Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfzg:

Du har gjort uppgift 3. I uppgift 2 skulle man få gissa en gång, i uppgift 3 ska while loopen läggas till och man ska få gissa tills man har gissat rätt. Du får ta bort lite kod för att lösa uppgift 2

vilken kod måste tas bort för att lösa del 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak94:

vilken kod måste tas bort för att lösa del 2?

Jag tror din kurs är i programmering, inte Google fu.
Läs kurslitteraturen. Du har två inlägg på detta forum och båda handlar om hjälp på kursuppgifter.

Mitt tips är... Öppna din kursbok o gör övningarna! Ja, tar lite längre tid än copy/paste men du kommer tacka dig själv senare när du faktiskt lärt dig på riktigt.

Om jag missuppfattat dina intentioner så förklara i en egen tråd vilka delar du har problem med att förstå så kan vi säker hjälpas åt att reda ut det.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Jag tror din kurs är i programmering, inte Google fu.
Läs kurslitteraturen. Du har två inlägg på detta forum och båda handlar om hjälp på kursuppgifter.

Mitt tips är... Öppna din kursbok o gör övningarna! Ja, tar lite längre tid än copy/paste men du kommer tacka dig själv senare när du faktiskt lärt dig på riktigt.

Om jag missuppfattat dina intentioner så förklara i en egen tråd vilka delar du har problem med att förstå så kan vi säker hjälpas åt att reda ut det.

Nej, du tror fel, jag kopierar inte, jag lurar mig själv om jag kopierar, jag har öppna kurslitteraturen och har boken. Och med hjälp av flera videoer på Youtube och flera example av hur löser blev detta snarare, men jag började kursen för en vecka och känner att det lite svårt, så därför försöker förstå vad är fel och hur man lär sig bättre för klara den här kursen. Du missfattt mig.

Tack för tipsen