Age of Empires IV gameplay-visas – släpps i höst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Tyvärr tror jag de stora utgivarna underskattar hur mycket folk vill ha bra RTS och därför vågar de inte satsa. Spelen får därför en liten utvecklingsbudget, vilket ger dåliga spel som inte tillräckligt många vill spela.

Tror du blandar ihop "folk" med "jag och de jag umgås med"

Rätt säker på att de som satsar väldigt många miljoner ändå har gjort en gedigen marknadsanalys, dels kundundersökningar, och dels statistik på sålda genrer. Samt sammanställt allt "tycke" som finns i stora forum. Detta är ganska standard att göra innan en investering.

Eller så går man på magkänslan, som alltid är ur ett extremt egocenteiskt perspektiv.

Fast det kan ju vara så att researchen kom fram till exakt det du sa, att folk vill se ett bra RTS, och pumpat in pengar. Men utvecklarna suger. Det händer ofta i mjukvarubranchen (eller kass ledning som tvingar grymma utvecklare att släppa saker för tidigt)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Skrivbordsstrategerna kan i höst lägga de gamla Age of Empires-titlarna i byrålådan

Lol xD tror du på det själv? AoE2 är fortfarande det bästa rts spelet som släppts trots att det gått årtionden, tror knappast det ändras i en handvändning. 😂

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

Hörde från en 100% legit insider att Aoe4 startades som ett annat AoE spel menat för mobilen, men som efter Diablo Immortals fiaskot fick läggas på is i två år... tills spel modellerna och texturerna flyttades och nu används för AoE 4.

/s

Permalänk
Medlem

Ett jävla gnäll om grafiken. Nej, den är inte snygg och det är inte heller animationerna. Men hur många spelar AoE för grafiken och animationernas skull?

Det hade förstås varit väldigt trevligt med snygg grafik men så länge gameplay är bra kan det se ut nästan hur som helst. De verkar ha tagit en del inspiration från AoE II vilket jag gillar skarpt, det är ju när allt kommer omkring det bästa rts som gjorts.

När jag ändå skriver så vill jag tipsa om Knights and Merchants som tillsammans med AoE II och Total Annihilation är top 3 rts som någonsin gjorts. Total Annihilation tror jag många vet om men KaM verkar många ha missat. Grafiken är inget att hurra för idag och det är en ganska långsam rts men om man gillar det så är det en höjdare.

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Ett jävla gnäll om grafiken. Nej, den är inte snygg och det är inte heller animationerna. Men hur många spelar AoE för grafiken och animationernas skull?

Det hade förstås varit väldigt trevligt med snygg grafik men så länge gameplay är bra kan det se ut nästan hur som helst. De verkar ha tagit en del inspiration från AoE II vilket jag gillar skarpt, det är ju när allt kommer omkring det bästa rts som gjorts.

När jag ändå skriver så vill jag tipsa om Knights and Merchants som tillsammans med AoE II och Total Annihilation är top 3 rts som någonsin gjorts. Total Annihilation tror jag många vet om men KaM verkar många ha missat. Grafiken är inget att hurra för idag och det är en ganska långsam rts men om man gillar det så är det en höjdare.

Jag hade personligen lagt redalert 2 bland bästa rts tillsammans med aoe 2 samt TA, inte spelat KaM så kan inte uttrycka mig där.

Efter typ 20 år är der fortfarande hyffsat populärt och sätter jag mig och spelar det så känns det som ett bra spel(minus att spelmotorn är knuten till game speed.)

Ra3 gillade jag inte direkt då ea gjorde en D3 med spelets estetiska, ra2 såg mer åt det pixliga fast ändå "realistiskt" ut, ra3 hade stridsvagnar som skutta omkring osv och hade inte samma känsla.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

hoppas de bättrar på det där, ser ju ut att vara gjort med leklera, men kan bli finpolerat i slutändan det med man vet aldrig

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Jonas13:

Grafiken är en besvikelse, det behövs mer detalj på enheterna. Sen var det märkligt att man gör en så dålig video där det uppenbarligen är en rejäl fps-drop. Men visst blir det ett köp!

