Nu börjar Inets 25-årskampanj – tävlingar, erbjudanden och tillbakablickar

Permalänk
Melding Plague

Nu börjar Inets 25-årskampanj – tävlingar, erbjudanden och tillbakablickar

Inet fyller 25 år och firandet drar igång i torsdagens Megaklick. Passa på att delta i forumtävlingen som uppvärmning!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rolig artiklar om åren

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Mitt bästa minne är när jag i början av 2009, min andra order någonsin från Inet, beställde bl.a. följande;

Det var min allra första egna dator, mitt andra bygge från grunden, och det var dessutom del av mitt gymnasiearbete.

Fantastiskt kul och spännande bygge som jag dokumenterade väl med bilder steg för steg.

Datorn har sedan dess blivit återanvänd i många år framöver av flera olika personer, men har nu återkommit i min ägo. Nostalgi på riktigt att bygga ihop och start upp denna magnifika burk med en del legendariska komponenter 😁

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Mitt bästa minne är när jag i början av 2009, min andra order någonsin från Inet, beställde bl.a. följande;

<Uppladdad bildlänk>

Det var min allra första egna dator, mitt andra bygge från grunden, och det var dessutom del av mitt gymnasiearbete.

Fantastiskt kul och spännande bygge som jag dokumenterade väl med bilder steg för steg.

Datorn har sedan dess blivit återanvänd i många år framöver av flera olika personer, men har nu återkommit i min ägo. Nostalgi på riktigt att bygga ihop och start upp denna magnifika burk med en del legendariska komponenter 😁

På den gamla goda tiden när man oftast fick med ett no-name nätagg i sitt chassi, och de utan fick explicit märkas med Ej PSU

Permalänk
Medlem

Min första order år 2010 var 2GB DDR3-minne till att pimpa barnens laptop som de turades om att använda. Femton år senare sitter vi alla med feta riggar och allt är "mitt fel".

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Min första beställning från Inet.
Har aldrig varit så nöjd.
Men fasiken vad dyrt, köpte nyligen Nvme SSD 1TB 509,14 kr

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Skulle köpa min första egna dator. Gjorde en tråd på BF2.se och blev där rekommenderad att registrera mig på Sweclockers för att få bättre tips.

Slutliga rekommendationen blev följande som köptes från Inet!

Visa signatur

9800X3D|32GB DDR5|5070 Ti|Lancool 207|RM850E
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Kul! 😊🙌

Men är inte Inet äldre än 25 år?

Jag har varit kund till Inet redan sedan i mitten av 90-talet när de hade en källarbutik i Vasastan.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Slaget: Team SweC

Mitt bästa minne är när jag flyttade hemifrån för första gången och köpte min första bärbara dator. Var 19 jordsnurr och skulle flytta själv ändå från Umeå till Stockholm för att studera. Blev en Acer Aspire 5738ZG av någon okänd anledning om jag ska vara ärlig. Som en gamer var den ju inget vidare men duglig ändå måste jag säga. Jag minns att jag spenderade många kvällar med att spela HoN med kompisarna i Umeå, det var så vi höll kontakten och än idag spelar jag Dota med dem några gånger i veckan, en i Göteborg, en i Stockholm, en i Umeå och jag i Uppsala. Datorspel är ändå ett riktigt fint sätt att umgås även när livet leder oss på olika vägar.

Tyvärr så slutade datorn sina dagar i Syd Korea på Inje University efter att jag spillt ut en bägare cup noddles efter en kväll med mycket Soju haha!

Permalänk
Medlem

När en produkt gör något basalt till ett ordentligt premium, då köper man något annat, annars är man ju dum?
Spara pengar, välja billigare fläkt, eller vänta på Inets Black Friday och hoppas på något käckt.
Kylare som kör GIFs på egen display? Inte särskilt prismedveten grej.

Synen av min PC med ett iögonfallande sken. "Köpte du, ditt snålf*n Nzxt Kraken?"
Med självgott flin svarar jag glatt, min vän: "Kompis, jag fick den för mindre än tusen spänn!"

Händelsen utspelade sig för drygt fem år sen

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Första Inet minnet:

18 år sen gjorde man en rejäl uppgradering av grafikkortet, då fick man ett grymt grafikkort för småpengar jämfört med idag där gpu kostar en förmögenhet.

Permalänk
Medlem

Mitt bästa minne av Inet är tyvärr inget positivt.
Som tonåring hade jag sparat och sparat för att kunna köpa min första speldator och byta från PS3.
Däremot hade jag ingen kunskap om datorbygge och alla bekanta och forumet rekommenderade varmt att jag skulle beställa genom Inet och låta deras duktiga datorbyggare sätta ihop datorn åt mig. Jag följde såklart rekommendationen och väntade med spänning på att få hem min nya dator.

Jag minns fortfarande känslan när jag tryckte på startknappen för första gången och därefter installerade Battlefield 3.
Väl i spelet var grafiken magisk men det varade inte länge innan hela alltet kraschade och Windows bluescreen dök upp.
Hade jag gjort något fel? Missat någon drivrutin eller liknande? Jag startade igång allt igen och återigen kraschade hela datorn när jag var inne i spelet. Samma sak hände i andra spel jag testade. Besvikelsen var total.

Pappa hjälpte mig att köra ner datorn till butiken i Malmö som skeptiskt tog emot den och menade att jag måste gjort något fel.
De hade kvar den i över en vecka... min helt nya dator som jag väntat på. Ingen ersättningsprodukt eller ursäkt.
Till slut ringde de och meddelade att den var klar igen och att jag kunde hämta den. Pappa hjälpte mig återigen och vi traskade iväg med den tunga burken från butiken och lastade in i bilen. Väl hemma höll jag på att bli skogstokig då den kraschade på nytt efter bara några minuter i spelet. Vi åkte iväg med datorn till butiken igen och de sa att de aldrig hittat något fel på den tidigare och att de därför bara lämnat ut den efter att de kört "långtidstest" utan problem. Både jag och pappa var lagom irriterade eftersom den nya dyra datorn uppenbarligen inte fungerade som den skulle. Jag passade på att fråga om teknikern kunde stänga av lampan till chassit när de ändå höll på eftersom den lyste och blinkade med ett irriterande ljust blått sken. Det skulle de kika på.

Efter ytterligare drygt en veckas väntan var datorn nu klar på nytt. Vi försäkrade oss om att de faktiskt gjort något denna gången eftersom bilresan till butiken var 10 mil enkel resa. I butiken berättade de nu att det varit fel på RAM-minnena, något som de påstod varit omöjligt att upptäcka första gången. Hade de bara startat ett spel istället för något stresstest av CPU hade de upptäckt det på 5 minuter. Jaja, minnena bytta. Lampan kunde de dock inte göra något åt. Det var tydligen omöjligt att lösa och jag rekommenderades istället att ta en mörk tuschpenna och MÅLA över lampan på mitt helt nya chassi. Verkligen service i toppklass! Jag ville även att de skulle dra av kostnaden för själva datorbygget som kompensation men det kunde de inte göra. Istället fick jag en papperskod från Nvidia för något skräpspel de haft som kampanj tillsammans med andra grafikkort tidigare. Dessa får väl absolut inte ges ut till kund utan köp av just det grafikkortet?

Väl hemma igen fungerade faktiskt datorn och den var trevlig att spela och använda under resten av sitt liv men servicen och bemötandet från Inet var bland det absolut sämsta jag någonsin varit med om. Det har lämnat en väldigt bitter eftersmak och jag kommer definitivt aldrig mer att låta Inet röra någon av mina produkter. Däremot har jag fortsatt att handla någon enstaka gång när de haft bra erbjudanden vilket de ju faktiskt har då och då. Men servicen... den var under all kritik.

En positiv grej jag fick ut av detta var att jag själv intresserade mig för hur jag själv kunde serva datorn. Jag googlade mig till hur den där lampan på chassit skulle stängas av. Det var busenkelt och bara att dra ur en sladd från moderkortet. Intressant att teknikern på Inet inte hade någon koll på det. Tuschpenna som gäller där!

Jag bytte många komponenter under de kommande 5 åren och det var kul att pilla med datorn och lära mig hur allt fungerade. I princip omöjligt att få loss vissa kablar dock då buntbanden spänts fruktansvärt hårt. Klippte till och med av en av sladdarna när jag skulle byta PSU eftersom buntbandet fästs så hårt. Inte kul... tur att det var en kabel som ändå skulle bytas.

Hur som helst, tack Inet för att er dåliga service gjorde att jag åtminstone fick ett intresse för att bygga själv!
Grattis till 25 år! Förhoppningsvis behandlar ni andra kunder bättre än mig eftersom ni överlevet så länge!

Permalänk
Medlem

Mitt bästa minne (förutom alla skratt från dubbel/mega klick) är världens bästa kundservice ❤️ La en beställning på en xbox dosa som gick igenom och fick mail senare mail om att den inte fanns kvar (utgående modell) Deras lösning var att skicka den nya modellen helt utan extra kostnad 🙂

Permalänk
Medlem

Kan inte komma på något specifikt "bästa minne", för Inet har nog alltid varit bra när jag handlat därifrån. Snabbt och smidigt att beställa, vid behov av kundservice har det inte varit några konstigheter eller krångel.

Får se om man hittar något intressant erbjudande nu under kampanjen..

Mest negativa är att man oftast måste ha konto hos 3:e-part (Yt, Twitch osv) för att kunna vara med och tävla.

Permalänk
Medlem

Köpte de flesta komponenter när jag skulle bygga min första dator en gång i tiden från just Inet, fick självklart hjälp av en vän som var van datorbyggare då det kändes lite dyrt att ge sig på och ev. förstöra delar helt själv ^^

Stod i köket och packade upp delarna och sedan tog bygget lika lång tid som 2 plattor med Iron Maiden hann gå från början till slut. Minns att vi båda kliade oss i huvudet över hur CPU kylaren skulle fästas, den var lite lätt krånglig för att uttrycka det milt

Har datorn kvar än idag och den är ju rätt starkt förknippad med just Inet \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

2008-09-08: Plockar ihop en hel dator åt brorsan från Inet och redan då pratades det varmt här på Sweclockers om Inet. Klart man ska stötta bästa butiken! Min första order av många.

Kommer ihåg hur vi la upp alla delar på köksbordet i lägenheten vi bodde i då och började bygga en stabil DOTA-dator som än idag puttrar på!

När jag går igenom allt från 2008 och framåt inser jag hur många datorer och prylar jag beställt åt andra. Jag hittar tre datorer, hörlurar, ljudkort och mycket mer, många beställningar för att hjälpa andra. Känslan att hjälpa någon med ett lyckat köp är genuint givande och känslan från första till sista ordern består!

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem

Detta är faktiskt inte min första order, den las ett halvår innan på en mp3-spelare, en jos mp-120. Men denna order däremot är mig mer kär då jag fortfarande använder högtalarna, 20 år senare! Fortfarande bra ljud och tryck i dem.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Handlade på Inet första gången 2001 vad jag minns, men det äldsta jag har registrerat på mitt webkonto är tydligen min datoruppgradering från 2010, köpte moderkort, RAM och CPU på ett bräde. Nästa gång jag gjorde samma sak (fast från olika butiker) var förrförra (typ) veckan, annars har jag mest köpt begagnat när jag uppgraderat. Men rätt kostnadseffektivt att återanvända det man kan och bara byta det "som måste bytas".

Inga märkvärdiga grejor, men moderkort med USB3 var ovanliga 2010 och en fyrkärnig i5 var egentligen mer än jag behövde men kostade inte så mycket extra, så....

Här kan man ju jämföra priser också, med dagens. Jag köpte en i5 14600K, ASUS B760-moderkort, och 32GB RAM, kostade ungefär som köpet ovan (åtminstone om jag får min cashback från ASUS) men med tanke på inflation etc kom jag undan billigare idag. (köpte inte heller nån optisk enhet nu, men fick BF6 "gratis", så, tja)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer ett bra pris på en surfplatta, behöver en ny sedan jag "testade" att stå på min nuvarande för ett par månader sedan.

Android, 10+" övrigt vettefaen vad jag villhöver

Permalänk
Medlem

Efter att ha inhandlat min första dator via Datorbutiken (RIP) och sen gått för en "komplett pc" så gick åren.

När det sedan var dags att uppgradera så föll valet för Inet, under covid började datorn bli seg så under min första sweclusive stream så knep jag en 12600k för ett väldigt bra pris,

Därefter var jag väldigt noga att hålla budget och satt och tittade på era streams för att knipa olika produkter, vart en Psu, några M2. Men då gpuer för msrp var lika ovanliga som tydliga regler från skatteverket angående kryptovalutor så satt jag med hoppet att vinna en gpu.
När jag var inom 3 namn på hjulet för att vinna en ny produkt, detta fall en gpu, så insåg jag att man har en liten chans iaf.

Månaderna gick och jakten på nytt chassi inom budget och sambo acceptans fortsatte men en dag titta jag på något jag aldrig riktigt uppskattat tidigare, custom tangentbord.

Efter att inte ha vunnit huvudprodukten så gick jag och fortsatte laga mat så hör jag i fjärran mitt nickname roppas ut!
Springer tillbaka och inser jag vunnit ett nytt tangentbord!

Efter att ha tvingats att sälja mitt apex pro så försökte jag modda vinsten, sambon uppskattade mina försök och lät mig fortsätta med detta tangentbord. Tyvärr till min plånboks förtret så fick jag blodad tand och sitter nu och inväntar en riktigt custom som jag hoppas är min "end game" neo 75 cu.

Tldr
Inet födde en hobby jag inte visste jag gillade

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Jag har inte så många ordrar från Inet. Det har blivit mer på senare år.
Mitt första köpet var oktober 2014.
Krusell Avenyn mobile pouch 3XL

En liten sleeve till mobilen. Hade den i min bowlingväska så nallen inte skulle repas och skramla runt.
Märk väl att det var en 3XL. Dagens mobilen går inte ner i den längre 😅
Jag har den kvar, min mobil går ner eftersom jag har en Sony som är smalare än genomsnittet. Men den sticker ut en cm på längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

På den gamla goda tiden när man oftast fick med ett no-name nätagg i sitt chassi, och de utan fick explicit märkas med Ej PSU

Jag minns med ren skräck Q-Tec. Nätaggregat jag uppmätt nästan 14V på 12V-railen på.

OnT: handlade i butik i början av millenniet några gånger/utan att registrera mig, första ordern jag har på mitt konto är så sent som 2010. Ett Logitech G110.

Permalänk
Medlem

Började på Chalmers Lindholmen 2001, var då ett antal gånger på Ringön för att inskaffa datordelar och tillbehör. Var sannerligen andra tider.

Fantastiskt att Inet överlevt sedan dess. Något gör dem rätt!

Till och med köpt en stol där - som jag gav bort här på Sweclockers.

Permalänk
Slaget: Team SweC

Jag har egentligen inga speciella minnen kopplade direkt till Inet – för mig har det mest varit en butik jag handlat regelbundet från ända sedan 2007. Mitt första registrerade köp där var faktiskt ett PowerColor Radeon HD4870 X2 2GB.

Men det finns ett nyare minne som verkligen sticker ut. Efter att ha deltagit i deras tävlingar och giveaways under lång tid lyckades jag äntligen vinna förra året! Vinsten var en fin skärm under en av deras streams, och känslan var oslagbar – under kvällen kom gratulationerna och man kände sig verkligen som en king.

Historien fick dock en liten twist. När jag några månader senare packade upp skärmen upptäckte jag att den var spräckt… Inte lika kul. Men Inet hanterade det på ett riktigt schysst sätt och skickade mig ett presentkort som kompensation, trots att det hade hunnit gå flera månader efter själva vinsten, något jag verkligen uppskattade – tack Molin!

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Jag hörde talas om Inet på gymnasiet 2011. Tyckte det kändes lite coolt att man fick gratis frakt om man var medlem på SweClockers. Typ som en liten hemlig klubb.

Har blivit en hel del ordrar genom åren. Alltid tyckt att Inet har bra sortiment, priser och frakt. Aldrig behövt kontakta supporten så har inte fått utleva den (ännu).

Permalänk
Medlem

Ett ord.
Rattis istället för Grattis!
Allt började med ett felsteg i orden, men det visade sig vara början på något helt rätt.

Rattis på födelsedagen!

Permalänk
Medlem

Köpte min första egenbygda dator på Inet. Back in the good old days när inte allt kostade skjortan

Permalänk
Medlem

När jag skulle beställa min första Gaming speldator inför Battlefield 3 lanseringen 2011.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

2008 Gigabyte GF 9800GTX
oj oj vikket kort för 2381 kr

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Svårslaget fynd 2x 2,5g + spatel och även en våtservett.
Självklart med gratis frakt och en pingvinstång.

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe + 1+1TB 2,5" HDD RAID|Acer XV272Uz 1440p 240Hz

*14400f|GB B760M D3HP|64GB 2x32 Corsair LPX 2666C16|B580|RM650e|Phanteks Ultra|MSI CL A13 360AIO|1TB NVMe Crucial P310|Sony 720p 60Hz