Hackat Facebook - Värsta digitala händelse i mitt liv

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanan:

Har provat det också, sidan jag får är trasig länk bara, både på mobil och dator.

Hm. Vet att min vän och jag råkade ut för samma sak men efter tillräckligt många försök gick det. Får du en "sidan kan inte visas" eller hur ser sidan ut när du försöker gå in?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Hm. Vet att min vän och jag råkade ut för samma sak men efter tillräckligt många försök gick det. Får du en "sidan kan inte visas" eller hur ser sidan ut när du försöker gå in?

Ser ut såhär bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av xanan:

Ser ut såhär bara

<Uppladdad bildlänk>

Då är jag rädd för att jag har slut på idéer. Jag håller tummarna för att du hittar en lösning från någon annan.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Då är jag rädd för att jag har slut på idéer. Jag håller tummarna för att du hittar en lösning från någon annan..

Tack ❣️

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Detta hände min vän igår eftermiddags där någon hade stulit hennes konto för att därefter aktivera tvåstegsverifiering på både hennes Facebook och Instagram.
Det tog mig åtta timmars support över telefon att tills slut hjälpa henne att få tillbaka allting.
Nog för att tvåstegsverifiering inte alltid räddar en men för guds skull, se till att alltid ha sånt aktiverat på konton du bryr dig om.

I min väns fall så kunde hon verifiera sig via sitt ansikte på de bilder hon hade laddat upp på Facebook och Instagram. Eventuellt kanske det fungerar för dig med.

Hej! Jag har råkat ut för liknande nu under veckan då de fått kontroll över både Facebook instagram o messenger. Nu har jag kommit så långt så jag skickat ett foto på idkort på Facebook och en videoselfie på instagram så får vi se om jag lyckas komma in. Skulle ta nåt dygn för granskning. Jag lyckades komma in på instagram genom att 2 vänner jag har där kunde bekräfta att jag är jag, så jag bytte lösenord och loggade ut en mobil apple 14 som fanns i Nigeria. Å eftersom jag inte vet hur det funkar med tvåstegsverifiering så fanns det nåt som kallades för reservkoder som jag fixade. Men efter ett tag blev jag utloggad och kunde inte logga in igen. Så tillbaka på ruta ett men nu har jag kommit dit så jag kan skicka en videoselfie på att ja ä jag så får vi se om jag kommer in inom nåt dygn.
Det jag undrar nu om jag kommer in igen vad ska jag snabbt göra? Förbereda en ny mail kan va bra innan?
Hur funkar tvåstegsverifiering? Ni får ursäkta men ä inte så duktig på detta.

Permalänk

Ja, detta har nu även drabbat mig. Det började för ett par månader sen då min instagram blev hackad. Jag fick tillbaka instagram efter några veckor då jag betalat för att få support av metas bot.. Men även om jag fick tillbaka åtkomsten till min instagram så behövde jag i princip dagligen spela in en video på mig själv för att bekräfta att jag är jag...

Detta fungerade, tills häromdagen.. Då jag märkte att jag blivit utloggad både från facebook och instagram, det som stod var att kontit blivit inaktiverat på grund av att kontot bryter mot bedrägerier.... Detta kontot har jag alltså haft i typ 15 år . Otroligt tråkigt och störande...

Så nu sitter man här i någon tombola, omöjligt att få kontakt med facebook support och jag verkar inte heller kunna skapa ett nytt konto då kontot blev låst direkt efter att jag skapat det. Trots att jag använde mig av en ny mail.

Någon som har NÅTT tips på vad jag kan göra? Jag har släppt tanken med att få tillbaka mitt gamla konto, men jag vill kunna ha en facebook för att det är ett kommunikationsverktyg jag använder väldigt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Målaren24:

Det jag undrar nu om jag kommer in igen vad ska jag snabbt göra? Förbereda en ny mail kan va bra innan?
Hur funkar tvåstegsverifiering? Ni får ursäkta men ä inte så duktig på detta.

En säker lösning är att använda fysisk nyckel från Yubico för tvåstegsverifiering.
https://www.prisjakt.nu/c/sakerhetsnycklar?brand=58248

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av dempa1988:

Ja, detta har nu även drabbat mig. Det började för ett par månader sen då min instagram blev hackad. Jag fick tillbaka instagram efter några veckor då jag betalat för att få support av metas bot.. Men även om jag fick tillbaka åtkomsten till min instagram så behövde jag i princip dagligen spela in en video på mig själv för att bekräfta att jag är jag...

Detta fungerade, tills häromdagen.. Då jag märkte att jag blivit utloggad både från facebook och instagram, det som stod var att kontit blivit inaktiverat på grund av att kontot bryter mot bedrägerier.... Detta kontot har jag alltså haft i typ 15 år . Otroligt tråkigt och störande...

Så nu sitter man här i någon tombola, omöjligt att få kontakt med facebook support och jag verkar inte heller kunna skapa ett nytt konto då kontot blev låst direkt efter att jag skapat det. Trots att jag använde mig av en ny mail.

Någon som har NÅTT tips på vad jag kan göra? Jag har släppt tanken med att få tillbaka mitt gamla konto, men jag vill kunna ha en facebook för att det är ett kommunikationsverktyg jag använder väldigt mycket.

Har du nån idé hur hacket gick till? Falsk sida eller hur?

Permalänk
Skrivet av Sunix:

Har du nån idé hur hacket gick till? Falsk sida eller hur?

Vet inte exakt var någonstans mitt lösenord läckte ut. Jag tog upp mobiltelefonen på jobbet en dag och då hade jag fått meddelande om att jag var utloggad på instagram och mail om att lösenordet hade bytts.. och som flera andra tidigare skrivit så hade även jag failat med att köra 2stegsveriferiering.