Jag håller med. Visst att de kanske tänkt att bevara en viss retrokänsla i spelet, men jag faller inte för det. Ser mer ut som en upphottad version av Aoe 2, dessutom såg det hemskt ut hur pilarna rörde sig och träffade motståndarna. Hoppas att de får ordning på det, samt får ordning på grafiken. Jag hade väntat mig något bättre, även om grafiken inte är allt.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Tror du blandar ihop "folk" med "jag och de jag umgås med"

Rätt säker på att de som satsar väldigt många miljoner ändå har gjort en gedigen marknadsanalys, dels kundundersökningar, och dels statistik på sålda genrer. Samt sammanställt allt "tycke" som finns i stora forum. Detta är ganska standard att göra innan en investering.

Eller så går man på magkänslan, som alltid är ur ett extremt egocenteiskt perspektiv.

Fast det kan ju vara så att researchen kom fram till exakt det du sa, att folk vill se ett bra RTS, och pumpat in pengar. Men utvecklarna suger. Det händer ofta i mjukvarubranchen (eller kass ledning som tvingar grymma utvecklare att släppa saker för tidigt)

En annan klassiker när det kommer till kultur är att "folk" faktiskt inte vet vad de vill ha. Kundundersökningar ger sämre idéer än artistisk frihet och kreativitet. Det gäller såväl film, musik och litteratur som spel.

Men visst, branschen kanske inte är kapabel till att skapa bra rts idag. Men det tror jag inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Som en anonym person på internet sa en gång

''Some of us have standards, just saying''

Jag vill ha en red alert 2 remake men jag skulle inte sälja min själ till djävulen för det.

Och det enda som är bra standard är en snygg cykel som inte fungerar så bra.

När vi väl får en chans att testa eller får video om gameplay så får se. Väldigt nyfiken på mongolerna och mer civs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Mm, det ser rätt platt och trist ut jämfört med till exempel Spellforce 3 som släpptes 2017, så nog tycker man ju att de hade kunnat åstadkomma något bättre än det där.https://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/311290/ss_a0bd650791bf10fb8e4220f15ee4735f7a62ec1e.jpg

Du övertygade mig att köpa spellforce 3 bundle i steam rean, cheers.

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot det! "Dålig" grafik spelar inte så stor roll. Jag vill bara ha ett bra RTS-spel igen.
Gameplay, balans > ögongodis. Relic gjorde Company of Heroes så jag hoppas på att det blir bra.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Litenskit:

AoE2 är fortfarande det bästa rts spelet som släppts trots att det gått årtionden.

Command & Conquer: Red Alert 2 och Generals: Zero Hour-fansen är nog lite oense på denna punkten och skulle förmodligen uttrycka sig i en annan inställning *wink wink*

Även om jag inte vore ett större fan av ovannämnda spel än AoE2, så hade Empire Earth eller Dawn of War varit föredragna titlar för egen del ändå - Sedan ska vi inte glömma Starcraft 2, WC3 eller Battle for Middle Earth för den delen heller, alla titlar jag förmodligen hellre kör än AoE (oberoende av version)

Company of Heroes är även en fantastisk spelserie, lite tråkigt "meta" bara när man spelar mot folk som vet någorlunda vad dom håller på med..

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av JackeShan:

Jag ser fram emot det! "Dålig" grafik spelar inte så stor roll. Jag vill bara ha ett bra RTS-spel igen.
Gameplay, balans > ögongodis. Relic gjorde Company of Heroes så jag hoppas på att det blir bra.

Denna punkt är jag lite kluven i ärligt talat.

Hade jag velat spela ett spel som ser ut att vara från tidigt 2000-tal eller dylikt, då hade jag lika gärna kunnat startat upp ett spel därifrån. Varför? Jo för att balansen är redan säkrad, det finns en solid community och moddningen har varit aktiv i minst 10+ år och fixat saker som utvecklarna aldrig kom till samt byggt ut spelet på flera fronter.

AoE 4 enligt trailern ovan ser i min mening horribelt ut.
Även om balansen mm. är perfekt så slits man ur all form av inlevelse sekunden man ser en 'magikerna'... menar, bågskyttarna trolla fram en pil ur rumpan som gör en 'scud missile' ändring av direktion innan den landar. Hjälper inte att storlekarna är sjukt off heller - Igen för att harkla på pilbågsskyttarna, pilarna är stora som ballistiska spjut för bövelen.

