Asus snyggar till kabelröra med kontakter på baksidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordinator:

själv så har mitt moderkort 8+8+24+6pin PCI-E varav sistnämnda sitter verkligen mitt på moderkortet, så jag har köpt en 90 graders böj så att jag kunde dra den lite snyggare bakom pumpen

Vad är den extra till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

Nja, kabeldragning som syftar till att inte hindra luftflödet. Resten får bero

Hur mycket påverkar det egentligen?

Permalänk

Detta gillar jag starkt flödet blir ju bättre. En sak jag tänker på här är att grafikkorten ska kunna få ström från pcie också istället för direkt på gpun. Vore rätt fantastiskt. Cable mod all sin ära men snyggare blir det utan.

Ngt sånt vill jag se i framtiden

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Hur mycket påverkar det egentligen?

Såg du inlägget tidigare i tråden?
#19962483

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille90:

Asus får gärna lägga ner TUF-serien också, sjukt smaklös design passande en 12-åring.

TUF-grejerna är ju de mest stilrena som finns - OM de tog bort den där jäkla svanktatueringen till logo. Fattar inte grejen med att göra en nedtonad design och sen sätta dit det smäcket. Lite som diverse tillverkare som tycker om att skriva GAMING över hela skiten. Looking at you Gigabyte. Hade klarat mig med ett Gaming-kort men köpte ett Aorus Elite AX bara för att slippa den fula designen. Det är ju också en affärsidé förvisso..

Ang. detta kort så är det väl skit samma vad folk tycker. Har man inte ett chassie det funkar så finns det ju bokstavligt talat ALLA andra kort att välja på. Och för de som har ett chassie där det funkar - grattis!

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Inaktiv

Sån här skit slipper man grubbla över när man har plåtlåda i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

TUF-grejerna är ju de mest stilrena som finns - OM de tog bort den där jäkla svanktatueringen till logo. Fattar inte grejen med att göra en nedtonad design och sen sätta dit det smäcket. Lite som diverse tillverkare som tycker om att skriva GAMING över hela skiten. Looking at you Gigabyte. Hade klarat mig med ett Gaming-kort men köpte ett Aorus Elite AX bara för att slippa den fula designen. Det är ju också en affärsidé förvisso..

Ang. detta kort så är det väl skit samma vad folk tycker. Har man inte ett chassie det funkar så finns det ju bokstavligt talat ALLA andra kort att välja på. Och för de som har ett chassie där det funkar - grattis!

Stilrent med däckspår på backplaten? Ser epigt ut som fan ju :/

Sen är ju risken att det eventuellt blir standard med kontakterna på baksidan på highend moderkort, och då går inga äldre chassin använda längre (Tex Corsair 900D som jag har finns det ingen aktuell ersättare till)
Sen passar de ju inte heller i rackchassi om man väljer att bygga allt i rack.

Permalänk
Skrivet av Wille90:

Vad är den extra till?

extra ström till PCI-E (moderkortet har 7st 16x PCI-E)

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Vad menar du, Prime har för lite (bra funktioner) eller Prime har för (lite bra) funktioner ?

Att det är väldigt budgetinriktat. Färre usb c portar än andra modeller etc. Tror inte Prime b650 har någon slot för nvme 5.0 det har Tuf gaming.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE