Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Webbhallen kundvård

Hej,

Sitter i kläm med Webhallen med en beställning av ett MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G som gjordes 2020-09-18.

Jag vet att det är många som lidit svårt i all snurr som varit med RTX 30XX serien men jag vill iaf berätta om hur Webhallen har behandlat mig och säkert många fler.

MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G kostade då 8699 kr och det priset gäller fortfarande!
Då MSI slutade tillverkade X TRIO blev ersättaren istället MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR
Då bytte Webhallen ut min lagda order till Z TRIO 10G LHR, jag blev då "lite trött" på dom för att de utan vidare gjorde så utan att fråga, men jag minar inte crypto så det fick vara. Alltså bättre med ett LHG kort än inget alls..

Tiden går och sista kontakten jag hade med deras usla kundtjänst var i december om LHR varianten.
Slösurfade lite igår och blev överraskad då jag på Webhallens hemsida hittade ett MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR i Uppsalabutiken som jag bokade direkt!

Under tiden har Webhallen åter ändrat i min ursprungsbeställning och bytt ut LHR kortet mot ett vanligt MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G! WTF.. Nytt samtal till Webhallens kundtjänst idag och där påstår att de inte kan se när och vem gjort denna ändring och de vägrar helt att ta på sig något som helst ansvar, så för mig är det bara att fortsätta vänta eller maila kundtjänst Är det någon här på forumet som hamnat i kläm med Webhallen på liknande sätt?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd flyttad till Konsumenträtt*

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Webhallen
Skrivet av TBM 930:

Hej,

Sitter i kläm med Webhallen med en beställning av ett MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G som gjordes 2020-09-18.

Jag vet att det är många som lidit svårt i all snurr som varit med RTX 30XX serien men jag vill iaf berätta om hur Webhallen har behandlat mig och säkert många fler.

MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10G kostade då 8699 kr och det priset gäller fortfarande!
Då MSI slutade tillverkade X TRIO blev ersättaren istället MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR
Då bytte Webhallen ut min lagda order till Z TRIO 10G LHR, jag blev då "lite trött" på dom för att de utan vidare gjorde så utan att fråga, men jag minar inte crypto så det fick vara. Alltså bättre med ett LHG kort än inget alls..

Tiden går och sista kontakten jag hade med deras usla kundtjänst var i december om LHR varianten.
Slösurfade lite igår och blev överraskad då jag på Webhallens hemsida hittade ett MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR i Uppsalabutiken som jag bokade direkt!

Under tiden har Webhallen åter ändrat i min ursprungsbeställning och bytt ut LHR kortet mot ett vanligt MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G! WTF.. Nytt samtal till Webhallens kundtjänst idag och där påstår att de inte kan se när och vem gjort denna ändring och de vägrar helt att ta på sig något som helst ansvar, så för mig är det bara att fortsätta vänta eller maila kundtjänst Är det någon här på forumet som hamnat i kläm med Webhallen på liknande sätt?

Hej!

Denna har du fått lite om bakfoten, alla X TRIO byttes ut automatiskt till Z TRIO, inga Z TRIO blev konverterade till Z TRIO LHR.

Läcker lock på denna diskussionen med hänsvisning till detta inlägg

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Webbhallen kundvård?

Hej Webhallen,

Att ni som leverantör väljer att svara på det sätt ni gör visar tydligt att ni varken vill eller kan, tillmötesgå mig och säkert många fler, ens på en mycket låg nivå av kundvård!

Som kund hos er sedan 2008 har jag fram till nu handlat för drygt 200 000 kr där tidigare köpupplevelser över lag varit positiva med vänligt bemötande och oftast kunnig personal.

Att ni helt dementerar mina uppgifter som ett påstått missförstånd utan minsta självrannsakan är bara att beklaga. Sista kontakten helt nyligen var ett försök till medling: Dvs rabatt på mellanskillnaden av ett MSI GeForce RTX3080 GAMING Z TRIO 10G och dito LHR, som inte heller det ledde till något annat än ett oförskämt svar i ett mail från "supporten":

Hej
Andreas från Webhallen här, vi snackade igår om hur det såg ut att byta kort och justera priset på det nya, givet väntetiden. Jag grävde som utlovat och vi kan byta till LHR-varianten (https://www.webhallen.com/se/product/336956-MSI-GeForce-RTX-3...), det är inga problem, men tyvärr inte mot ett lägre pris. Detta då vi tyvärr inte kan kompensera för att dels tillverkaren upphör med tillverkningen av korten samt att leverantörerna tar tid på sig. Vill du uppgradera är det med läggning av mellanskillnaden om 3291 kronor emellan.

Så med det svaret efter närmare två år av väntan är det nu definitivt färdigshoppat på Webhallen!
Level 16 White är bara ett dåligt skämt.

Hejdå WH.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TBM 930:

ett oförskämt svar i ett mail från "supporten"

Det finns inte minsta antydan till någonting oförskämt i det svaret.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av TBM 930:

Hej Webhallen,

Att ni som leverantör väljer att svara på det sätt ni gör visar tydligt att ni varken vill eller kan, tillmötesgå mig och säkert många fler, ens på en mycket låg nivå av kundvård!

Som kund hos er sedan 2008 har jag fram till nu handlat för drygt 200 000 kr där tidigare köpupplevelser över lag varit positiva med vänligt bemötande och oftast kunnig personal.

Att ni helt dementerar mina uppgifter som ett påstått missförstånd utan minsta självrannsakan är bara att beklaga. Sista kontakten helt nyligen var ett försök till medling: Dvs rabatt på mellanskillnaden av ett MSI GeForce RTX3080 GAMING Z TRIO 10G och dito LHR, som inte heller det ledde till något annat än ett oförskämt svar i ett mail från "supporten":

Hej
Andreas från Webhallen här, vi snackade igår om hur det såg ut att byta kort och justera priset på det nya, givet väntetiden. Jag grävde som utlovat och vi kan byta till LHR-varianten (https://www.webhallen.com/se/product/336956-MSI-GeForce-RTX-3...), det är inga problem, men tyvärr inte mot ett lägre pris. Detta då vi tyvärr inte kan kompensera för att dels tillverkaren upphör med tillverkningen av korten samt att leverantörerna tar tid på sig. Vill du uppgradera är det med läggning av mellanskillnaden om 3291 kronor emellan.

Så med det svaret efter närmare två år av väntan är det nu definitivt färdigshoppat på Webhallen!
Level 16 White är bara ett dåligt skämt.

Hejdå WH.

Det svaret lät ju inte oförskämt alls

Av ren nyfikenhet, har du inte fortsatt kommunikationen under de 4 månader som gått sen du startade tråden?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Riktigt fult gjort. Kunden ska inte drabbas för att @Webhallen inte hade täckning för alla ordrar som kom in under releasen av 3000-serien!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jo webhallens info om 3xxx korten har varit ganska dålig. De avboka mitt kort som jag la beställning på 2020. Pratat med chatten flera gånger och de sa att kortet kommer snart. Sen helt plöstligt avbokade de bara mitt kort utan att man fick någon info om det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av TBM 930:

Hej Webhallen,

Att ni som leverantör väljer att svara på det sätt ni gör visar tydligt att ni varken vill eller kan, tillmötesgå mig och säkert många fler, ens på en mycket låg nivå av kundvård!

Som kund hos er sedan 2008 har jag fram till nu handlat för drygt 200 000 kr där tidigare köpupplevelser över lag varit positiva med vänligt bemötande och oftast kunnig personal.

Att ni helt dementerar mina uppgifter som ett påstått missförstånd utan minsta självrannsakan är bara att beklaga. Sista kontakten helt nyligen var ett försök till medling: Dvs rabatt på mellanskillnaden av ett MSI GeForce RTX3080 GAMING Z TRIO 10G och dito LHR, som inte heller det ledde till något annat än ett oförskämt svar i ett mail från "supporten":

Hej
Andreas från Webhallen här, vi snackade igår om hur det såg ut att byta kort och justera priset på det nya, givet väntetiden. Jag grävde som utlovat och vi kan byta till LHR-varianten (https://www.webhallen.com/se/product/336956-MSI-GeForce-RTX-3...), det är inga problem, men tyvärr inte mot ett lägre pris. Detta då vi tyvärr inte kan kompensera för att dels tillverkaren upphör med tillverkningen av korten samt att leverantörerna tar tid på sig. Vill du uppgradera är det med läggning av mellanskillnaden om 3291 kronor emellan.

Så med det svaret efter närmare två år av väntan är det nu definitivt färdigshoppat på Webhallen!
Level 16 White är bara ett dåligt skämt.

Hejdå WH.

Hur mycket du har handlat för hos WH är fullkomligt irrelevant. Fanns heller inget oförskämt eller illa i deras svar här.

Skrivet av muSashi:

Riktigt fult gjort. Kunden ska inte drabbas för att @Webhallen inte hade täckning för alla ordrar som kom in under releasen av 3000-serien!

"Detta då vi tyvärr inte kan kompensera för att dels tillverkaren upphör med tillverkningen samt att leverantörerna tar tid på sig" ?

Permalänk
Medlem

Webhallen kundvård ??

Att en Webhallen väljer ändra min beställda produkt till vid två olika tillfällen kan ju knappast betraktas som Ok.

Att X-Trio ersattes med dito Z-Trio LHR, utan att meddela mig och sedan ytterligare en gång tillbaka till Z-Trio G (dagsläget) och dessutom förneka det hela, det är ju enbart oförskämt/ohederligt.

Vem som har justerat vad i Webhallens orderdatabas är ovidkommande, jag vet däremot att det fortfarande är fullt spårbart om man vill. Någon här undrade om jag varit i kontakt med WH de senaste 4 månaderna och det enkla svaret är, ja ofta och alla samtal i ärende är likaså registrerade.

Jämför med om det här hade handlat om en beställd bil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TBM 930:

Att en Webhallen väljer ändra min beställda produkt till vid två olika tillfällen kan ju knappast betraktas som Ok.

Att X-Trio ersattes med dito Z-Trio LHR, utan att meddela mig och sedan ytterligare en gång tillbaka till Z-Trio G (dagsläget) och dessutom förneka det hela, det är ju enbart oförskämt/ohederligt.

Vem som har justerat vad i Webhallens orderdatabas är ovidkommande, jag vet däremot att det fortfarande är fullt spårbart om man vill. Någon här undrade om jag varit i kontakt med WH de senaste 4 månaderna och det enkla svaret är, ja ofta och alla samtal i ärende är likaså registrerade.

Jämför med om det här hade handlat om en beställd bil?

Så det hade vart bättre om dom hade låtit dig stå kvar i en kö på ett kort som inte existerar längre?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Tror många missar det viktiga här; WH bytte produkten till en annan då ursprungliga inte tillverkas längre. Sedan när kortet de ändrat ordern till väl kommer i lager så byter de till en tredje version. Om jag uppfattar det korrekt..?

RTX 3080 GAMING X TRIO 10G
RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR
RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G

Om det stämmer så känns det ganska fult ändå, speciellt utan att ordentligt meddela om det.

TS: har du någon som helst dokumentation på att du hade Z TRIO 10G LHR som en liggande order? Antingen i något mail (kanske långt bak i konversationen), inspelning från samtal med kundtjänst, skärmdump på att du hade Z TRIO 10G LHR som order på ditt konto. Det skulle ju hjälpa, speciellt om de svarat på något mail där du undrar varför du blivit satt i kön för just det kortet, det skulle säkert hjälpa dig en del.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Så det hade vart bättre om dom hade låtit dig stå kvar i en kö på ett kort som inte existerar längre?

Samtidigt har ju en nästan identisk produkt kommit in i lager i relativt ofta så de har ju ständigt haft möjlighet att leverera.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Som svar på aMp's inlägg.
Ja det är korrekt, kruxet är att WH förnekar det hela, trotts de samtal jag hade med kundtjänst när de bytte. Historiken i lagd order loggas/spelas in och finns ju på WH men de fortsätter att mörka det hela.