Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Har ni tänkt på att ni spelat en beta, tror ni detta är den slutliga versionen......

Skrivet av IceKey:

Precis 😂

Fast nu var väl inte ens släggan med i betan.
Denna info kommer från ett X-inlägg igår.

Sen om det är slutgiltiga versionen... nej det är det säkert inte.
Men varför ens göra så man kan slå ner ett helt hus med två slag i första versionen?

Jag hävdar fortfarande, varför ta med en slägga alls.
Känns som det hör mer till The Finals heavy karaktär av någon anledning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutt84:

Fast nu var väl inte ens släggan med i betan.
Denna info kommer från ett X-inlägg igår.

Sen om det är slutgiltiga versionen... nej det är det säkert inte.
Men varför ens göra så man kan slå ner ett helt hus med två slag i första versionen?

Jag hävdar fortfarande, varför ta med en slägga alls.
Känns som det hör mer till The Finals heavy karaktär av någon anledning...

I say no more 🙄
Tittar du noga så slår dem sönder väggar och golv. Tittar du ännu noggrannare så ser du att det är trägolv och inte betong, vilket INTE är omöjligt. Sen att dem slänger upp en video på att om man slår 2 gånger på väggen så rasar hörnet, inget annat. Det är fortfarande inte final builds heller. Jisses...

Permalänk
Medlem

Haha såg nu att dom hade gjort så att man kan köpa sig igenom BP, kan inte tänka mig att det är "billigt" om man är lägre level.
Jag har 12 ranker kvar till 60, tror det skulle kosta runt 200-300kr, för att köpa sista 12 rankerna xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Gulf Of Oman vibbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Gulf Of Oman vibbar?

<Uppladdad bildlänk>

Nostalgi: https://youtu.be/tjiMqdAKLtI?si=RnsRdLUvWlLsKkFg

Visa signatur

🟧 En Svensk Tiger – VOIP, kaos & taktik
🎮 Vi spelar: BF6 | ARC Raiders | ..Milsim
🌍 svensktiger.com

Permalänk
Medlem

Fy fan nu är man klar med BP i 2042

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Fy fan nu är man klar med BP i 2042

<Uppladdad bildlänk>

Synd att det kommer springa omkring No-Pats även i BF6.
Hade hoppats vi lämnade dom i 2042 😂

Det är förövrigt lite konstigt...

"Enligt spelets bakgrundshistoria bildades No-Pats 2035. Detta hände efter att en global kris, orsakad av klimatförändringar och en storskalig black-out, ledde till att flera nationer, inklusive Tyskland och EU, kollapsade. Som en konsekvens blev miljontals människor statslösa flyktingar. De blev kända som "No-Pats", en förkortning för "Non-Patriated".

Men nu finns de 2027 där BF6 utspelas...
Någon har tänkt lite fel här. (Eller inte alls.)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Lite gameplay med jackfrags som visar nya banor, vapen, fordon, gadgets och spellägen...bara 3½ vecka kvar nu

Visa signatur

DeepCool CH260 Svart | 9800X3D | ASUS TUF Gaming B850M-Plus WIFI | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident | MSI GeForce RTX 5070 Ti 16GB Ventus 3X OC | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Seasonic Core GX V2 850W ATX 3.1 | 2x 4TB SN850X WD_BLACK | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Är det nåt capture event dom har varit på? Hörde inte om han sa nåt i videon. För Labs är väl fortfarande under nda antar jag.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Är det nåt capture event dom har varit på? Hörde inte om han sa nåt i videon. För Labs är väl fortfarande under nda antar jag.

Closed gameplay event av vad jag hört

Visa signatur

ASUS TUF RTX 4080 Super OC | R7 7800X3D | MSI Tomahawk B650 | ROG STRIX 1000W | Noctua NH-D15 | DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Corsair 4000D RS | Noctua | Asus Rog XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE | Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannex:

Closed gameplay event av vad jag hört

misstänkte det.

Edit: Startade upp Westies video, där sa han att det dom blivit inbjudna till eventet.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Var längesen jag var så taggad på ett spel. Hoppas bara Intel's support hinner hjälpa mig med deras otroligt knepiga aktiveringsmetod för spelet.

Permalänk
Medlem

Sledgehammern verkar ju lite överdrivet stark. Riva halva huset med två slag. Vore ju nått annat om man kunde slå hål stort nog att kika in o skjuta igenom bara. Inte riva hela väggen/huset

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Sledgehammern verkar ju lite överdrivet stark. Riva halva huset med två slag. Vore ju nått annat om man kunde slå hål stort nog att kika in o skjuta igenom bara. Inte riva hela väggen/huset

Jag tänker att stegen också är ganska OP. Folk lär ju kunna ta sig upp överallt med lite fantasi. Med tanke på att folk redan nu brukar hitta tak att ligga på ändå.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man la till stege och sledgehammer i spelet. Ta bort stegen och nerfa sledgehammern i så fall för den är för OP just nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | be quiet! Pure Rock 3 Black | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Kingston NV3 M.2 NVMe Gen 4 1TB | Gigabyte B850M D3HP | PowerColor Radeon RX 9060 XT 16GB Reaper | ASUS TUF Gaming 850W Gold ATX 3.1 | NZXT H3 Flow Svart

Permalänk
Medlem

Jag tror och hoppas att stegen kan ge mer dynamik och oförutsägbart gameplay, öppna upp kartor på ett nytt och innoativt sätt. Ingen vet nog än hur balanserat det kommer att vara. Återstår att se.

Sledgehammer håller jag med om att den ser väldigt stark och konstig ut och behöver ses över mer. Som den är nu är man en superhjälte med superstyrka

Visa signatur

ASUS TUF RTX 4080 Super OC | R7 7800X3D | MSI Tomahawk B650 | ROG STRIX 1000W | Noctua NH-D15 | DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Corsair 4000D RS | Noctua | Asus Rog XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE | Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Förstår inte varför man la till stege och sledgehammer i spelet. Ta bort stegen och nerfa sledgehammern i så fall för den är för OP just nu.

Sledghammer is king! Har man lirat battlebit så förstår man hur roliga lägen man kan få till när man rör sig genom lägenheter

Men håller med, det ser ut som att den definitivt behöver sig en liten nerf.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

21 dagar kvar...

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk

Blir nog 1 veckas ledigt från 10:e oktober. Jag och polaren har kört mycket battlefield. Vi tar inte varje game på liv eller död men vore as kul att få ihop några. Skriv gärna om ni vill lira tillsammans

Visa signatur

RTX 5070 TI Asus Rog Strix OC|12th i7 12700KF 4.70GHZ OC|32GB RAM|1 NVME SSD 2 Sata SSD.
Lian Li Fans| Corsair AIO|PSU ASUS ROG Strix 1000W Platinum.
Wooting 80he Keyboard|Steelseries Pro Superlight.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + 4TB WD SN7100 | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

1:19 in ser vi en Gripen flyga \o/

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

1:19 in ser vi en Gripen flyga \o/

Reagerade på samma sak. Har även förstått det om att Gripen ska vara ett av planen i multiplayer. Det kanske till slut kan få mig att vilja lära mig flyga i ett battlefieldspel

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Hur funkade det med joystick och flyg?
Saknar fortfarande känslan med j stick o plan i bf2… sen va det mer fördel att använda mus/tangentbord för man kunde svänga snabbare etc… inte alls samma känsla

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de har fixat styrningen utav helis/jets samt pansarvagnar så att de känns mer som i BF4?

Tänker på det nedan.

BF4 satte fordon- och flygkontrollerna perfekt. I BF6-betan känns det som ett steg bakåt.

Stridsvagnar (tredjeperson):
Hårkorset för huvudkanonen svävar runt och flyttar sig beroende på hinder i närheten, vilket gör siktandet klumpigt och inkonsekvent. 3:e person hårkorset lever sitt egna lilla liv. Så frustrerande! I BF4 var det statiskt och exakt. Dessutom finns det nu en konstig mittprick och ett separat hårkors – helt onödigt och förvirrande.

Stridsvagnar (förstaperson):
Tornet har en märkbar fördröjning när det når sin maxgräns och roterar alldeles för långsamt. Det känns trögt och oresponsivt, till skillnad från BF4 där tornrörelserna var snabba och smidiga.

Attackhelikoptrar:
Kontrollerna känns fel oavsett hur man justerar dem. Det är svårt att få till precision eller bra flytkänsla, vilket gör det frustrerande att flyga. I BF4 kändes helikoptrarna naturliga och responsiva – som en förlängning av spelaren. Samma sak med jetplanen.

Förslag:
Starta upp testbanan i BF4 och jämför själv. Allt från siktrespons till känsla i fordonen var tajtare, snabbare och framför allt roligare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"Sorry boys!" *raketgevär i ansiktet* "Yeah, that was easy".

Permalänk
Medlem

Sitter och velar lite på om jag ändå ska förboka det hela. Jag har spelat alla installationer sedan 1942 släpptes utom 2142 som jag inte tyckte så mycket om, blev inte många timmar Hardline heller iof när jag tänker efter. Men priset och lanseringen av 2042 och skicket det spelet släpptes i skaver lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Sitter och velar lite på om jag ändå ska förboka det hela. Jag har spelat alla installationer sedan 1942 släpptes utom 2142 som jag inte tyckte så mycket om, blev inte många timmar Hardline heller iof när jag tänker efter. Men priset och lanseringen av 2042 och skicket det spelet släpptes i skaver lite.

Jag förbokade iaf, verkar ju otroligt bra såhär långt. Sen kan man väl också göra återköp på Steam om man spelar under typ 10 eller 20h?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Det du får i att förboka är cosmetics och xp boost, är sånt irrelevant för dig så avvakta och gör bedömning vid release

Visa signatur