4080 super strix - Intressekoll säljes/bytes

Permalänk
Medlem

4080 super strix - Intressekoll säljes/bytes

Tjena tjena!!

Tänkte kolla intresse för mitt 4080 super strix. Har kommit till insikt att jag kanske inte behöver det värsta-värsta för att spela runescape och kolla blocket.. Vill bygga något mindre i SFF och då får inte kortet plats..

Letar efter att antingen sälja kortet, eller byta mot ett mindre kort (typ ASUS 4070 ti super dual hade varit grymt!). Har inte så stor koll på vad jag vill ha för kortet, men överväger gärna förslag.

Har också eventuellt dessa grejer till salu som inte följer med i nästa bygge:

- ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI
- Lian Li O11 Vision Svart
- Seasonic Focus GX 850W ATX 3.0

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är det endast 40xx som är aktuellt för byte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Är det endast 40xx som är aktuellt för byte?

Kan vara intressant med annat också, har behov av att bygga dator till brorsonen och han behöver absolut inte så tuffa grejer

Permalänk
Medlem

Vilket pris kan du tänka dig för moderkortet o gpu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffrd:

Kan vara intressant med annat också, har behov av att bygga dator till brorsonen och han behöver absolut inte så tuffa grejer

Har detta kort och är intresserad att uppgradera! Hör av dig om det är intressant nog
https://www.msi.com/Graphics-Card/GeForce-RTX-3080-SUPRIM-X-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dekao:

Vilket pris kan du tänka dig för moderkortet o gpu?

Typ
GPU: 12k
MB: 1.5k

Skrivet av Litecore:

Har detta kort och är intresserad att uppgradera! Hör av dig om det är intressant nog
https://www.msi.com/Graphics-Card/GeForce-RTX-3080-SUPRIM-X-1...

Låter intressant! Inte så litet det heller så hamnar väl i brorsonens dator.. beror lite på hur mycket imellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffrd:

Låter intressant! Inte så litet det heller så hamnar väl i brorsonens dator.. beror lite på hur mycket imellan

Card Dimension(mm) 336 x 140 x 61 mm
- Nej, jag vet.. hehe! Beroende på hur small SFF du vill bygga så kan det
funka men Asus Dual GeForce 4070 Ti Super-kortet är betydligt mindre ^^
Är inte helt säker på vad mitt 3080-kort är värt så får undersöka det först !

Permalänk
Medlem

Har ett ZOTAC GeForce RTX 3080 Amp Holo som är 317.8mm långt. Köpte det specifikt för att det har kort PCB för att köra vattenblock på i litet chassi, men orginalkylaren är ju ändå rätt stor!
Skulle gärna uppgradera om ett byte är av intresse!

Permalänk

Har ett PNY 4070 Ti Super Verto att erbjuda, 30 cm långt så kanske är för stort för det SFF chassiet du tänkt använda...
Men det är 2,5 års garanti kvar iaf

Permalänk
Medlem

har denna lilla pjäs för byte om det är intressant, mäter 26 cm med tre fläktar, går svintyst och svalt.

https://www.inet.se/produkt/5413454/gigabyte-geforce-rtx-4070...

Permalänk
Medlem

Asus 3080 TUF Gaming OC +6.000kr

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K
Moderkort : Asus ROG STRIX Z390-F GAMING
Grafikkort : Gigabyte RTX 4080 Super
Skärm: Acer Predator X34GS 180Hz

Permalänk
Medlem

Vad tänker du för chassit? Är det i bra skick utan några skav?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffrd:

Hittat 2st avslutade försäljningar på samma typ som mitt kort på tradera för strax under 5000
så tänker använda detta som inbytesvärde. Lägger 7000:- emellan för ditt kort vid byte

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Tänk på att annonstrådar inte är tänkt som diskussionstrådar. Budgivning, produktfrågor och saklig priskritik är ok

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tack för visat intresse!! Var inte beredd på att det skulle bli så mycket tryck, men kommer byta gpu med Litecore då hans förslag passar bäst i min situation.

Har fått några DMs också och försöker sortera och svara så gott jag kan.

Kommer uppdatera (kanske ny tråd då..) med dom andra komponenterna som är till salu.
- Moderkort ~1500
- Nätagg ~1500
- Chassi ~1200

Priserna är kanske inte helt 100%, men mer som en uppskattning till vad som kan vara rimligt.

Ser helst att det hämtas i Uppsala, men kan mötas upp (Västerås-Gävle-Norrtälje-Stockholm-Uppsala) då jag ofta är ute på vägarna.

Skrivet av odimac:

Vad tänker du för chassit? Är det i bra skick utan några skav?

Yes! Inga konstigheter, kanske någon dammråtta som letat sig in. Köptes tidigare i våras och har stått på samma plats sedan dess. Inga flytter eller sånt som kan ha orsakat skador

Permalänk

Har ett rtx 3080 och 2060 om du är intresserad, PM

Visa signatur

AMD Ryzen 3900x @ 4.3 GHz 1.28125 V | G.Skill trident Z 3200 MHz cl 16 | ASUS DUAL RTX 2600 | Noctua NH U12A | Fractal design R6

Permalänk
Medlem

Har ett 3080 (sign) och pengar emellan? Mvh

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

Har ett Nvidia 4070 Founder Edition i nyskick om det kan vara av intresse ?