Teknikfrälst Umeå-bo drar igång testningen av Samsung Galaxy-serien

Permalänk
Melding Plague

Teknikfrälst Umeå-bo drar igång testningen av Samsung Galaxy-serien

Produktnyheterna i Samsung Galaxy-serien på väg till en rutinerad SweClockare, som får uppdraget att prova på ekosystemet och rapportera i forumet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att ni missa Samsungs laptops med, och hur deras Galaxy Books intrigerar med resten av deras produkter tror de hade ett par funktioner som är exklusiva för Galaxy Books som inte är med i andra Windows laptops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringman:

Skulle säga att ni missa Samsungs laptops med, och hur deras Galaxy Books intrigerar med resten av deras produkter tror de hade ett par funktioner som är exklusiva för Galaxy Books som inte är med i andra Windows laptops.

Tror det mer är Samsung som satt strukturen för detta och inte Sweclockers

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

skulle lätt signa upp som en testare ifall man skulle få dra in en custom rom utan google services och se hur deras ekosystem fungerar då.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ringman:

Skulle säga att ni missa Samsungs laptops med, och hur deras Galaxy Books intrigerar med resten av deras produkter tror de hade ett par funktioner som är exklusiva för Galaxy Books som inte är med i andra Windows laptops.

Håller helt med, vore jättekul att få med bärbara. Att det blir enbart mobilt handlar främst om att det är de största nyheterna som släppts nu senast i Galaxy-serien.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Skulle gärna testa QD-OLED som datorskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringman:

Skulle säga att ni missa Samsungs laptops med, och hur deras Galaxy Books intrigerar med resten av deras produkter tror de hade ett par funktioner som är exklusiva för Galaxy Books som inte är med i andra Windows laptops.

Har faktiskt en Galaxy Book2 Pro, så får man testa kan man kanske klämma in lite med det också

Permalänk

jag skulle vilja se en Galaxy Fold på gymmet.

För oss vanliga människor så är det inte superroligt att springa på löpband, cykla, crosstraining etc på gymmet. Men många som mig tar fram mobilen och ser på en film. Med en Galaxy Fold får man en ännu större bild.

Permalänk
Avstängd

🇰🇷🍎!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Har faktiskt en Galaxy Book2 Pro, så får man testa kan man kanske klämma in lite med det också

Nice vad tycker du om den laptopen än så länge?

Har själv sneglat på att köpa en då jag själv kör nästan allt Samsung mobil, tab, smartwatch, tv etc men tycker att man får lite olika reivews av deras Galaxy Book många säger att de är på gränsen till för lätta/tunna och svaga i chassit etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringman:

Nice vad tycker du om den laptopen än så länge?

Har själv sneglat på att köpa en då jag själv kör nästan allt Samsung mobil, tab, smartwatch, tv etc men tycker att man får lite olika reivews av deras Galaxy Book många säger att de är på gränsen till för lätta/tunna och svaga i chassit etc.

Hade en Zenbook innan som jag älskade. Tycker Samsungen är en mycket bra ersättare. Hade inte förväntat mig att vara så nöjd, men vet inget jag riktigt kan klaga på. Kanske att fingeravtrycksläsaren är lite kinkig ibland och det var ett helvete att installera rent Windows utan all bloat. Windows hade inte drivrutiner för det mesta som wifi, men till slut kom jag på att dela med USB från mobilen. Sedan finns det en Windows app för Samsungs drivrutiner och annat.

Har en "vanlig" med i7 1260P medan tjejen har den första Book Pro 360 med i7 från 11-serien. Märks väl att min låter betydligt mindre. Annars otroligt rapp och OLED är grymt trevligt. Jag är försiktig med mina prylar, så ska nog inte vara några problem, men slänger man runt med den eller sätter kettlebell ovanpå lär den gå sönder.

De är ju i lite dyrare laget, men köpte min oöppnad på blocket billigt.

360 är extremt häftig om man utnyttjar att måla eller så som min sambo gör och inga problem med gångjärn eller liknande. Men jag gör inte det, så en lättare dator som knappt märks när man bär runt på åt mig

Permalänk
Medlem

Skräpet till blankett kräver att man avaktiverar adblock = nej tack. Får erbjudas vad som helst men nej, adblock är, och stannar på. Inte för att jag vill ha skiten hursomhelst, och Samsjung vill högst antagligen inte ha min eventuella feedback heller(trots att jag vill ge props för deras egna browser som har stöd för adblock och antitracking-tjänster till skillnad från vanilla-chrome men ändå. Armbandsur, är det 1970 igen?)

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Spännande, känns dock som 2 veckor är i minsta laget? En annan drar sig för att byta telefon om det ens är för 3 år framåt, och bytet i sig tar 2 veckor att genomföra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

jag skulle vilja se en Galaxy Fold på gymmet.

För oss vanliga människor så är det inte superroligt att springa på löpband, cykla, crosstraining etc på gymmet. Men många som mig tar fram mobilen och ser på en film. Med en Galaxy Fold får man en ännu större bild.

Jag håller vekligen med detta, häromdagen funderade jag på att hämta min s7 FE men det kändes lite konstigt och mindre accepterat kanske än en Fold, som hade varit perfekt för crosstrainer passen, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

jag skulle vilja se en Galaxy Fold på gymmet.

För oss vanliga människor så är det inte superroligt att springa på löpband, cykla, crosstraining etc på gymmet. Men många som mig tar fram mobilen och ser på en film. Med en Galaxy Fold får man en ännu större bild.

