Permalänk
Medlem

Bästa kalsongerna

Är säkert inte bara jag som använder kalsonger här på brädan.. Vilka är dom bästa kalsongerna? Finns det en price vs. performance brytpunkt? Är dyra kalsonger ens bättre? Borde man köpa dom på Rusta?

Använder MeUndies just nu, men trist att beställa från USA, kostar massor+tull+frakt, så hade gärna hittat ett alternativ som är mer tillgängligt?

Permalänk
Medlem

comfyballs tycker jag är riktigt bra. udda form runt skrevet i början, men man vänjer sig.. och då är det verkligen.... comfyballs Zlatans var också bra, men han gav väl upp dem vill jag minnas.

Permalänk
Medlem

Dressmans Manunderwear brukar vara ett säkert kort, men tar gärna emot tips på fler.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag tycker Comfyballs är rätt bra. Lite extra utrymme där det behövs. Personligen tycker jag de är lite i dyraste laget, men passa på när de har erbjudande så är det okej pris. De har tre olika tyger: bomull, träfiber (är inte så strävt som det låter), och nåt perfomance-tyg. Jag föredrar bomull.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Brukar kolla så kallingarna klarar 60° tvätt, annars känns det som kvaliten är kass.

Permalänk
Medlem

Lager 157 har rätt sköna undisar faktiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

Resteröds Bambu-serie tycker jag är absolut bekvämast

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Kappahls är de bästa jag köpt.

Permalänk
Medlem

Unvik gärna CDLP. De är sköna som fan men de håller 3-4 månader max.
Har köpt/fått i olika omgångar och de går sönder på olika ställen men allt oftast i skrevet.

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Resteröds Bambu-serie tycker jag är absolut bekvämast

Instämmer till fullo.

Permalänk
Föredetting

Jag har två par BN3TH, ångrar inte att jag köpte dem.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

"Icebreaker Anatomica" ullkalsonger!

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quim:

"Icebreaker Anatomica" ullkalsonger!

Klarar de 60 graders tvätt eller blir de till miniatyrer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Klarar de 60 graders tvätt eller blir de till miniatyrer

Nä det gör dom nog inte, men om du tar av dig dom innan sätter dig o skiter så ska 40 grader nog räcka

Permalänk
Medlem

Björn Borgs kallingar är det enda som går hem hos mig.
Provat ofantligt många olika märkeskallingar och har enbart fastnad för BB.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk

En kamrat insisterar på att kimdenzler är bäst. Ska testa dem nu.

Visa signatur

#nul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Klarar de 60 graders tvätt eller blir de till miniatyrer

"I ull finns ämnet kreatin som bryter ner illaluktande bakterier. Ullens goda vattenavvisande egenskaper bidrar också till att bakterier inte växer till sig."

Ull behöver sällan tvättas i 60c tror endast försvarsmakten har det som krav.

Om du kollar på ullblöjor så ska de tvättas i 30c :).

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Walking / Life Wear bambu boxers <3

Jäkla bra kvalité, sett från mina erfarenheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quim:

"I ull finns ämnet kreatin som bryter ner illaluktande bakterier. Ullens goda vattenavvisande egenskaper bidrar också till att bakterier inte växer till sig."

Ull behöver sällan tvättas i 60c tror endast försvarsmakten har det som krav.

Om du kollar på ullblöjor så ska de tvättas i 30c :).

Hade försvarsmaken i åtanke, dock 20 år sen man var i den

Permalänk
Medlem

Jag använder Frank Dandy och Zlatans brallor (80% Frank och 20% Zlatan). Bra komfort, ok pris men har också väldigt bra hållbarhet.
Tror jag kör en rotation på typ 25-30 par totalt av ovan och de första jag köpte för 5-6 år sedan gick sönder först någon månad sedan.
Passformen funkar väldigt bra för mig också men det är ju olika för alla.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag köper kalsonger som går att använda och slänger dem om det är slitna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Björn Borgs kallingar är det enda som går hem hos mig.
Provat ofantligt många olika märkeskallingar och har enbart fastnad för BB.

De är ganska så bekväma tycker jag. Inte speciellt dyra heller numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Resteröds Bambu-serie tycker jag är absolut bekvämast

Jag köper Revolutionrace bambukallingar och de är verkligen supermjuka. Mina favoriter alla kategorier. Passar perfekt och verkar ha väldigt bra kvalitet.
Vem hade trott att man skulle gå runt med bambufibrer runt "mr happy" år 2021 Hade någon sagt det för 10 år sen hade jag målat upp grymma scenarion i huvudet haha

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

nyfiken på Comfyballs, najs att inte behöva fixa till paketet under dagen, om det som de skriver på siten stämmer

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Björn Borgs kallingar är det enda som går hem hos mig.
Provat ofantligt många olika märkeskallingar och har enbart fastnad för BB.

