Permalänk
Medlem

Orka uppehållet. Vore toppen om de bara spelade som vanligt. Allsvenskan kunde ha fler matcher

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Orka uppehållet. Vore toppen om de bara spelade som vanligt. Allsvenskan kunde ha fler matcher

Dags för två lag till och lite intensivare schema.

Det är trots allt världens mest underhållande liga, på gott och ont.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Äntligen är både jag och Allsvenskan tillbaka efter semestern!
Det kunde inte ha börjat på ett bättre vis än med en total utspelning av Blåvitt inför 40k på läktarna på Jordgubben under gårdagen. Jo juste, att vi debuterade två juniorer varav en 16-åring gör mål är faktiskt lite grädde på det beryktade moset.
Fin återstart och nu kör vi hela vägen in i kaklet.

Dock bör jag snarast avyttra Fenger från Fantasy-laget då jag tror det tar stopp nu.

Permalänk
Medlem

är inget riktigt fan av ÖSK (tack och lov då jag bor i Örebro), men har aldrig hållit på dom i fotboll. Nej utan där har jag hållit på AIK sedan länge, och så jäkla skönt att se nåt annat lag än Malmö i topp för en gångs skull.
Mest intressanta omgången på flera år detta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

1-1 mot Malmö får jag vara nöjd med
Vi var tyvärr lite sega i första från och till, men betydligt bättre i andra.
Nu laddar vi inför Öster borta istället

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Flutters:

1-1 mot Malmö får jag vara nöjd med
Vi var tyvärr lite sega i första från och till, men betydligt bättre i andra.
Nu laddar vi inför Öster borta istället

Ja det var underhållande att se som "neutral".
Det var kanske ett optimalt resultat med ett kryss mellan er för oss och för Bajen.
Vi får väl se om Røjkjær går till Danmark och Nordsjælland eller om ni får behålla honom. Tror det finns en risk att ni säljer guldet om för många spelare försvinner när transfer-fönstret öppnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Ja det var underhållande att se som "neutral".
Det var kanske ett optimalt resultat med ett kryss mellan er för oss och för Bajen.
Vi får väl se om Røjkjær går till Danmark och Nordsjælland eller om ni får behålla honom. Tror det finns en risk att ni säljer guldet om för många spelare försvinner när transfer-fönstret öppnar.

Ja tyvärr där jag är lite orolig.
Inte första gången det händer. Men man får se vad som händer, förhoppningsvis stannar merparten kvar

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Flutters:

Ja tyvärr där jag är lite orolig.
Inte första gången det händer. Men man får se vad som händer, förhoppningsvis stannar merparten kvar

För egen del hoppas jag såklart att ni säljer av alla som är bra, gärna innan AIK ska ned till Listerlandet och spela. Men såklart förstår jag att du är orolig haha!

Permalänk
Medlem

Ja där kom beskedet om Nicklas Røjkjær.
Men kan väl säga att jag inte är överraskad precis, det var väntat.
Får man hoppas det finns en ersättare på G! Hasse Larsson och kompani är onekligen rätt duktiga, så jag håller tummarna!

Förövrigt nöjd med seger. Hade hoppats att Värnamo slagit Bajen, men man kan inte få allt!
Halmstad slog AIK, så man får väl vara nöjd ändå.
Såg inte hela Halmstad - AIK matchen, men det jag såg så kändes AIK lite uddlösa. Någon som såg hela?

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Flutters:

Ja där kom beskedet om Nicklas Røjkjær.
Men kan väl säga att jag inte är överraskad precis, det var väntat.
Får man hoppas det finns en ersättare på G! Hasse Larsson och kompani är onekligen rätt duktiga, så jag håller tummarna!

Förövrigt nöjd med seger. Hade hoppats att Värnamo slagit Bajen, men man kan inte få allt!
Halmstad slog AIK, så man får väl vara nöjd ändå.
Såg inte hela Halmstad - AIK matchen, men det jag såg så kändes AIK lite uddlösa. Någon som såg hela?

Hasse är riktigt duktig så det kommer säkert gå fint. Är lite orolig att Bajen kommer ta fart nu och potentiellt ta hem det hela. Usch hemsk tanke.

Det var en hemsk match mot Halmstad. Eller alltså vi borde gjort mål under första halvlek, total dominans vad kommer till statistik och möjligheter men fanns liksom ingen slutprodukt. Låg kvalitet i avsluten och klen insats. HBK hade två möjligheter att göra mål och gjorde två mål. Otroligt frustrerande.

Andra halvlek var en patetisk forcering som blev ingenting. Felpassningar, låg teknisk nivå i förhållandevis enkla saker och totalt uddlöst i straffområdet. Aja vi får väl nöja oss med tredjeplatsen i år.

Är så sanslöst frustrerande att vi letat efter en 9:a som kan göra mål och sen dyker Kevin Filling upp mot blåvitt och skadar sig givetvis direkt.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Fint resultat från helgen och hemmamatchen mot degen även om det känns konstigt med Henok som tränare i ett annat lag. Han lär väl dock komma hem någon gång i framtiden igen.

Gött att se både diffen och bajen torska sina matcher men vad gör det när Mjällby ångar på.

Permalänk
Medlem

Ja det ska bli spännande på söndag mot AIK. Jag hoppas självklart på revansch sen senast och hemma är vi rätt starka.
Kommer nog bli rätt bra tryck iaf, helt slutsålt på Strandvallen. Hoppas man bara på gött väder med!

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Flutters:

Ja det ska bli spännande på söndag mot AIK. Jag hoppas självklart på revansch sen senast och hemma är vi rätt starka.
Kommer nog bli rätt bra tryck iaf, helt slutsålt på Strandvallen. Hoppas man bara på gött väder med!

Kommer nog bli en fin tillställning men gött väder.
Är i ärlighetens namn ganska orolig och tar utan tvekan ett kryss på förhand även om såklar tre poäng är det som behövs om vi på riktigt ska kunna haka på i någon form av guldstrid.