Luktar portat mobilspel hela vägen ärligt talat... Tyvärr inte något som tilltalar mig i huvud taget faktiskt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Blir kul att de släpper lite nytt Spelar inte ofta numera men drar igång AoE 2 till och från. Fortfarande lite skoj som när man var liten och körde.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

Tror jag spolade tillbaka 10 gånger i trailern för att se om jag verkligen såg rätt när han sköt den där hjorten.. pilen skjuts ut innan han trollar fram bågen till och med. Nej detta blev man inte imponerad av. Spelar ingen roll om det är bra gameplay när grafiken ser ut som något från 2005.

Det kan ju inte vara speciellt svårt att trycka in riktigt snygg grafik i ett sånt här spel? Om de nu inte tänkt sig att verkligen alla i hela världen ska kunna spela detta, även på telefonen.

Permalänk
Medlem

Ser ut som skit och förutom den förstorade skalan (fyllda med tomma landskap) och att bågskyttar kan stå på murarna verkar det inte finnas en enda ny kreativ idé som särskiljer detta spel som Age of Empires 2 utöver i grafikstil. Det ges en hint om antingen ett mer nomadiskt lag eller åtminstone fältbyggnader som kan monteras ned för att säkra resurser ute i terrängen. Men det känns som en trailer är helt fel typ av presentation. Här behöver vi någon av producenterna eller designansvariga som talar om och visar upp spelet, vad de gör nytt och vilka mål de har. Att släppa en trailer med fokus på yta, där ytan inte ser bra ut och med uppenbara grafikproblem, är oroande.

Detta påminner mig om när Relic och Sega visade upp Dawn of War 3 och allt fokus hamnade på ytan. Varför? För att man saknade spelmässiga inslag att visa upp. Spelet lanserades som ett hopkok av tre olika samtida populära genrer utan hänsyn till kohesiv speldesign, spelarna ratade spelet med vrede och utvecklarna drogs kort efter lanseringen bort av utgivaren att röra kadavret och spelet självdog omedelbart.

Lanseras Age of Empires 4 redan till hösten så tror jag att vi kommer få se ännu en realstrategiflopp likt Command & Conquer 4 och ovan nämnda Dawn of War 3. Har Microsoft något vett så skjuter de fram spelet till 2022 och ser till att nästa gång spelet syns att det kan bära en egen identitet hellre än att göra en (till synes) lågbudget återlansering av Age of Empires 2 utan designintegritet.

Skrivet av JackeShan:

Jag ser fram emot det! "Dålig" grafik spelar inte så stor roll. Jag vill bara ha ett bra RTS-spel igen.
Gameplay, balans > ögongodis. Relic gjorde Company of Heroes så jag hoppas på att det blir bra.

Det här är återkommande sentiment jag ser ofta. Dålig grafik är ett begrepp som jag tror knappt existerar. Tänker jag på dålig grafik tänker jag på den tidiga 3D-eran och hur illa den åldrats i många fall. Men samtidigt har spel från samma tid åldrats väl, som Half-Life, Quake, med flera. Det handlar inte om grafiken i sig, utan om design.

I ett realtidsstrategispel är grafikdesignen essentiell. Utan den får du inget spel som fungerar. För hela genren utgår från distinkta enheter med olika egenskaper vars visuella presentation måste vara tydlig både gentemot andra enheter men också bakgrunden.

Det finns ingen motsättning mellan grafik och spelmekanik, och i genren skulle jag argumentera för att de två måste samexistera på en hög nivå för att spelet ska vara begripligt och kul att spela. Men att man ogärna bör mäta grafiknivå i antal polygoner eller tuffa effekter, utan i den design som utgör hela spelets presentation. Genom att mäta grafiknivå i dessa ytterligheter begår man snabbt snurriga tankefel såsom att anklaga Starcraft, Age of Empires 2 eller andra exemplariskt designade spel för att se fula ut, eller ha dålig grafik, bara för att grafik mäts i samtida distraktioner.

Permalänk
Medlem

Utöver sämre animationer är jag ganska hypad över spelet. Grafiken har jag inget emot alls, tror folk bara hade helt andra förväntningar. Ser ut att vara sådan grafik som kommer åldras ganska bra.

Kan hålla med många tidigare att jag ändå skulle vilja ha en aning mer detaljrik grafik men svårt att säga fören jag själv får uppleva det. Vi får helt enkelt vänta och se hur dom knyter ihop säcken. Kanske blir hur bra som helst.

