Muskampen 2025: Segraren korad!

SweClockers söker nyhetsskribent

Permalänk
Melding Plague

SweClockers söker nyhetsskribent

Vill du hjälpa till att leverera intressanta nyheter till communityt här på SweClockers har vi ett extraknäck åt dig!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag blir orolig för sweclockers när det är så hög personalomsättning. Kan det vara något systematiskt problem?

Permalänk
Medlem

Är det fler som ska sluta ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peonsson:

Jag blir orolig för sweclockers när det är så hög personalomsättning. Kan det vara något systematiskt problem?

Är väl ingen som sagt att det är för att någon slutar? Kan ju vara att det helt enkelt behövs fler skribenter.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle gärna söka om det inte vore för min förbaskade engelska grammatik i min svenska och faktumet att jag skriver alldeles för långa meningar PLUS att jag kan nästan fler engelska substantiv än svenska så ibland måste jag översätta från engelska till svenska för att komma på vad det nu hette igen på svenska!

Om Ni vill ha billiga nyhetsskribenter så vore det väl inte mer än rätt att "ragga upp" journaliststudenter vid diverse universitet i Stockholm? Då får de träna och nyttja sin utbildning i praktiken samtidigt som de får erfarenhet och meriter att ta med sig och Ni (Sweclockers) får billig arbetskraft. Fundera på det, seriöst!

Jag skulle se det som en schysst gest mot journaliststudenterna snarare än "maktmissbruk av ynglingar".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Om Ni vill ha billiga nyhetsskribenter så vore det väl inte mer än rätt att "ragga upp" journaliststudenter vid diverse universitet i Stockholm? Då får de träna och nyttja sin utbildning i praktiken samtidigt som de får erfarenhet och meriter att ta med sig och Ni (Sweclockers) får billig arbetskraft. Fundera på det, seriöst!

Jag skulle se det som en schysst gest mot journaliststudenterna snarare än "maktmissbruk av ynglingar".

Låter lite som /r/choosingbeggars det där.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer roliga frågor om kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och subventionerad lunch även denna gång! 😅

Permalänk
Medlem

Betalar ni i grafikkort?

mvh Lazze

Permalänk
Medlem

får man lov och röka pipa under arbetstid? då kan jag tänka mig ansöka

Visa signatur

5600G

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Peonsson:

Skrivet av Sunix:

Är det fler som ska sluta ?

Nope. Vi söker bara fler personer som kan jobba lite deltid/frilans med nyheter.
Traditionellt sett har swec haft ett par st. Men under 2020/2021 har vi bara haft en. Så det kändes som det är dags att fylla på!

Skrivet av Traybox:

Det får man! Sålänge man inte gör det på kontoret.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traybox:

Är det tobak eller ”tobak” i pipan? 💨

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det får man! Sålänge man inte gör det på kontoret.

det gick åt pipan...

Visa signatur

5600G

Permalänk
Skrivet av Viceroy:

Hoppas det kommer roliga frågor om kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och subventionerad lunch även denna gång! 😅

Jag har hört man får en ny Tesla tjänstebil som ren löneförmån.

Skämt åsido. Det är ett roligt extraknäck för många. Och jag gillar att de inte har krav på mängder. Det finns många artiklar som har varit intressanta och jag skulle vilja se såna. Gärna den typ som är öppen för alla. En artikel i hur man bäst konfigurerar sin NAS, så stänger man ute många då bara en liten skara går i köptankar på en nas med hdd för 5-10000kr.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Viceroy:

Det är väl rätt rimliga frågor till en eventuell framtida arbetsgivare?

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Hejsan kära herr Sweclockers, jag är mycket intresserad av er vara "nyhetsskribent" jag betalar givetvis fullpris vad ni begär och kan lägga till extra 200$ som kompensation. kan varan skickas till min kollega i Nigeria?

Hör gärna av er omgående om hur vi skall gå till väga! xD

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av SwedenVirre:

Hejsan kära herr Sweclockers, jag är mycket intresserad av er vara "nyhetsskribent" jag betalar givetvis fullpris vad ni begär och kan lägga till extra 200$ som kompensation. kan varan skickas till min kollega i Nigeria?

Hör gärna av er omgående om hur vi skall gå till väga! xD

Är din kollega en prins i exil?

Permalänk
Hedersmedlem

Att man får möjligheten (tvingas?) att prova obskyra läskeblasker - och ett och annat guldkorn (Almdudler och Cockta) - borde trumfa alla frågor och kollektivavtal, subventionerade luncher och piprökning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av JonasT:

Gå inte på det Jonas, svenskan är för bra.
Er Nigeria prins kommer, gå inte på en sådan här bluff

Hoppas ni hittar rätt person för jobbet

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Skrivet av Edvin-89:

Gå inte på det Jonas, svenskan är för bra.
Er Nigeria prins kommer, gå inte på en sådan här bluff

Hoppas ni hittar rätt person för jobbet

Dom frågade efter en person som var väl bevandrad i det svenska språket, sen sade jag att prin... min kollega var från Nigeria, inte jag

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Dom frågade efter en person som var väl bevandrad i det svenska språket, sen sade jag att prin... min kollega var från Nigeria, inte jag

Kan ni inte försöka låta denna tråd vara hyfsat seriös?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Söker ni enbart någon i Stockholm som kan närvara fysiskt på kontoret, eller finns det möjlighet att arbeta på distans?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av BloodFarmer:

Söker ni enbart någon i Stockholm som kan närvara fysiskt på kontoret, eller finns det möjlighet att arbeta på distans?

Eftersom det här rör sig om frilans eller en begränsad deltidstjänst så är det fritt fram att jobba var som helst. Så man behöver inte bo i Stockholm eller ens Sverige.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Sounds like a fun opportunity 🙂
Fits me perfectly and my interests and location (Stockholm)
I would put my information forward but I'm studying the Swedish language and are not very fluent in talking and writing in Swedish at the moment 😐 only English.

Maybe in a few years eh 😅

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk
Hedersmedlem

Hur har ni tänkt er att det här ska fungera? Ska skribenten själv hitta på vad hen ska skriva om och sedan få betalt per artikel, eller är det mer i formen att ni på Sweclockers har specifika saker ni vill att skribenten ska skriva om, på uppdragsbasis?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av pv2b:

Hur har ni tänkt er att det här ska fungera? Ska skribenten själv hitta på vad hen ska skriva om och sedan få betalt per artikel, eller är det mer i formen att ni på Sweclockers har specifika saker ni vill att skribenten ska skriva om, på uppdragsbasis?

Båda delarna. Är man lite mer grön handlar det mer om att man blir tilldelad saker att skriva om.
När man fått lite skinn på näsan så blir det mer att man själv jagar fatt saker.

Och ja är det frilans är det betalt per nyhet. Och hur många det blir på en tidsperiod avgörs av löpande dialog.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

En halvt relaterad fråga: finns det någon möjlighet att skriva recensioner åt Sweclockers? Jag har märkt att det finns många rätt så okända märken som ibland gör riktigt bra produkter, och skulle gärna vilja se fler recensioner av dessa.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av TMG:

En halvt relaterad fråga: finns det någon möjlighet att skriva recensioner åt Sweclockers? Jag har märkt att det finns många rätt så okända märken som ibland gör riktigt bra produkter, och skulle gärna vilja se fler recensioner av dessa.

Vill man skriva tester/artiklar på frilansbasis etc så går det alltid att höra av sig med en spontanansökan!

Visa signatur

240p är livet