insekter? Säkert en hel del

Spela spel är ju en hobby som passar året runt, många håller därför på året runt.

Bättre man går ut o rör på sig o får lite sol o sluta klaga

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Ska klara upp till 125c utan att korta livslängden, detta är normalt.
Vet inte varför folk letar problem där det inte finns några.

Håller med.

Denna videon plus den med Dual Rank med Zen 3 var så kass o dum ifrån Gamers Nexus.

Förlorade respekt för dem där.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Håller med.

Denna videon plus den med Dual Rank med Zen 3 var så kass o dum ifrån Gamers Nexus.

Förlorade respekt för dem där.

Jag vill inte påstå att jag förlorade respekt för dem, men de har alltid haft väldigt klickvänliga och sensationsaktiga rubriker på sina videos. Om man sedan lyssnar på vad Steve säger i videon, så är det mer nedtonat och kontentan är "Det är varmare än det borde vara, men vi vet inte om det kommer påverka nåt".

Tycker att de jämt gör så. Kör aftonbladet stilen och drar till med nån rubrik som kommer generera klick och sedan så är det mer nyanserat inne i videon. Lite trist.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Snudge_B:

Tycker att de jämt gör så. Kör aftonbladet stilen och drar till med nån rubrik som kommer generera klick och sedan så är det mer nyanserat inne i videon. Lite trist.

"Don't hate the player, hate the game" som man säger (väl?).
Tyvärr krävs det lätt sensationella titlar för att sticka ut och få views, vilket är vad de lever på. Folk klickar ju på skiten, annars hade det inte funkat.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Jag vill inte påstå att jag förlorade respekt för dem, men de har alltid haft väldigt klickvänliga och sensationsaktiga rubriker på sina videos. Om man sedan lyssnar på vad Steve säger i videon, så är det mer nedtonat och kontentan är "Det är varmare än det borde vara, men vi vet inte om det kommer påverka nåt".

Tycker att de jämt gör så. Kör aftonbladet stilen och drar till med nån rubrik som kommer generera klick och sedan så är det mer nyanserat inne i videon. Lite trist.

Tyvärr är det detta som behövs om man vill leva på Youtube.

Clickbait fungerar, youtube lyfter fram det eftersom det fungerar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna veta vad exakt menas med tung belastning på en PS5 och hur länge på säg 1 timmes spelande man kör tung belastning. Det vore intressant å få reda på hur många grader det är i genomsnitt på det varmaste stället per 1 timmes spelande. Nu begriper jag också att det beror på vad det är för spel och inställningar, men ändå..låter som en Xbox fanboy ickenyhet detta..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200