Permalänk
Medlem

Musval

Hejsan!
Jag börjar bli trött på min trådlösa mus, en microsoft wireless optical mouse black. Funderar på att köpa en Intellimouse explorer 3.0 istället, är den bättre?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, den har snabbare överföring = inget muslagg alltså

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Okej tack, jag börjar bli ganska trött på att byta batterier också

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe

Kolla även på Logitech MX300/500 om de är skönare för din hand, de har lika bra optik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och glöm inte MX700, lika kvick som MX500, men trådlös. Har själv haft Explorer 3.0 innan, men nu kan ingenting få mig att byta bort min MX700:a

Permalänk
Medlem

Ne, det får bli en intellimouse 3.0 ändå ;D
Jag får ju den för 299:-
http://www.webhallen.com/prod.php?id=2933
och jag behöver inte betala frakt för jag hämtar den i butiken. Mx 300/500 är lite väl dyra tycker jag. Men tack för tipsen

Permalänk

Skulle köpa kittet med en IE 3.0 och en Icemat som finns lite överallt.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Tycker mx500 är lite skönare. Vill ha sladden där! uttan sladd så känns den inte bra! Men det är ju jag det,
Muss är en sådan sak som man ska testa sig fram till. Stå en stund i din närbutik och kolla kän. fråga om du kan få prova den till en dator och kanske ett spel! så känner du!

Visa signatur

Jag är inte som du, jag får stava fel pga dyslexi.

Permalänk

Gå isåfall till en butik som har boomslangen på lager. Testa den, för om den passar en finns det ingen bättre..

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

MX serien > All, enligt mig, sköna allihop och otroligt bra. Sök lite i forumet så finner du svar

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Okej, jag ska i alla fall be om att få pröva en intellimouse explorer 3.0 innan jag köper den. Om den verkligen inte funkar så får det väl bli en mx500 =).

Permalänk
Medlem

mx700 väger ett ton

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk

mx500 helt klart med func surface musmatta rent ut sagt KLOCKRENT!

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Alltså du kan ju inte låta bli att köpa en ie 3.0 om du får den för 299kr. Jag har testat alla möss i mx-serien och ingen av dom är lika go som min i.e 3.0

Permalänk
Medlem

MX 300 är klart en av de bästa

Permalänk

musval, tror att jag såg en sån i en fjord i norge.

Visa signatur

Permalänk
Glömsk

Inget slår en bra kulmus. Har lekt lite med Intellimouse, logitech MX500 osv men inget slår en vanlig kulmus när det kommer till precisionsarbete, speciellt i kombination med en juste musmatta (exempelvis Everglide Gamingmat eller Q-Pad Gamer XXXL).

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Inget slår en bra kulmus. Har lekt lite med Intellimouse, logitech MX500 osv men inget slår en vanlig kulmus när det kommer till precisionsarbete, speciellt i kombination med en juste musmatta (exempelvis Everglide Gamingmat eller Q-Pad Gamer XXXL).

Tsss, det är bara för att du är en såndär konservativ jäkel, 56k och allt!

Ang. val av mus så tycker jag du ska köpa det du tycker är skönast, ie 3.0, mx500 etc etc
har så liknande prestanda att man knappt märker någon skillnad.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd

Ingen som har testat den nya Boomslangen?

Visa signatur

[size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |
[/size]

Permalänk
Medlem

Köp en IE 3.0 jag är störtnöjd med min, men har du små händer så kan nog en MX500 vara bättre.

Visa signatur

[size="1"]AMD for life[/size]

Permalänk
Medlem

mm ja tycker att du ska ta 1 mx500 as goo!

Permalänk
Medlem

Det blev en ie 3.0 iaf för er som undrar. Har haft den drygt en månad nu och jag gillar den verligen, var verkligen värd sida 299:- (ny).

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=2933

http://www.webhallen.com/prod.php?id=8402

Vad är det för skillnad på en ie-3.0 (BULK) och den som inte e (BULK) förutom priset?

Permalänk

Om det är BULK så följer det inte med några drivrutiner eller nått sånt... bara en mus typ...

Visa signatur

”Datorn är den logiska vidareutvecklingen av människan: intelligens utan moral.”
John Osborne
TRiXTeR.org | mods.TRiXTeR.org | MBM Stats

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TRiXTeR[o]
Om det är BULK så följer det inte med några drivrutiner eller nått sånt... bara en mus typ...

och ingen kartong....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist

Ehhh - hoppas du skojjar.. visst finns det en viss känsla med kulmus men en optisk är helt överlägsen i allt vad precision heter. Jag visste inte ens att en mus kunde vara så bra när jag köpte min MX500, när jag dessutom "fick" min IceMat var lyckan gjord Vilken _extrem_ precision som aldrig slår fel för det har kommit damm i den eller att det var ett dammkorn i vägen för kulstackarn ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med en Boomslang 1000 Dpi, visst den är jävligt skön och så, t om 2 år gammal, men allt är slut i den

MouseSkatez'n är så nernötta att kanterna i den tog i min Everglide och repade den rejält, så nu kör jag med nån epig skit matta från -99. När det kommer till rengöring av musen har jag blivit ganska less, är jävligt sugen på att skaffa ny mus nu.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obirah
Ingen som har testat den nya Boomslangen?

Jo, 2100 varianten. Den är funkis med en gamingmat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Faktum är att MX-mössen inte alls har lika bra optik som MS Den beryktade "negativa acceleration" uppstår just pga detta.

Ms-möss: 6000hz och 400 dpi (cpi).

MX-möss: 5250hz och 800 dpi (cpi).

Det enda sättet att "bli av" med den negativa accelerationen är att exempelvis använda ms-drivisar till mxmössen eller själva ställa om dpin till 400 på dem, då blir de NÄSTAN likvärdiga med msmössen.

Den negativa accelerationen är nämligen något så enkelt som att sensorn inte hinner läsa av tillräckligt fort för den hastighet du rör musen med, det blir således färre avläsningar än vad din hastighet rent proportionellt borde resultera i, och därför rör den sig inte så snabbt som den borde, vilket upplevs som negativ acceleration.

Permalänk
Medlem

kör explorer 3.0.. sladdlöst har jag aldrig ens ägnat en tanke åt..

Visa signatur

Utvandrad till NH tills vidare