Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Är Asus BT8 för 1800kr mest bank for the buck?
100kvm stort boende, inga extrema behov.

Jag hade en BT8 hemma en kort stund men den gick tillbaka då jag upplevde långa laddtider på webbsidor, appar mm. Försökte mig på lite olika lösningar men fick aldrig till det. Nu gick jag på en Dual Band wifi7 från TP-Link som fungerar gott o väl för mig.
Ett tips på en tri-band wifi7 runt 2k är annars TP-Link BE550 som ligger mellan 2000-2500 beroende av rabatter/medlemskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har försökt få tag i en Ubiquiti Edgerouter X i snart ett år finns de något motsvarande eller bättre? Wifi är inget krav, utan de löses genom annan väg.

Har en switch, så måste inte vara 10 portar på routern utan räcker med runt 4/5 stycken.

Omada har väl varianter?

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

BT8 fungerar utmärkt för min del iaf, inga som helst problem.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Omada har väl varianter?

Är de inte end del av tp-link?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har försökt få tag i en Ubiquiti Edgerouter X i snart ett år finns de något motsvarande eller bättre? Wifi är inget krav, utan de löses genom annan väg.

Har en switch, så måste inte vara 10 portar på routern utan räcker med runt 4/5 stycken.

Dom är ersatta av bättre produkter som tex Ubiquiti Cloud Gateway Ultra

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Omada är ett varumärke som TP-link använder för prosumer-grejer.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, det stämmer, som tidigare skriver deras prosumer-del.
Missade att Ubiquiti var ett krav

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Är Asus BT8 för 1800kr mest bank for the buck?

Även om alla har olika preferenser så är svaret på den frågan - Ja!

Det enda erbjudandet som är bättre är att köpa 2st 😊

Permalänk
Skrivet av cr1ll3:

Dom är ersatta av bättre produkter som tex Ubiquiti Cloud Gateway Ultra

Såg intressant ut, dock inte lika intressant produkt som Edgerouter serien som hade mer diskret utseende (kommer sitta undangömt i ett rack skåp).

Skrivet av mpat:

Omada är ett varumärke som TP-link använder för prosumer-grejer.

Ja är något skeptisk till produkter som har kinesisk koppling.

Skrivet av sweisdapro:

Jo, det stämmer, som tidigare skriver deras prosumer-del.
Missade att Ubiquiti var ett krav

Är inget krav utan går med vilket märke som helst.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja är något skeptisk till produkter som har kinesisk koppling.

Fattar det i princip. Har dock valt TP-link själv, eftersom de 1) inte längre är ett kinesiskt företag för de produkter som säljs i Europa (de delade sig och lade businessen för allt utanför Kina i ett amerikanskt bolag), och 2) är helt enorma på konsumentmarknaden, så jag räknar med att om de gör något fuffens så kommer någon att märka det och det blir nyheter. Men som sagt, jag förstår den tanken.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Fattar det i princip. Har dock valt TP-link själv, eftersom de 1) inte längre är ett kinesiskt företag för de produkter som säljs i Europa (de delade sig och lade businessen för allt utanför Kina i ett amerikanskt bolag), och 2) är helt enorma på konsumentmarknaden, så jag räknar med att om de gör något fuffens så kommer någon att märka det och det blir nyheter. Men som sagt, jag förstår den tanken.

Tyvärr har de ju haft dåligt med uppdateringar till sina produkter.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Skrivet av mpat:

Pratas om de ska förbjudas i USA, men är väll just som vanligt mycket snack och lite verkstad.

Jag har kommit över annan typ av router, får se om den fungerar annars får jag titta mer på tipsen här.

Visa signatur