Permalänk
Medlem

Roligaste kvällen på länge!

Inte mycket till diskussionsämne men måste ändå få dela med mig av hur otroligt kul det var igår med gamla CS!

En jobbarkompis har gjort en liten "mancave" och bjöd spontant in till CS 1.6 LAN. Han hade en trave ytterst föråldrade laptops med spelet installerat på och ett fåtal bättre datorer att erbjuda så vi ombads endast ta med tgb+möss. Sagt och gjort, improviserat nätverk med flera små switchar ihopkopplade helt vilt med kablar överallt över borden. Vi blev 13 glada gubbar med olika bakgrund som efter en pizza från lokala sunkhaket laggade runt med 15-40 fps i gamla hederliga dust, assault och alla såna kartor ingen vill ha att göra med längre. Många glada skratt, frustrerande utrop och ett himla oljud från alla datorers inbyggda högtalare. Fullkomligt kaos och så sjukt roligt. Ingen prestige, ingen koordination och ingen ordning utan precis som allt var innan gaming blev så seriöst. Alla höll ungefär samma låga nivå och alla hade svinkul. Trodde aldrig jag skulle få uppleva denna känsla igen men plötsligt hände det. Känslan att det kunde gått bättre med en bättre dator fanns där hela tiden så klart, tackade till och med nej när en ledig plats uppenbarade sig vid en av de bättre burkarna. Helt galet. Men ja. En kväll att minnas!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Roligt att höra! Låter som ett kul koncept.
Vi gick ut på internetcafé och spelade CS2 i förra veckan.
Kul, även om jag var sämst 😆
Behöver öva mer!

Tillägg
Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 7800X3D| CPU-FAN: Noctua NH-U12S + NT-F12 (PP) |
| MB: MSI B650 Tomahawk| RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz CL30 |
| GPU: Geforce 3080 12GB | SSD1: Intel SSD 5 500 GB x2 SSD2: Samsung 860 EVO 1TB |
| HDD1: WD 160GB | HDD2: Fujitsu 1TB | CHASSI: FD Define R6 |
| PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W |

Permalänk
Medlem

Låter väldigt roligt. Förslag på framtida spel:
-Unreal tournament
-quake 3
-warcraft 3
-og dota
-sc bw
-homm3