Permalänk
Medlem

Problem med uppspelning av Klipp

Hej,
Har en Lenovo Yoga. När jag vill se t.ex. ett Youtube klipp blir det strul. Om jag startar klippet med högtalaren avstängd går det bra men så fort jag sätter på ljudet stannar filmen. Varför? och vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Har du installerat alla nödvändiga drivrutiner? Testa annan webbläsare?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Har du installerat alla nödvändiga drivrutiner? Testa annan webbläsare?

Provade med Edge och det går inte att spela upp klipp vare sig med ljudet av eller på.
Stänger jag av ljudet på Firefox då rullar klippet, stannar när ljudet slås på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenent:

Provade med Edge och det går inte att spela upp klipp vare sig med ljudet av eller på.
Stänger jag av ljudet på Firefox då rullar klippet, stannar när ljudet slås på.

Ljudet tillbaks---osäker vad som hänt---lite trixande fram och tillbaks med Realtek. Tack för visat intresse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenent:

Ljudet tillbaks---osäker vad som hänt---lite trixande fram och tillbaks med Realtek. Tack för visat intresse!

Hej igen, måste åter aktivera denna tråd. I går fick jag igång ljudet till filmer/klipp etc. I dag fungerar inte ljudet igen och jag vet inte vad jag gjorde igår för att få det att fungera. Vilken läsare jag än använder så tystnar ljudet efter 2-3 sekunder när jag startar en film eller ett klipp.
Någon som har en ide om det är något som är avstängt i datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenent:

Hej igen, måste åter aktivera denna tråd. I går fick jag igång ljudet till filmer/klipp etc. I dag fungerar inte ljudet igen och jag vet inte vad jag gjorde igår för att få det att fungera. Vilken läsare jag än använder så tystnar ljudet efter 2-3 sekunder när jag startar en film eller ett klipp.
Någon som har en ide om det är något som är avstängt i datorn?

Har du flera ljudenheter inkopplade, kolla i ljud inställningar och inaktivera de du inte använder.
Har ett liknande fenomen att helt plötsligt är någon annan enhet aktiv och har tagit över.

Är det bara när du spelar upp ljud via webläsaren som det försvinner eller är det även om du spelar upp lokal media?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Skrivet av bärplockaren:

Har du flera ljudenheter inkopplade, kolla i ljud inställningar och inaktivera de du inte använder.
Har ett liknande fenomen att helt plötsligt är någon annan enhet aktiv och har tagit över.

Är det bara när du spelar upp ljud via webläsaren som det försvinner eller är det även om du spelar upp lokal media?

Det går bra att spela upp från DVD-läsaren så det krånglar bara via webläsaren. Har inga andra ljudenheter inkopplade bara de inbyggda högtalarna. När jag jämför inställningarna i "System-Ljud" med en annan Lenovo så är dom exakt lika.

Permalänk
Medlem

Skrivet av stenent:

Det går bra att spela upp från DVD-läsaren så det krånglar bara via webläsaren. Har inga andra ljudenheter inkopplade bara de inbyggda högtalarna. När jag jämför inställningarna i "System-Ljud" med en annan Lenovo så är dom exakt lika.

"Bärplockaren", tack för ditt intresse. Nu tror jag att jag löst problemet. Blåtanden var aktiverad och under den ligger ett headset som inte längre existerar men som enligt datorn var aktiverad. Stänger jag av Blåtandfunktionen så går allt OK. Ska nu fösöka plocka bort headsetet.
Ha en trevlig söndag och tack!