Permalänk
Inaktiv

Gamla aoe lämnar mycket att önska. Det är inte främst grafiken utan gameplay some kan vara riktigt frustrerande. Troop movements, AI'n och även trupp speccsen skulle behöva en rejäl genomgåmg för att kännas 'bra'. Att grafiken ser för min del helt godkänd ut men det viktiga blir som sagt gameplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Ser ut som skit och förutom den förstorade skalan (fyllda med tomma landskap) och att bågskyttar kan stå på murarna verkar det inte finnas en enda ny kreativ idé som särskiljer detta spel som Age of Empires 2 utöver i grafikstil. Det ges en hint om antingen ett mer nomadiskt lag eller åtminstone fältbyggnader som kan monteras ned för att säkra resurser ute i terrängen. Men det känns som en trailer är helt fel typ av presentation. Här behöver vi någon av producenterna eller designansvariga som talar om och visar upp spelet, vad de gör nytt och vilka mål de har. Att släppa en trailer med fokus på yta, där ytan inte ser bra ut och med uppenbara grafikproblem, är oroande.

Känns tvärtom som att de hämtat mycket inspiration från nya Total War-serien.

Det verkar finnas hjältar som boostar enheters moral och OP wololo (se cirkeln i slutet). Enheter i skogen döljs för att kunna göra bakhåll. Får verkar automatiskt följa efter. Din scout kan bära kött tillbaka till byn. Landskapet med höga berg. Därutöver har vi dina exempel med nedmontering av byggnader samt både gubbar och strider uppe på murarna. Hela siege-momentet lär förändra spelet.

Däremot så ger det mobil-vibbar med undermåliga animationer, svävande ikoner och gloom effect på max.

Permalänk
Medlem

Det såg rätt gammalt ut om jag ska vara ärlig. Blir kanske ett köp för en hundring någon gång, inget jag införskaffar på release direkt.

Permalänk
Medlem

Spelade det lite igår efter jag skrev mitt inlägg och...
AoE 2 HD Edition såg mkt bättre ut än detta.
Dem har definitivt lite att jobba på!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Grafiken ser extremt åldrad ut. Som ett 3d-spel från början av 00-talet. De gamla spelen gav en "wow"-känsla. Känner inte direkt någon "wow"-känsla när jag ser det här. Ser ut som något random kickstarter projekt.

Jag trodde Age Of Empires IV skulle vara ett AAA spel?

Skrivet av JackeShan:

Jag ser fram emot det! "Dålig" grafik spelar inte så stor roll. Jag vill bara ha ett bra RTS-spel igen.
Gameplay, balans > ögongodis. Relic gjorde Company of Heroes så jag hoppas på att det blir bra.

Fast Company Of Heroes hade jäkligt bra grafik för ett FPS när det kom. Problemet med dålig 3d-grafik är att den åldras extremt dåligt jämfört med 2d-grafik. Baldurs Gate II ser fortfarande bra ut, Neverwinter Nights är jag inte ens intresserad av pga block-grafik. Grafik är mer än bara "wow"-faktorn. Det är den visuella bilden utåt, något som förmedlar kvaliteten (oavsett om denna bild är falsk eller inte). AoE4 förmedlar bilden "amatör-projekt" vilket är en skamfläck för en sån fin spelserie.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Det första som slog mig var hur dålig grafiken och animeringarna var, inte alls vad jag hade förväntat mig av ett nytt AoE. Gameplay och spelmekanik i all ära (om det nu är något bättre...) men jag hade förväntat mig top-notch i alla avseenden om det nu lanseras som ett nytt AoE. Detta ser ut som någon HD-remake och skapar noll sug från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scepticer:

Det första som slog mig var hur dålig grafiken och animeringarna var, inte alls vad jag hade förväntat mig av ett nytt AoE. Gameplay och spelmekanik i all ära (om det nu är något bättre...) men jag hade förväntat mig top-notch i alla avseenden om det nu lanseras som ett nytt AoE. Detta ser ut som någon HD-remake och skapar noll sug från min sida.

Håller med helt. Age 2 ser bättre ut. Hoppas de uppdaterar texturerna innan de går "live"

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Command & Conquer: Red Alert 2 och Generals: Zero Hour-fansen är nog lite oense på denna punkten och skulle förmodligen uttrycka sig i en annan inställning *wink wink*

Även om jag inte vore ett större fan av ovannämnda spel än AoE2, så hade Empire Earth eller Dawn of War varit föredragna titlar för egen del ändå - Sedan ska vi inte glömma Starcraft 2, WC3 eller Battle for Middle Earth för den delen heller, alla titlar jag förmodligen hellre kör än AoE (oberoende av version)

Company of Heroes är även en fantastisk spelserie, lite tråkigt "meta" bara när man spelar mot folk som vet någorlunda vad dom håller på med..

Jag såg inte att det fanns utrymme för diskussion i mitt förra inlägg
Alla har rätt till sin åsikt även fast den uppenbarligen är fel

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Reagerade mest på att pilarna var dåligt gjorda och det enorma frame-droppet. Såg inte bra nog ut för ett spel 2021 av Microsoft. Hoppas det förbättras avsevärt då jag faktiskt vill spela ett nytt aoe

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Riktigt besviken på detta. Känns verkligen inte som current gen och ser i mina ögon nästintill identiskt ut som AoE 3. Kackiga animationer och inte alls samma detaljrikedom som t.ex. AoE 2 DE. Saknar dessutom de stora arméerna från 2an (lite för tidigt att utesluta det redan då man såg lite större arméer mot slutet av AoE 4 trailern). Gameplaymässigt är det ju svårt att säga så mkt än, men av det som de visat upp nu känns det nästan exakt som att spela 3an igen.

Har verkligen sett fram emot det här men nu känner jag mig verkligen snuvad, så vi får se om de lyckas vända detta till något positivt!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Denna punkt är jag lite kluven i ärligt talat.

Hade jag velat spela ett spel som ser ut att vara från tidigt 2000-tal eller dylikt, då hade jag lika gärna kunnat startat upp ett spel därifrån. Varför? Jo för att balansen är redan säkrad, det finns en solid community och moddningen har varit aktiv i minst 10+ år och fixat saker som utvecklarna aldrig kom till samt byggt ut spelet på flera fronter.

AoE 4 enligt trailern ovan ser i min mening horribelt ut.
Även om balansen mm. är perfekt så slits man ur all form av inlevelse sekunden man ser en 'magikerna'... menar, bågskyttarna trolla fram en pil ur rumpan som gör en 'scud missile' ändring av direktion innan den landar. Hjälper inte att storlekarna är sjukt off heller - Igen för att harkla på pilbågsskyttarna, pilarna är stora som ballistiska spjut för bövelen.

Luktar portat mobilspel hela vägen ärligt talat... Tyvärr inte något som tilltalar mig i huvud taget faktiskt.

Jag håller med om att grafiken kan vara så mycket bättre. Men ett nytt AoE kanske väcker liv i spelarbasen för RTS också. Ingen spelar Supreme Commander eller Company of Heroes etc längre förutom ett super litet community. Men så blir det när stora bolag inte vill lägga pengar i en snart död genre :/

Permalänk
Testpilot
Skrivet av JackeShan:

Jag håller med om att grafiken kan vara så mycket bättre. Men ett nytt AoE kanske väcker liv i spelarbasen för RTS också. Ingen spelar Supreme Commander eller Company of Heroes etc längre förutom ett super litet community. Men så blir det när stora bolag inte vill lägga pengar i en snart död genre :/

Upplever allt det där som lite av en ond cirkel många gånger faktiskt.

Ingen utvecklare våga helhjärtat satsa på ett RTS-spel, därmed får vi bara halvdana. Halvdana spel säljer inte bra eller mottas med skarp kritik, vilket leder bara till att stärka utvecklares/utgivares mentalitet om att "ingen vill ha dessa typer av spel".

Command & Conquer Remaster mottogs med stående ovationer däremot som den bästa Remastern i modern tid, inte bara av folket som var intresserad ut av spelet i sig, utan även av utomstående analyser som Digital Foundry. Jag hoppas att det spelet sålt bra nog för att få EA att vilja satsa på flera Remasters i C&C-serien och även vågar satsa på att återuppliva serien också med en ny titel (Generals 2 hade varit något, speciellt med nya Battlefield som ska utspela sig i modern nutid – Spela på dess momentum helt enkelt).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >