Helgsnack: Vilket spel spelar du just nu?

Permalänk

Jagar achievements i RDR2.

Permalänk
Medlem

War Thunder dagligen Annars blir det väl mest DayZ.

Permalänk
Medlem

WoW: Shadowlands

Permalänk
Medlem

Lirar om shadow of the tomb raider men denna gång på min uppdaterade pc(3090&5900x)istället för xbox one. Riktigt mysigt att lira på oled tvn. 4k Hdr med RT på ultra och atmos i ljudlimpan.

Permalänk
Medlem

Det blir mest Minecraft och Rocket League.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Rust, som att det finns någon annan tid för något annat

Permalänk
Medlem

Mest Quake Champions i väntan på Zys första mus. Blir även en del Rocket League och Apex.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Spelar igenom Halo Master Chief Collection med en kompis i co-op, vi har spelat igenom Reach och är nästan klara med Combat Evolved remastered!

Permalänk

Valheim, dödat alla bossar men spelar på nytt med polare, mycket roligt!
Stardew Valley, avslappnande tidsfördriv.
Hearts of Iron 4, samma som ovan fast på annat sätt och mer utmanande/irriterande.

Permalänk
Medlem

Kommit tillbaks till Apex legends efter att jag slutat spela när säsong 1 började, nu är jag helt besatt!
Octane och aggressivt som gatan älskar jag
Annars nöter jag Outriders en hel del.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

War thunder, Hell let loose & Company of heroes 2

Permalänk
Medlem

COD Warzone/Black Ops och Diablo 3 för tillfället

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Nostalgi-weekend! Installerade igår och började spela The Elder Scrolls IV: Oblivion igen! Sisådär 15 år sist jag spelade detta, och då på Playstation 3? Spelet har verkligen åldrats, graifken är definitivt inte så bra som jag minns det men The Dark Brotherhood questline är så otroligt bra!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pett-Ture:

The hunter - Call of the wild.

Körde faktiskt lite igår. Tycker bara att det är lite för mycket djur överallt och smygande krävs mer eller mindre aldrig.
Man springer tills man hittar ett djur, skjuter och sen hämtar liket och letar nästa.

Annars blir det mest Valheim när det är folk på servern. Just nu är det väldigt dött.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Som 51 åring så kör jag
PUBG & CSGO

Min fru undrar när jag skall växa... Hur många av er är 50+ här?

Visa signatur

:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Cleaner Swe:

Som 51 åring så kör jag
PUBG & CSGO

Min fru undrar när jag skall växa... Hur många av er är 50+ här?

Jag spelar settlers 3 och det kom 1998 har jag för mig.Jag börjar närma mig 50 och Sweclockers
har jag läste varje dag sedan April 2000.Men har inte spelat sedan cod 2 och quake 3 och en del
halv life 1.Men blev så jävla arg när jag spelar för att spela med folk är som spela fotboll på lägsta
nivå.Massa egon som skryter om vilka lagspelare dom är och det är jag som får göra allt grov tråk
för laget som samtidigt inte är en lagspelare. Så jag tröttna.Sedan lättare döda någon med kniv en
skjutvapen var så patetiskt också.Suger att bli äldre för man gjort allt och finns inget nytt som är bra.
Roligaste jag spelat är hold the flag och var väl på cod 2. Men det försvann till cod 4 som jag en tid
spelade också.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk

Spelade just klart sista DLCn till Control.
Efter hur det slutar känner jag att det borde bli en till DLC men det verkar inte finnas några officiella planer för det, vad jag kunnat hitta iaf.

Håller precis på att bestämma mig nu för vad jag ska spela... väljer mellan Atlantis-DLCn till Assassin's Creed Odyssey, The First Tree (fick gratis på Epic, verkar fint och avslappnande), ny genomspelning av Mutant Year Zero med Seed of Evil DLCn den här gången eller mer Hades. Usch det finns ju massa annat jag också skulle kunna spela... det kanske inte blir någonting istället?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Cleaner Swe:

Som 51 åring så kör jag
PUBG & CSGO

Min fru undrar när jag skall växa... Hur många av er är 50+ här?

