Testpilot: Samsung Odyssey 7 G75, 40-tum 5K-gaming

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Samsung Odyssey 7 G75, 40-tum 5K-gaming

Thomas "Laxpudding" Ytterberg testar en "särpräglad best" till skärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jösses vilket monster. Detta skall bli kul att läsa!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt sugen på formfaktorn. 40" 5k2k hade varit perfekt på mitt skrivbord. Men det känns inte som en tillräcklig uppgradering från en 38" 3840*1600 IPS med en VA panel utan bra local dimming. Släpper Samsung en mini-led variant med gott om dimmingzoner så skulle det kanske vara värt en uppgradering.

Önskar också att LG och Samsung lugnar sig lite med sin väldigt kraftiga krökning på spelskärmar, men det verkar inte vara modernt

Permalänk
Medlem

Syn det inte är en OLED skärm, då hade jag varit såld direkt.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Jag är väldigt sugen på formfaktorn. 40" 5k2k hade varit perfekt på mitt skrivbord. Men det känns inte som en tillräcklig uppgradering från en 38" 3840*1600 IPS med en VA panel utan bra local dimming. Släpper Samsung en mini-led variant med gott om dimmingzoner så skulle det kanske vara värt en uppgradering.

Önskar också att LG och Samsung lugnar sig lite med sin väldigt kraftiga krökning på spelskärmar, men det verkar inte vara modernt

Ja, jag var så pepp på LGs 45" 5k2k OLED. Men den varianten som släppts har 800R :/
Ska komma en som är justerbar mellan helt platt och 900R. De sa detta året, men har inte hört något nytt sedan april.. :/

Permalänk
Bildexpert 📺

Efter en vecka med G7 G75 på skrivbordet så tog det min hjärna ungefär ett dygn att sluta betrakta min ordinarie OLED C2:a som galet konvex. Så här fyra dagar senare kan hjärnan fortfarande tycka att C2:n buktar lite mot mig.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Enastående genomgång som vanligt Thomas.

Kul att det flyttar på sig i UW-segmentet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Bildexpert 📺