Permalänk
Avstängd

Pausa installation

Såg att i Epic Games Launchern kunde jag pausa installationen av Chivalry 2. Jag visste inte att det var möjligt att pausa en installation? En nedladdning, ja det förstår jag men en installation?

Först trodde jag det var en nedladdning för Epic Games har på vissa spel att man laddar ner först (till 80% eller whatever och sedan sista 20% är själva "installationen" ) men här stod det "Installation" vid 60% då jag pausade den.

Jag bara tänker för det första jag har aldrig varit med om att man kunnat pausa en installation av någonting och för det andra, är det inte som upplagt för problem? tänker registerfel osv? eller är jag helt ute och cyklar?

Epic Games klienten är ju å andra sidan riktigt skräp också i allmänhet så skulle inte förvåna mig om detta inte är bra för installationen.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det går att pausa installationer i Steam, uplay, Battle.net och säkert flera också. En installer är ju bara ett skript som gör ett par saker: Sätter lite regnycklar, laddar hem filer, och kopierar dem. Kanske packar upp dem också.

Att pausa en sån sak är ju bara just det; att pausa. Saker ska ju till sina folders och nycklarna ska skrivas. Det gör inget om man pausar det.

Vad är det för skräp med Epic-klienten förutom att det är väldigt "inne" att hata på den? Den gör sitt jobb; installerar och startar spel

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

Det går att pausa installationer i Steam, uplay, Battle.net och säkert flera också. En installer är ju bara ett skript som gör ett par saker: Sätter lite regnycklar, laddar hem filer, och kopierar dem. Kanske packar upp dem också.

Att pausa en sån sak är ju bara just det; att pausa. Saker ska ju till sina folders och nycklarna ska skrivas. Det gör inget om man pausar det.

Vad är det för skräp med Epic-klienten förutom att det är väldigt "inne" att hata på den? Den gör sitt jobb; installerar och startar spel

I en tidigare build drog klienten onödigt mycket processorkraft men det tros vara åtgärdat nu, men bara faktum att den buggen existerat gör att jag stör mig ännu mer på Epic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

I en tidigare build drog klienten onödigt mycket processorkraft men det tros vara åtgärdat nu, men bara faktum att den buggen existerat gör att jag stör mig ännu mer på Epic.

Så att dom har haft en bugg, som dom sedan faktiskt åtgärdade, gör att du hatar dom ännu mera?

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hal0:

Så att dom har haft en bugg, som dom sedan faktiskt åtgärdade, gör att du hatar dom ännu mera?

Bara att buggen förekommit såpass långt in i builds att ingen brytt sig, det är det jag menar.

Sen är förresten tycker jag epics klient är så extremt dålig och det blir bara tydligare dag för dag hur korkad den är. Sedan å andra sidan finns det inte många som gjort enkla, snygga klienter förutom blizzard då. De verkar gå i rätt riktning iallafall.

Det är rätt sjukt hur mycket jag kan störa mig på epics klient. Värdelös. Att dem sedan måste ge ut gratisspel varje dag på platformen skriker bara bekräftelse på mina misstankar mot dem.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Bort:

Bara att buggen förekommit såpass långt in i builds att ingen brytt sig, det är det jag menar.

Sen är förresten tycker jag epics klient är så extremt dålig och det blir bara tydligare dag för dag hur korkad den är. Sedan å andra sidan finns det inte många som gjort enkla, snygga klienter förutom blizzard då. De verkar gå i rätt riktning iallafall.

Det är rätt sjukt hur mycket jag kan störa mig på epics klient. Värdelös. Att dem sedan måste ge ut gratisspel varje dag på platformen skriker bara bekräftelse på mina misstankar mot dem.

Okej?
Vad är det för misstankar du har mot epic?

Varför slutar du inte använda den om den utgör ett såpass stort irritationsmoment i din vardag?
Det låter ju som att du mår genuint dåligt av det.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Sötast

”Det finns en berättelse om en gammal cherokee-indian som undervisade sitt barnbarn om livet. Han berättade en historia om två vargar.

-Det var en hemsk strid mellan de två vargarna.

Den svarta vargen var ond

Han var ilska, våld, avund, sorg, ånger, lystnad, arrogans, självmedlidande, skuld, avsky, underlägsenhet, lögner, falsk stolthet, överlägsenhet och egoism.

Den vita vargen var god

Han var glädje, kärlek, hopp, stillhet, ödmjukhet, vänlighet, välvilja, empati, generositet, sanning, medlidande och tro.

Samma strid pågår inom oss alla. Barnbarnet tänkte på det en stund och frågade sedan sin farfar:

-Vilken varg kommer att vinna?

Den gamle cherokee-indianden svarade: Den som du matar mest.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

”Det finns en berättelse om en gammal cherokee-indian som undervisade sitt barnbarn om livet. Han berättade en historia om två vargar.

-Det var en hemsk strid mellan de två vargarna.

Den svarta vargen var ond

Han var ilska, våld, avund, sorg, ånger, lystnad, arrogans, självmedlidande, skuld, avsky, underlägsenhet, lögner, falsk stolthet, överlägsenhet och egoism.

Den vita vargen var god

Han var glädje, kärlek, hopp, stillhet, ödmjukhet, vänlighet, välvilja, empati, generositet, sanning, medlidande och tro.

Samma strid pågår inom oss alla. Barnbarnet tänkte på det en stund och frågade sedan sin farfar:

-Vilken varg kommer att vinna?

Den gamle cherokee-indianden svarade: Den som du matar mest.”

Ugh (Word) 👍

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

”Det finns en berättelse om en gammal cherokee-indian som undervisade sitt barnbarn om livet. Han berättade en historia om två vargar.

-Det var en hemsk strid mellan de två vargarna.

Den svarta vargen var ond

Han var ilska, våld, avund, sorg, ånger, lystnad, arrogans, självmedlidande, skuld, avsky, underlägsenhet, lögner, falsk stolthet, överlägsenhet och egoism.

Den vita vargen var god

Han var glädje, kärlek, hopp, stillhet, ödmjukhet, vänlighet, välvilja, empati, generositet, sanning, medlidande och tro.

Samma strid pågår inom oss alla. Barnbarnet tänkte på det en stund och frågade sedan sin farfar:

-Vilken varg kommer att vinna?

Den gamle cherokee-indianden svarade: Den som du matar mest.”

Jag förstår inte riktigt vad du menar om mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Jag förstår inte riktigt vad du menar om mig?

Din vita varg har svält

Permalänk
Sötast
Skrivet av Bort:

Jag förstår inte riktigt vad du menar om mig?

Tjo!
Var ingen form av påhopp utan något jag försöker leva efter själv.

Poängen är att negativa tankar är enkelt, de är naturliga.
Men ofta är det bara den personen som är arg/negativ som mår dåligt av det.

Lyckas man med en mer positiv / avslappnad inställning till saker så hänger man inte upp sig så lätt på ting