Jag är 47år och använder spelandet som avslappning och kommer förhoppningsvis aldrig bli för gammal för det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Jag är 47år och använder spelandet som avslappning och kommer förhoppningsvis aldrig bli för gammal för det.

Precis! avslappning!
Och i min online kompisar så är den äldsta av oss närmare 80år!

Visa signatur

:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Cleaner Swe:

Som 51 åring så kör jag
PUBG & CSGO

Min fru undrar när jag skall växa... Hur många av er är 50+ här?

55 i år.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Star Wars Battlefront 2, skönt casual fps
Enlisted
Hearthstone

Visa signatur

Opteron144@2600mhz 2x512Twinmos, 9800Pro

Permalänk
Medlem

IL-2, War Thunder + Command Ops 2

Old fart, 60+ spelat mest combat flygsimulatorer och tanksimulatorer de sista 25 åren, alla simulatorer är multiplayer + en del operationella spelm med hög realism.

Permalänk
Medlem

Disco Elysium.

Det enda jag hört om det här spelet är att det är århundradets bästa spel. Ett fläckfritt mästerverk!
Jag hatar det.

Kämpat mig genom 3,5h nu och jag har aldrig hatat ett spel mer. Jag förstår ingenting. Det är svinfult, långsamt. Varenda dialog man har spinner ut i helt obegripligt ordbajseri? Jag känner mig så oerhört korkad (vilket jag kanske är) men jag begriper verkligen ingenting.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Cleaner Swe:

Precis! avslappning!
Och i min online kompisar så är den äldsta av oss närmare 80år!

Varför ska man bli vuxen för? Tiderna har förändrats och det finns folk som målar tennsoldater, bygger modeller eller kör tågbana. Är ett intresse och bara för att man blir äldre så behöver man få göra annat än alla måsten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Hardcore är det enda som gäller.
Helt annan skärpa i spelandet.

Förklara gärna, eller är det känslan?

Kör för egen del:

  • Rocket League

  • CS:GO

  • Diablo 3

Ibland blir det också lite Valheim, Minecraft, Apex, Warzone eller annat smått och gott.

Permalänk
Medlem

Sitter fast i Mount & Blade II: Bannerlord för tillfället. Riktigt trevligt spel!

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Just nu warthunder (tanks) och Hell let loose. Väntar på att de ska släppa ryssarna i HLL.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Spelar rise of the tomb Rider å har börjat med Resident evil 2 tycker de e bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD73:

Jag spelar settlers 3 och det kom 1998 har jag för mig.Jag börjar närma mig 50 och Sweclockers
har jag läste varje dag sedan April 2000.Men har inte spelat sedan cod 2 och quake 3 och en del
halv life 1.Men blev så jävla arg när jag spelar för att spela med folk är som spela fotboll på lägsta
nivå.Massa egon som skryter om vilka lagspelare dom är och det är jag som får göra allt grov tråk
för laget som samtidigt inte är en lagspelare. Så jag tröttna.Sedan lättare döda någon med kniv en
skjutvapen var så patetiskt också.Suger att bli äldre för man gjort allt och finns inget nytt som är bra.
Roligaste jag spelat är hold the flag och var väl på cod 2. Men det försvann till cod 4 som jag en tid
spelade också.

Kan rekommendera CoD Modern Warfare. Väldigt lyckat spel och capture the flag är riktigt roligt.
Fast folk är fortfarande rätt otrevliga och dryga, särskilt alla britter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Wow! Det var inte igår! Håller det måttet än? 😜

Njaaa men jag tycker det iaf. men jag har iofs. lirat UT till & från sedan tidigt år 2000, typ!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless