Vad hoppas du se på Google I/O 2022?

Permalänk
DingDongerMcDongface

Vad hoppas du se på Google I/O 2022?

Ikväll drar Google igång sin utvecklarkonferens Google I/O, vilket allt som oftast innebär en del skoj nyheter
Det är såklart hyfsat utvecklarfokuserat, men det är inte helt ovanligt att det dyker upp hårdvarunyheter också. Hittills har det ryktats om Pixel 6a och ett gäng nya smartklockor i Pixel-familjen, något jag personligen är rätt nyfiken på. På mjukvarusidan är Android 13 ett rätt säkert kort.

Den första keynoten startar vid 19:00 ikväll och hela evenemanget sänds på Youtube i vanlig ordning. Ett schema finns även att tillgå här.

Är det något du ska kika på eller något speciellt du hoppas Google plockar fram i år?

Permalänk
Snusfri

En ny prisvärd/billig tablet i 10-12" storlek.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

När man kör videon så står det live om 2 timmar kl 21, vad gäller egentligen

Edit: när man klickar på schemat så är de igång och kör nu

Permalänk
Medlem

Att de lovar att låsa in färre av sina egna appar till alla Android -telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

På mjukvarusidan är Android 13 ett rätt säkert kort.

Säkrare än såhär blir det inte! https://io.google/2022/program/4e81975b-46a2-4966-98d8-19fb4f...

Permalänk
Inaktiv

Att de fixar Chromecast med Google TV så att surroundljud inte släpar efter och att den anpassar bildhastigheten efter källmaterialet.

Permalänk
Medlem

Google Pixel Mini

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

Google Pixel Mini

To die for.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

En billig och vettig surfplatta som gör att budget / mellansegmentet får något vettigt alternativ utöver Ipad.

Svensk återförsäljning av Pixel

Permalänk
Medlem

Mer info om Matter och förhoppningsvis släpp av specen publikt. Men det senare är nog att hoppas på för mycket just nu.

Det var länge sen Google släppte hårdvara på IO, det görs istället på hösten numera.

Permalänk
Medlem

Gratis Youtube utan reklam

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Youtube utan reklam

Det finns ju redan, premium.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Nexus 5, 2022 edition

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vikbara enheter av olika slag. Sedan kanske det inte vore fel att ge en mobil till alla de som vill ha en mindre. Problemet är att denna grupp inte är homogen. Någon vill att den lilla mobilen ska kosta 10 000kr, andra 1000kr. Vissa säger superbra kamera, andra säger ingen klumpig kamera. Vissa vill ha hörlursuttag, andra vill inte ha det.

Så min gissning är att även om Google släpper en liten mobil, så kommer i princip lika många klaga att det inte finns en med just deras önskemål.

Permalänk
Medlem

Att Google helomvänder och helt plötsligt börjar bry sig om sina användares integritet.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Själv vill jag ha en inte så stor Pixel 6a med bra kamera, tensor-SOC och hyfsat med lagring till ett vettigt pris. Känns inte som att jag får allt det men min gamla telefon har börjat frysa i chrome och andra appar ibland..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se hårdvarustöd för samtliga mobiler i alla versioner av android. Så att min telefon aldrig blir "gammal" förutom när hårdvaran verkligen är för gammal. T.ex 15 år gammal, eller mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Att de fixar Chromecast med Google TV så att surroundljud inte släpar efter och att den anpassar bildhastigheten efter källmaterialet.

Kör du ARC? Inga problem här med ett surroundsystem.
Hoppas dom pratar något om Android 12 och Google TV, automatic refresh rate baserat på källmaterial hade varit trevligt.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Att google gör sök algorithmer transparansa så att det blir möjligt att granska eventuell bias, spårning av användare mm

Permalänk
Medlem

Att Pixel börjar säljas i Sverige.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Google Camera till alla mobiler. Och röstinspelning, men det är väl än mer osannolikt tyvärr.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av dlq84:

Mer info om Matter och förhoppningsvis släpp av specen publikt. Men det senare är nog att hoppas på för mycket just nu.

Det var länge sen Google släppte hårdvara på IO, det görs istället på hösten numera.

Kan bara hålla med om det, inklusive smarta hem i allmänhet då Inte hunnit lusläsa programmet, men tidigare år har det kommit en separat djupdykning under andra dagen. Missat lite av keynoten, men jag skulle gärna vilja se mer av Fuschia OS också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

En ny prisvärd/billig tablet i 10-12" storlek.

Skrivet av Snuffelbutt:

En billig och vettig surfplatta som gör att budget / mellansegmentet får något vettigt alternativ utöver Ipad.

Svensk återförsäljning av Pixel

Lyckliga? Såg ju ut som att det skulle bli en mer budgetfokuserad enhet pga de stora kanterna samt kamerorna.

Permalänk
Medlem

vad jag vill se är en telefon som är liten och nätt, kanske 4.3 tum eller nått åt det hållet. idag är tyvärr trenden att telefonerna helst ska vara gigantiska. får se när första 10 tums telefonen släpps.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

vad jag vill se är en telefon som är liten och nätt, kanske 4.3 tum eller nått åt det hållet. idag är tyvärr trenden att telefonerna helst ska vara gigantiska. får se när första 10 tums telefonen släpps.

Själv tycker jag att min iPhone SE 2020 är praktiskt taget obrukbar. Använder den för jobbet för samtal mestadels, men att navigera i Outlook/Teams är hemskt. Den är ändå 4.8” tror jag.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Exydia:

Kör du ARC? Inga problem här med ett surroundsystem.

Kör ARC, men har inga problem med AppleTV 4K eller Blu-ray (xbox) med att bilden kommer så långt före ljudet. Lösningen för andra som haft samma problem verkar vara att köra i stereo istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Själv tycker jag att min iPhone SE 2020 är praktiskt taget obrukbar. Använder den för jobbet för samtal mestadels, men att navigera i Outlook/Teams är hemskt. Den är ändå 4.8” tror jag.

Aldrig upplevt dom problemen. men sedan vet jag inte hur outlook eller teams fungerar i mobilen heller. Funkar det dåligt och man måste ha det i mobilen kanske det är apparna det är fel på?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Kan bara hålla med om det, inklusive smarta hem i allmänhet då Inte hunnit lusläsa programmet, men tidigare år har det kommit en separat djupdykning under andra dagen. Missat lite av keynoten, men jag skulle gärna vilja se mer av Fuschia OS också!

Finns några talks som behandlar det på schemat. Känns att Matter är nära nu.