Vilka firmor erbjuder 100% remote?

Permalänk
Medlem

Vilka firmor erbjuder 100% remote?

Hej!

Har funderat att byta jobb då man är på jakt efter nya utmaningar men jag föredrar att jobba hemifrån på hundra procent.

Har googlat lite runt och kunde inte hitta mer än några stycken. Vänder mig därför till er Sweclockers utvecklare.

Har ni tips på vilka firmor erbjuder tjänster på 100% remote?

Tack förhand.

Permalänk
Medlem

Känns som att det är lite svårt att ge tips utan att veta vad du jobbar med

Busschaufför, tveksamt om det är någon firma

Något med IT, skulle säga att det går nog överallt, bara det fungerar med kundprojekt och framförallt en förhandlingsfråga.

Ser nu att det var i forumkategorin programmering och digitalt skapande, men frågan är säkert giltig ändå
Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

På mitt företag så kan du i praktiken jobba 80% remote utan problem. Just 100% kan bli svårt på många företag. För övrigt så kan det även skilja sig åt mellan olika enheter i företaget, på vissa fungerar säkert 100% medan du på andra kan behöva åka in flera dagar i veckan. Värt att tänka på.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Känns som att det är lite svårt att ge tips utan att veta vad du jobbar med

Busschaufför, tveksamt om det är någon firma

Något med IT, skulle säga att det går nog överallt, bara det fungerar med kundprojekt och framförallt en förhandlingsfråga.

Hej! Ja, det är utveckling inom .NET som gäller.
Bra att du upptäckte det i efterhand 🙂

Permalänk
Medlem

Sen beror det säkert lite på vart i landet du befinner dig. Även om det är 100% remote så kommer man behöva åka in för viktiga möten, hämta ut datorer, sociala tillställningar och annat.

Skiljer sig nog mycket med hur det ser ut i landet gällande möjligheterna att jobba remote.
Nu jobbar inte jag inom IT men jag skulle nog inte godkänna någon att jobba 100% remote men kanske 80% hade varit OK.
Men jag jobbar som chef på ett konsultbolag och som konsult så är det ofta kunderna som bestämmer om det ska vara på plats eller om remote fungerar. Sen beror det också på om det är några säkerhetsklassningar på arbetet osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

På mitt företag så kan du i praktiken jobba 80% remote utan problem. Just 100% kan bli svårt på många företag. För övrigt så kan det även skilja sig åt mellan olika enheter i företaget, på vissa fungerar säkert 100% medan du på andra kan behöva åka in flera dagar i veckan. Värt att tänka på.

Hej!

Mitt nuvarande jobb, jobbar jag 100 procent remote och det har inte varit något problem. Det går utmärkt med dagens tekniska lösningar. Det är inte något jag behöver tänka om 🙂

Min tråd handlar om vilka firmor i Sverige erbjuder hundra procent remote. Vet du?

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att PixelPappa kör .NET och 100% remote.