Ni som har Coaxial fiber via tele2 och spelar cs2

Permalänk
Medlem

Ni som har Coaxial fiber via tele2 och spelar cs2

Om ni har full telemetry på hela tiden hur ser då eran network uplink downlink jitter ut?
Min uplink är som en berg och dalbana hela tiden, medans hemma hos päron, kompisar så är det inte alls så

Just uplink pendlar mellan 8-90+ms helatiden och ibland upp mot 200ms
Men det ligger nog ständigt på minst 8~ till 16ms

Går det här att komma ifrån? Eller är vi med låtsasfiber via coaxial fast med det här pisset?

Permalänk
Medlem

Använder du tele2 routern? Jag bryggade den så fort vi fick hem skiten och kör med en asus router istället. Ligger bra på alla fronter just nu. 500/50 är max vi kan få och det funkar stabilt.

Kan kolla upp senare ikväll vad vi exakt ligger på för siffror.
**Jag blev oxå nyfiken nu.

Permalänk
Medlem

Bryggad mot en asus pro gaming u88 om jag inte mins modell fel, direkt i deras utrustning, 100/10 eller 1000/100 inget har spelat någon vidare roll.

Tack om du kollar, grymt tacksam!

Permalänk
Medlem

Gjorde ett enkelt speedtest.

Idle latency: 16
Upload: 42
Download: 77

Då sitter jag på wifi via asus zenmini mesh i nästa rum från routern.

Mer kan jag inte kolla då jag inte har steam installerat.

Permalänk
Medlem

Kör du med nätverkskabel mellan datorn och routern?

Permalänk
Medlem

Sitter såklart på sladd, så det borde inte vara nän delay pga wifi

Permalänk
Skrivet av hocfanic:

Sitter såklart på sladd, så det borde inte vara nän delay pga wifi

Låter som det är kass/överbelastad utrustning i din närhet kanske.
Utrustningen i närliggande fastighet/telestation kanske får överlast.

Har du samma problem oavsett tidpunkt på dagen?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Det kanske är någorlunda bättre 03 på natten en torsdag, men skulle säga att det generella problemet känns som det är där mer eller mindre hela tiden oavsett

Men ja det är verkligen sämre 17-22 en vardag

Tele2 säger i 1 års tid att allt ser bra ut, dom vet absolut inte vad som är problemet

Permalänk
Medlem

Lite mer på hur det kan se ut, kan tillägga att spelupplevelsen jag har är bättre om jag delar Internetet via telefonen... Vilket känns helt bisarrt men så är det