Jag höll med dig tills för 3 månader sen då jag fick bra pris på Revolutionrace kallingar. Nu skall alla BB kallingar bytas ut över tid.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ooh, nu snackar vi en bra tråd! Jag har testat så många olika kalsonger av olika märken och det finns så mycket dåligt där. Allt från passform som är hemsk, ben som kavlar upp i skrevet på en, skrev som nöts sönder av mycket gång, resår som nöts ut på tok för snabbt och kallingarna bara hasar ner över arslet på en. Och då har jag provat både billiga och dyra märken. Men nu har jag landat! Under Armour har ett par kallingar som heter UA Tech och säljs i 2-pack om vanligtvis ca 350 spänn. Och dom kalsongerna är så j*vla sköna att det inte är sant! Dom sitter där dom ska, dom är "tight" men ändå lätta och luftiga på kroppen, benen glider inte och har sig utan stannar på plats, dom är verkligen fenomenala. Dom finns i tre olika längder på benen om man gillar lite längre eller kortare men jag tror dom vanligaste är dom i mitten på 15 cm.
Det finns också en kompressionsvariant som säljs i 1-pack och är lite dyrare men också snuskigt bra. Jag brukar ha dom när jag är ute och vandrar tex. Superbra i såna typer av aktiviteter. Tror det är dessa.

Det vart lite av ett inlägg men vilken kalsongresa man gjort. Har succesivt bytt ut allt i garderoben och har idag enbart dessa.

Och som sidotips kan alla i närheten av Göteborg åka till Hede outlet för där är det alltid extrapris på kallingarna hos Under Armour. Det gäller att ha tur att de finns inne när man är där bara för vissa storlekar töms snabbt.

Permalänk
Medlem

Innan ni beställer Comfyballs så ta en titt på trustpilot och deras omdömen. Har själv inte köpt dem men det verkar oroväckande hur de hanterar sina kunder iaf.

Själv kör jag Frank Dandy. Rätt kurs och många trevliga mönster vilket jag tycker är lite kul. Inte toppkvalitét men heller inte dåliga. Svårt att uppskatta hur många tvättar dom tål men skulle gissa på att jag roterar ut dem kanske vart annat år och då har jag kanske 25 par som jag snurrar mellan. Bra hållbarhet men tyvärr så ger resor och passform upp. Dock ska det väl tilläggas att jag alltid tvättar dem i 60%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag köper Revolutionrace bambukallingar och de är verkligen supermjuka. Mina favoriter alla kategorier. Passar perfekt och verkar ha väldigt bra kvalitet.
Vem hade trott att man skulle gå runt med bambufibrer runt "mr happy" år 2021 Hade någon sagt det för 10 år sen hade jag målat upp grymma scenarion i huvudet haha

Tyvärr finns inte bambukallingar, allt är Lyocell/Tencel eller Viskos.

Man kan använda vilket naturligt material som helst typ, häller massor av kemikalier på det och bryter ner det till samma beståndsdel sen bygger man upp ett helt nytt material, om det var bambu eller ek från början spelar ingen roll, slutprodukten är densamma.

Jäkligt trist faktiskt, jag vart sjukt taggad på bambu, då det växer så sjukt fort, slutprodukten e as najs och kändes helt enkelt som att alla kläder borde göras av bambu, eftersom det lät som det skulle vara väldigt miljövänligt. Särskilt eftersom man valde ecobambu, but sadly it does not matter.

Det ska ju även vara bakteriehämmande, men det gäller innan man bryter ner bambun :). Själva slutprodukten har inge bakteriehämmande funktion. Bara smart marketing eftersom bambu har den funktionen.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Lager 157 har 3-pack för 90-100kr som tål 40 grader och torktumling. Inte skitsnygga kanske, men klart mest bang for the buck jag någonsin sprungit på. I träningssammanhang har jag funnit Stadiums egna SOC-märke och deras funktionsboxers som HELT överlägsna! Sitter på plats i alla möjliga sammanhang oavsett aktivitet.

Permalänk
Medlem

Under armor, efter jag provade dem kommer jag aldrig gå tillbaka till vanliga bomullskallingar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."