Permalänk

Ny installation med windows 10

'https://www.bildtagg.se/bild/xyos081eurgxmkh5r3ld7p5h'

Köpte nya delar på BF och bytte ut dom i min PC. Asus B550 med ryzen 7 5000 serie. Då sa inet att man behöver uppdatera biosen för att den skall funka så det gjorde jag sen blev det krångel fick ingen bild. Resettade bios och då fick jag bil med de senaste biosen.
1 installerade ny Windows på ny m. 2 disk

2 allt startar kommer in i Windows och då ville mitt mordekort installera lan som ligger i mordekortett

3 jag klickade ja på den frågan o då började asus ladda in massa saker. Jag sitter snällt o vänta boom ingen bild. Tänker att det bara är något update så jag väntar 45 min utan bild.

4 startar om min dator och får ingen bil panik

5 kör Windows i safe mode laddar ner nvidia drivrutiner och startar om

6 ingen bild igen kopplar in min gamla Windows hdd och allt fungerar förutom internet

7 Formatera om m. 2 disken och ska installera om Windows och då kommer denna bilden upp. jag tänker vad fan och där är jag nu några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mupparasse:

'https://www.bildtagg.se/bild/xyos081eurgxmkh5r3ld7p5h'

Köpte nya delar på BF och bytte ut dom i min PC. Asus B550 med ryzen 7 5000 serie. Då sa inet att man behöver uppdatera biosen för att den skall funka så det gjorde jag sen blev det krångel fick ingen bild. Resettade bios och då fick jag bil med de senaste biosen.
...
6 ingen bild igen kopplar in min gamla Windows hdd och allt fungerar förutom internet

7 Formatera om m. 2 disken och ska installera om Windows och då kommer denna bilden upp. jag tänker vad fan och där är jag nu några tips?

Bara att "Ta bort" partitionen och låta Windows installera sig, men glöm INTE, bara den hårddisk du ska installera Windows på inkopplad för Windows är ökänd för att kunna sprida systemfiler på olika hårddiskar vid installationen.

Sedan skulle jag inte installera Asus program, brukar inte vara någon hit!, behövs det så gå till moderkortets hemsida och ladda ner nyaste drivrutinerna, men det är min ide.

Permalänk

Nu fick jag igång det. Installerat o klart efter ca 8 min så får jag svart skärm och nu kommer jag inte in i Windows ser bara bios se blir det svart

Permalänk
Medlem

Vad är det för grafikkort? är det bara skärmen som slocknar? inga lysdioder som larmar på moderkortet, kolla manualen

Sedan är det bara att ta ett djupt andetag och systematiskt kolla så att alla kablar sitter där dom ska och inga konstigheter med monteringen av delarna?