Skrivet av h051n:

Jag håller vekligen med detta, häromdagen funderade jag på att hämta min s7 FE men det kändes lite konstigt och mindre accepterat kanske än en Fold, som hade varit perfekt för crosstrainer passen, haha

jupp jag kör min Fold4 på gymmet, gör skillnad.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Hade varit intressant att testa och se hur deras produkter klarar sig utanför ett liv i en stad under ordnade former. Klarar en flip bonde-livet tro, eller är dom så ömtåliga som dom ser ut? Kan man klämma den i fickan mot en gris-box eller när man lyfter ett hjul?
Vad händer när en 2-åring får tag på den då det inte spelar någon roll var man lägger den.
Klarar telefon och buds en arbetsdag med lite ljudbok och Spotify i områden med dålig täckning, och vad klarar den för täckning ute i skogen? Hur står den sig på en Ulefone? Vitt skilda produkter, men hade varit skönt att downsiza lite ibland.
Kan en klocka vara bra om man lägger ifrån sig telefonen och sedan får ett träd över benet? (bör inte testas)

Finns många saker att undersöka. Kanske borde anmäla sig...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Hade varit intressant att testa och se hur deras produkter klarar sig utanför ett liv i en stad under ordnade former. Klarar en flip bonde-livet tro, eller är dom så ömtåliga som dom ser ut? Kan man klämma den i fickan mot en gris-box eller när man lyfter ett hjul?
Vad händer när en 2-åring får tag på den då det inte spelar någon roll var man lägger den.
Klarar telefon och buds en arbetsdag med lite ljudbok och Spotify i områden med dålig täckning, och vad klarar den för täckning ute i skogen? Hur står den sig på en Ulefone? Vitt skilda produkter, men hade varit skönt att downsiza lite ibland.
Kan en klocka vara bra om man lägger ifrån sig telefonen och sedan får ett träd över benet? (bör inte testas)

Finns många saker att undersöka. Kanske borde anmäla sig...

ska man testa teckning på landet behöver man även ha dom olika operatörerna inräknade. Är själv elektriker och när kollegerna och jag är ute på "landet" och jobbar. Så är det stor skillnad mellan operatörernas teckning för det mesta. Även i små byar kan det räcka med att gå ner i en källare så har man 0 teckning hos en operatör medans en annan operatör fortfarande har full styrka..

Permalänk
Medlem

Skulle man skriva vilka enheter man ville testa?

Telefonmässigt är jag mest nyfiken på Flip, men klockan spelar mindre roll vilken det handlar om (alla fungerar nog bättre än min urgamla wear-klocka).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Spännande, känns dock som 2 veckor är i minsta laget? En annan drar sig för att byta telefon om det ens är för 3 år framåt, och bytet i sig tar 2 veckor att genomföra

Blir ju dubbla telefoner isf. Man orkar inte byta bankid osv.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Wassle:

ska man testa teckning på landet behöver man även ha dom olika operatörerna inräknade. Är själv elektriker och när kollegerna och jag är ute på "landet" och jobbar. Så är det stor skillnad mellan operatörernas teckning för det mesta. Även i små byar kan det räcka med att gå ner i en källare så har man 0 teckning hos en operatör medans en annan operatör fortfarande har full styrka..

Helt klart. Jag har olika kort som jag testar med om jag byter telefon. Sedan ändras det där ibland har jag märkt. Plötsligt blir en operatör nästan helt oanvändbar på ett område. Dom har väl sett att det bara finns 1 telefon där ibland
Men det är ju ändå intressant om man ha bra täckning med t.ex. 3 med ena telefonen och byter man och står kvar på samma ställe med nästa telefon och får ingen täckning så säger det ju något om telefonen oavsett operatör.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av Wassle:

ska man testa teckning på landet behöver man även ha dom olika operatörerna inräknade. Är själv elektriker och när kollegerna och jag är ute på "landet" och jobbar. Så är det stor skillnad mellan operatörernas teckning för det mesta. Även i små byar kan det räcka med att gå ner i en källare så har man 0 teckning hos en operatör medans en annan operatör fortfarande har full styrka..

Kan instämma, bor utanför göteborg/kungsbacka och mellan områderna är inte alltid fullspeckade med den bästa teckningen, bland annat därför jag fick byta abonnemang då jag kunde missa samtal på mitt gamla eftersom jag inte hade någon täckning i vissa delar av huset

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Nyfiken på årets produktnyheter i Samsung Galaxy-serien? Här kommer ett lysande tillfälle att testa hela ekosystemet med telefon, klocka och hörlurar.

Läs hela artikeln här

Detta som erbjuds nu känns lika gammalt som den första iphonen i sverige men inte ens i närheten av lika häftigt.

Var är AR?

Permalänk
Skrivet av Jafka:

Detta som erbjuds nu känns lika gammalt som den första iphonen i sverige men inte ens i närheten av lika häftigt.

Var är AR?

Och iphonen kändes gammal. När man hade programmerat sina appar till telefonen 4år innan den kom och apple skulle lansera en mer begränsad enhet sett till funktioner än vad man redan hade. Det enda var att man slapp använda pinne för att navigera utan kunde använda fingret.

Nå Samsung Fold serien börjar nu bli mer mainstream, den leder dock av samma problem som nyaste iPhone och Samsung S22. Vår svaga krona gör de nya enheterna så väldigt dyra.

Angående AR så utvecklas det för varje år, det stora problemet är cpu&gpu kraft men denna ökas just varje år.

Permalänk
Medlem

Testandet pågår för fullt!

Mer info kommer i tråden jag startade nyss, där får ni gärna ställa frågor, be om bilder eller annat. Så ska jag försöka fixa det som är möjligt åt er.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1676201-ekosystemet-sa...

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz