Microsoft testar Office-appar med reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Min bärbara tjatar om att jag ska säkerhetskopiera men det har jag redan gjort - på mitt sätt.

Har du stängt av dessa tre rutor i inställningarna under additional settings?

Jag har inte slagit på säkerhetskopiering till OneDive, däremot "Remember my preferences" men jag får inga notiser om att slå på säkerhetskopiering.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vet inte om jag skulle kalla över 10 år av enbart säkerhetsuppdateringar för "uppdateringar".

OpenOffice är dött!

Till och med Windows 7 SP1 (Server 2008 R2) är mer välmående, men säkerhetspatchar varje månad.

Man kan nog se läget så som sådan. Plus LibreOffice behöver den support den kan få iform av donationer och liknade för att överleva.. Annars sitter vi där måste ha ms 365 för att ens får skriva ihop ett brev och vi måste snart betala Gates skatt få använda datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har du stängt av dessa tre rutor i inställningarna under additional settings?
<Uppladdad bildlänk>
Jag har inte slagit på säkerhetskopiering till OneDive, däremot "Remember my preferences" men jag får inga notiser om att slå på säkerhetskopiering.

Jag har slagit av allting. Men det spelar ingen roll nu. I höst blir det Linux på denna maskin. Det är dags för ett riktigt operativsystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vet inte om jag skulle kalla över 10 år av enbart säkerhetsuppdateringar för "uppdateringar".

Det är rena rama himmelriket när det kommer till mjukvara om du frågar mig.

Säkerhetsuppdateringar och rena buggfixar är allt jag vill ha, oavsett vilken mjukvara det handlar om.

Att de ständigt skall vara inne o peta i GUI samt lägga till funktioner och kalla det "uppdateringar" är grunden till att jag vägrar nyttja mjukvara och tjänster från de stora tech-giganterna idag.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Det är rena rama himmelriket när det kommer till mjukvara om du frågar mig.

Säkerhetsuppdateringar och rena buggfixar är allt jag vill ha, oavsett vilken mjukvara det handlar om.

Jo, jag är beredd att hålla med dig till 100%!

Tycker att många äldre programvaror (speciellt från Windows 7-eran) har tillräckligt med funktioner samt ofta är både snabbare och stabilare än moderna programvaror.

Utmaningen är dock att hålla uppe kompabiliteten med närliggande filformat. Har försökt hålla mig till mer öppna standarder, men det är svårt att undvika .docx eller .xlsx i arbetslivet. Jag kan även köra Photoshop CS6 än idag, men konverteringen av RAW-filerna från min digitalkamera måste ske på annat håll.

Kör även äldre version av Windows 10 just nu, då det helt enkelt lirar bäst med mina lite äldre programvaror.