Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Tack för svar. Dock så fungerar inte rabatkoden member25 för mig, är det samma för andra?

Skrivet av Aarox:

Fungerar inte för mig heller

Koden är alltså MEMBER25SEP, inte member25.

Funkade för mig 10:30 idag i alla fall.

Edit: Testade beställa till en släkting nu och mycket riktigt verkar rabatten inte dras av på dammsugaren med koden längre.

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Japp prova göra nytt konto med annan mejladress och den funkar inte heller. Tidigt på morgonen när tipset postades så prova jag koden och den funka tänkte beställa nu men ser att den inte fungerar

MEMBER25SEP

?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Gubbgnäll kanske men dags att skapa någon separat tråd för Elgiganten kopplat till den här månadsrabattkoden? Återkommande och till viss del repetitiva diskussioner om vad den fungerar till och inte.

Permalänk
Medlem

Lite smårabatter tillsammans med 14600k erbjudandet, ger ett rätt sjyst uppgraderingskit till bra pris. Ytterligare 100kr billigare med Amazon kupong på moderkortet (funkar bara idag), beställer man 14600k på Elgiganten så följer BF6 med.

(går att spara lite till på moderkortet, men detta har wifi, 2.5Gbit nätverkesport och gott om USB portar osv, saknar dock USB-C på själva moderkortet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Lite smårabatter tillsammans med 14600k erbjudandet, ger ett rätt sjyst uppgraderingskit till bra pris. Ytterligare 100kr billigare med Amazon kupong på moderkortet (funkar bara idag), beställer man 14600k på Elgiganten så följer BF6 med.
https://komponentkoll.se/bild/KCaZi.png

(går att spara lite till på moderkortet, men detta har wifi, 2.5Gbit nätverkesport och gott om USB portar osv, saknar dock USB-C på själva moderkortet)

https://www.amazon.se/dp/B0BZD3BMZL
Detta kanske vore något?

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Med koppling till Allentes erbjudande om bredbandsabonnemang som jag hoppade på och mina försök till att säga upp bredband2.
De enda sätt Bredband2 erbjuder att säga upp abonnemanget är via telefon.
Kötiden just nu är ca 80 minuter och de har öppet vardagar mellan 8 (9?) till 18. Hur ska man lösa det med ett heltidsjob och/eller ett handikapp där man inte kan prata via telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Jo den ser bra ut med! Jag kollade bara på mATX brädor så missade den. Båda är väll rätt likvärdiga, din har USBC och S/PDIF-OUT som största fördel (och mer PCIe platser såklart). Gigabyte brädan har bios updaterings funkion utan CPU som fördel (och någon Thunderbolt Add-in Card Connectors, oklart om det är relevant för något).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Med koppling till Allentes erbjudande om bredbandsabonnemang som jag hoppade på och mina försök till att säga upp bredband2.
Kötiden just nu är ca 80 minuter och de har öppet vardagar mellan 8 (9?) till 18. Hur ska man lösa det med ett heltidsjob och/eller ett handikapp där man inte kan prata via telefon?

Du har all rätt att skicka ett mail eller ett snigelpost brev där du meddelar att du vill säga upp dina tjänster, skriv sen namn adress ort och datum.

Oavsett vad dom påstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

I teorin måste dom acceptera en skriftlig uppsägning med, håller juridiskt, men om dom inte hanterar det rätt så kan det ju bli mer krångel i praktiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenalinkick:

Precis samma sak här, väldigt fult av de.
Vi beställde en produkt, men bara för att vi inte gjort hela affären före dealen gått ut så tog de bort rabatten från våran order.
Det borde verkligen inte vara några konstigheter med att gå in till butik när vi har fått telefonen levererad. Vi har gjort ordern när dealen var i bruk.

Skapade en tråd för detta samtalsämne då det kommer behövas:-)

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1744810-elgiganten-s25...

Blev nekad fastän jag fått OK två ggr av supporten. Måste ringa dom igen....

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk

Någon som har Andersson plattan som tipsades om nyss? Köpte precis en Samsung a9+ för 1990kr men kan ju returnera ifall den är likvärdig Andersson:en

Andersson TBC211 11" 128GB 4G surfplatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westmountain:

Någon som har Andersson plattan som tipsades om nyss? Köpte precis en Samsung a9+ för 1990kr men kan ju returnera ifall den är likvärdig Andersson:en

Köpte du 128GB A9+ så har du 8GB ram, borde hålla och prestera bättre längre än Andersson då.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westmountain:

Är ju lite oroväckande att det varken hos Komplett, NetOnNet eller Webhallen står något om vilken CPU som sitter i plattan.
Om jag inte missat det helt dvs.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Westmountain:

Skrivet av Dhanjel:

Är ju lite oroväckande att det varken hos Komplett, NetOnNet eller Webhallen står något om vilken CPU som sitter i plattan.

Verkar som att tidigare Andersson-modell inte gick att uppdatera Android-version på enligt andra diskussioner här också, så eventuellt är även denna fast på Android 14.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Letade också runt men med noll info om cpu. Antagligen skräp:-/

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Quadpunk:

Produkt: Andersson TBC211 11" 128GB 4G surfplatta
Länk: https://www.komplett.se/product/1308793/mobil-tablets-klockor...
Kategori: Övrigt
Pris: 890kr

Om någon lyckas få fram mer information eller har egna upplevelser av denna platta får gärna dela med sig

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Om någon lyckas få fram mer information eller har egna upplevelser av denna platta får gärna dela med sig

Chattade med komplett, som jag antar att flera redan gjort, och dom visste inte vilken CPU/GPU det var i surfplattan, men dom skulle försöka ta reda på det och uppdatera produktbeskrivningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Beställt en för att ha på gymmets löpband/cykel. Återkommer när jag packat upp den.
Dock har man öppet köp i 60 dagar så var bara försiktig när du öppnar förpackningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Chattade med komplett, som jag antar att flera redan gjort, och dom visste inte vilken CPU/GPU det var i surfplattan, men dom skulle försöka ta reda på det och uppdatera produktbeskrivningen.

Andersson är ju Netonets egna märke så det är nog dem som har bäst koll. Dock är det ju inte alltid de ger ut. Men verkar vara nån Kina OEM.
Vestel (turkiet) brukar ju tillverka deras TV om de inte bytt sedan jag kollade senast.

Om någon köper den kan man nog kanske kolla USB vendor ID potentiellt. Likadant kan man ju då se CPU-version.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Andersson är ju Netonets egna märke så det är nog dem som har bäst koll. Dock är det ju inte alltid de ger ut. Men verkar vara nån Kina OEM.
Vestel (turkiet) brukar ju tillverka deras TV om de inte bytt sedan jag kollade senast.

Om någon köper den kan man nog kanske kolla USB vendor ID potentiellt. Likadant kan man ju då se CPU-version.

Alla dom ägs ju av Komplett Group (NetonNet, Webhallen och Komplett.se), så kan väl hoppas att dom har någon intern kommunikation där.

Permalänk
Medlem

Jag glömde skriva igår men för de som vill ha 9070xt prime för 7390kr finns det i lager hos Amazon. För någon anledning gick det bort från prisjakt.

Skrivet av crille631:

Alla dom ägs ju av Komplett Group (NetonNet, Webhallen och Komplett.se), så kan väl hoppas att dom har någon intern kommunikation där.

Att det är samma ägare brukar tyvärr vanligtvist inte betyda något annat än att vinsten går till samma samt att de inte försöker utkonkurrera varandra.

Permalänk
Skrivet av OC&Burn:

Köpte du 128GB A9+ så har du 8GB ram, borde hålla och prestera bättre längre än Andersson då.

Har en 64gb med 4gb ram så Andersson:en kan nog vara bättre, eller i alla fall inte mycket sämre.

Tack för infon.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Orchid:

Produkt: LG OLED G5 77"
Länk: https://www.lg.com/se/tv-soundbars/oled-evo/oled77g54lw/
Kategori: TV
Pris: 30 861 kr

Kräver inloggat läge samt svara på 2 frågor. Använd sen koden BENI25_ALLALG i kassan. Tveksamt om man kommer kunna få denna modell så mycket billigare på Black Friday. Förra årets modell G4 i 77" ligger i nuläget på ungefär samma pris.

Detta funkar inte för mig. Att svara på två frågor ger en rabattkod, men benify-koden går inte att kombinera med andra koder. Har jag missat något?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Detta funkar inte för mig. Att svara på två frågor ger en rabattkod, men benify-koden går inte att kombinera med andra koder. Har jag missat något?

Du ska enbart använda Benify koden, ej den andra som du får genom att svara på frågorna. Det är möjligt att man inte behöver svara på frågorna alls och bara köra inloggat läge och använda Benify koden.

Permalänk
Medlem

Kanske inte ett super duperfynd, men om man är ute efter ett 5070 Ti så har Komplett strix-varianten för 10,990:-
https://www.komplett.se/product/1322958/datorutrustning/dator...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Orchid:

Du ska enbart använda Benify koden, ej den andra som du får genom att svara på frågorna. Det är möjligt att man inte behöver svara på frågorna alls och bara köra inloggat läge och använda Benify koden.

Japp, att svara på frågorna verkar vara helt onödigt då man inte behöver rabattkoden det ger

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

quote postid="20969737" userid="17668" name="Orchid"]
Produkt: LG OLED G5 83"
Länk: https://www.lg.com/se/tv-soundbars/oled-evo/oled83g54lw/
Kategori: TV
Pris: 44 091kr

Kräver inloggat läge. Använd koden BENI25_ALLALG i kassan. Tveksamt om man kommer kunna få denna modell så mycket billigare på Black Friday. Förra årets modell G4 i 83" ligger i nuläget på ungefär samma pris.
[/quote]
G4 83” fanns för ca 32kkr när power körde sitt Live och gav 20% på alla lg tv.
Det kommer säker droppa till samma pris till BF om inte innan.

Permalänk
Skrivet av Andy Mcdee:

Beställt en för att ha på gymmets löpband/cykel. Återkommer när jag packat upp den.
Dock har man öppet köp i 60 dagar så var bara försiktig när du öppnar förpackningen.

Bra tänkt, nu är plattan inte tillgänglig längre.

Håller tummarna för dig att Komplett ansåg att 890kr var för lite i pris när de fick reda på vilken CPU den hade

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Westmountain:

Bra tänkt, nu är plattan inte tillgänglig längre.

Håller tummarna för dig att Komplett ansåg att 890kr var för lite i pris när de fick reda på vilken CPU den hade

Aaaa typiskt
Skulle beställa nu när man kom hem från jobbet och hämtat barnen. Aja, jag hoppas för alla som beställde en att den är riktigt trevlig för pengarnana

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orchid:

Stort Tack för tipset! Har en CS (C1-panel med C2-processor) idag som jag upplever som halvt problematisk med mycket ljusinsläpp. Har kikat på C5 men inte varit övertygad i pris/förbättring, och inte heller känt att 50k för G5 varit värt det. Nu gjorde du det enkelt för mig, så återigen stort tack för tipset!

P.s. kommer hålla dig ansvarig om G5 inte upplevs som bättre D.s

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux